بیوگرافی خوان لوپز به همراه بررسی رزومه کاری او در سمت مربی

خوان لوپز، از سرمربی های برتر جهان و با سابقه فوتبال است که با نام اصلی juan ramón lópez caro در اسپانیا متولد شد. این چهره فعالیت مربیگری خود را از ۳۰ سالگی آغاز کرد و تا کنون توانسته کارنامه متوسطی را برای خود به ارمغان آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیوگرافی خوان لوپز سرمربی از رئال مادرید تا استقلال بپردازیم.

بیوگرافی تیم گرت ساوتگیت مربی انگلیس و حواشی به وجود آمده برای او را مورد بررسی قرار داده ایم.

خوان لوپز کیست؟

خوان لوپز کیست؟

خان لوپز را می توان یکی از چهره های شناخته شده و مطرح دنیای فوتبال معرفی کرد. این چهره در بیست و سومین روز مارس سال ۱۹۶۳ در شهر لبریخا اسپانیا دیده به جهان گشود. علاقه شدید او به فوتبال در دوران کودکی، موجب شد تا او بتواند به یکی از بهترین بازیکنان اسپانیایی تبدیل شود. وی نخستین بار هنگامی که یک جوان بالغ ۲۹ ساله بود، وارد دنیای مربیگری شد و از آن زمان تا کنون توانسته افتخارات چشمگیر و ارزشمندی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

از جمله برجسته ترین افتخارات خوان رومن لوپز کارو را می توان مربیگری تیم شناخته شده و قدرتمند رئال مادرید دانست. وی فعالیت خود در دنیای فوتبال را با حضور در آکادمی بریخانا آغاز کرد و در نهایت توانست به عنوان عضوی از آکادمی رئال بتیس شناخته شود. طبق اطلاعات بدست آمده او به زودی سرمربی استقلال خواهد شد که این مسئله حواشی زیادی برای او و استقلال ایجاد کرده است.

خوان لوپز در چه تیم هایی سابقه مربیگری دارد؟

خوان لوپز در چه تیم هایی سابقه مربیگری دارد؟

کارنامه رامون لوپز را می توان یکی از درخشان ترین کارنامه های کاری مربیان فوتبال در سراسر جهان دانست. این چهره برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ توانست عنوان مربیگری تیم لبریخانا اسپانیا را به دست آورد. البته او تنها یک سال در این تیم دوام آورد و سپس به تیم لبریخا پیوست. او به مدت پنج سال، به عنوان مربی این تیم شناخته شد و توانست افتخارات ارزشمندی را به ارمغان آورد. از سال ۱۹۹۵، دوران مربیگری حرفه ای لوپز کارو اسپانیایی آغاز شد و به ترتیب به تیم های لوس پالاسیوس، دس ارماناس، ملیلا و رئال مایروکا تا سال ۲۰۰۰ پیوست.

رئال مادرید

اگر به مسابقات و رقابت های فوتبال علاقه داشته باشید، قطعا با کهکشانی ها یا همان تیم رئال مادرید آشنا هستید. این تیم بیش از ۱۲۰ سال پیش در شهر مادرید اسپانیا تاسیس شد و امروزه به عنوان ابر غول دنیای فوتبال شناخته می شود. خوان رامون لوپز در سال ۲۰۰۱، توانست عنوان مربیگری تیم B رئال را به دست آورد. لوپز رئال مادرید را به جایگاه ویژه ای رساند و به همین دلیل پس از برکناری واندرلی لوکزامبورگو داسیلوا، توانست مربیگری تیم اصلی را برای خود به ارمغان آورد. در نهایت این چهره در سال ۲۰۰۶، تیم رئال مادرید را ۵۲ درصد برد، ترک نمود و به تیم راسینگ سانتاندر پیوست.

تیم ملی عمان

از دیگر افتخارات خوان رامون لوپز، می توان به حضور او در تیم ملی عمان اشاره کرد. این چهره در ژانویه سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی وارد تیم ملی عمان شد. وی توانست در ۸ رقابت، ۳ برد را برای این تیم به ارمغان آورد. البته در نهایت درصد برد این تیم در زمان مربیگری وی، به ۳۸ درصد نزول پیدا کرد که این امر موجب اخراج لوپز از این تیم شد. این چهره در نوامبر سال ۲۰۱۶، تیم ملی عمان را به مقصد چین ترک نمود و وارد تیم دالیان پروفشنال شد.

تیم ملی عربستان

رامون لوپز قبل از آن که به تیم ملی عمان بپیوندد، به مدت یک سال مربیگری تیم ملی فوتبال عربستان را بر عهده داشت. این چهره در ژانویه سال ۲۰۱۳ پس از اخراج فرانک رایکارد وارد این تیم شد و تا ماه دسامبر ۲۰۱۴، در آن به فعالیت پرداخت. این چهره در دوران فعالیت خود در تیم ملی عربستان، ۲۲ بازی را هدایت کرد و توانست در ۹ رقابت به پیروزی برسد. وی همچنین در ۵ رقابت، نتیجه مساوی را برای این تیم به ارمغان آورد و درصد برد آن را به ۴۱، رساند.

شنژن چین

عملکرد ضعیف خوان رامون لوپز در حاشیه خلیج فارس، موجب شد تا او این بار شرق آسیا را برای ادامه فعالیت های خود انتخاب نماید. وی به دلیل عملکرد خوب خود در تیم دالیان پروفشنال، در سال ۲۰۱۸ به تیم شنژن پیوست. او تیم شنژن را در ۴۶ رقابت هدایت کرد و توانست ۱۹ برد را در کارنامه افتخارات این تیم به ثبت برساند. این چهره همچنین با برد های پی در پی، تیم شنژن را راهی سوپر لیگ چین کرد. اما این تیم به یکباره با عملکرد ضعیف مربی خود رو به رو گردید که این امر موجب شد تا لوپز در ژوئیه ۲۰۱۹، شنژن را ترک کند.

سلتاویو

از دیگر تیم هایی که رامون لوپز سر مربیگری آن را بر عهده گرفته را می توان تیم سلتاویو معرفی کرد. این تیم که با عنوان سلتاویگو نیز شناخته می شود، در شهر ویگو اسپانیا تاسیس شد. در سال ۲۰۰۷، لوپز هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا مارس ۲۰۰۸ در آن به فعالیت پرداخت. وی در زمان مربیگری سلتاویو در ۲۱ مسابقه به رقابت پرداخت و تنها ۷ برد را برای این تیم به ارمغان آورد.

دالیان چین

این چهره برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۱۶ راهی کشور چین شد و سر مربیگری تیم دالیان پروفشنال این کشور را بر عهده گرفت. وی در سال اول حضور خود در این تیم توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و ۱۹ برد را در ۳۲ مسابقه برای دالیان به همراه آورد. در نهایت رامون لوپز، این تیم چینی را با ۵۹ درصد برد در دسامبر سال ۲۰۱۷ ترک نمود.

آیا خوان لوپز با استقلال تهران توافق کرده است؟

اخیرا خبر هایی مبنی بر انتخاب خوان رامون لوپز کارو برای سمت مربیگری تیم استقلال به گوش می رسد. این خبر در پی حضور رامون لوپز در تهران و بازدید از باشگاه استقلال منتشر گردید. گفته می شود که او پس از رسیدن به تهران با حجت کریمی، سرپرست مدیر عامل باشگاه استقلال دیدار کرد و در طی یک جلسه کوتاه با این چهره به مذاکره پرداخت. البته رامون لوپز به دلیل عدم زیرساخت های کافی باشگاه استقلال، مربیگری این تیم را نپذیرفت و پس از یک سفر دو روزه به اسپانیا بازگشت.

بهترین سرمربی های ایرانی در سال 1401 که تاکتیک های خاص دارند را نیز به شما معرفی کرده ایم.

سابقه مربیگری خوان لوپز چگونه است؟

سابقه مربیگری خوان لوپز چگونه است؟

با این که خوان لوپز سابقه مربیگری تیم های بزرگ و شناخته شده ای را بر عهده داشته، اما تا کنون نتوانسته کارنامه درخشانی را برای خود به ارمغان آورد. وی سال ها پیش رئال مادرید را با شکست افتضاحی مواجه ساخت و به همین دلیل از مربیگری تیم های مطرح دنیای فوتبال کنار گذاشته شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۴، نتوانست تیم ملی عربستان را راهی جام جهانی کند و سرانجام توسط فدراسیون این کشور اخراج شد.

خوان لوپز چه افتخاراتی در عرصه مربیگری کسب کرده است؟

خوان لوپز چه افتخاراتی در عرصه مربیگری کسب کرده است؟

از جمله افتخارات خوان رامون لوپز کارو می توان به دریافت عنوان بهترین مربی لیگ یک چین در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. او همچنین توانست در همین سال، تیم دالیان پروفشنال را به قهرمانی لیگ یک چین برساند. در سال ۲۰۰۵ نیز توانست عنوان نایب قهرمانی لالیگا را برای تیم رئال مادرید به ارمغان آورد. همچنین در کارنامه این چهره کسب جایزه سگوندا دیویسیون بی برای تیم های ملیلا و رئال مادرید کاستیا به چشم می خورد.

عکس های خوان لوپز را در کجا مشاهده کنیم؟

در حال حاضر بسیاری از وب سایت های خبری که در زمینه پوشش اخبار دنیای ورزش فعالیت می کنند، تصاویر متعددی از این چهره را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند. شما می توانید با سرچ نام این مربی فوتبال، تصاویر کاملی از دوران فعالیت او تا کنون را مشاهده کنید.

آدرس پیج اینستاگرام خوان لوپز چیست؟

آدرس پیج اینستاگرام خوان لوپز چیست؟

اگر نام این چهره را در اینستاگرام جستجو کنید، پیج های مختلفی در دسترستان قرار می گیرد که به طرفداران لوپز اختصاص دارند. در واقع او هیچ پیج اصلی در اینستاگرام ندارد و علاقه ای به فعالیت در شبکه های مجازی از خود نشان نمی دهد.

خوان لوپز چه حاشیه هایی داشته است؟

این چهره از زمان فعالیتش به عنوان مربی تا امروز، به دلیل نداشتن کارنامه درخشان و مورد تایید فدراسیون فوتبال جهان، همیشه مورد قضاوت قرار گرفته است. از جمله حواشی اخیر وی، می توان به حضورش در ایران اشاره کرد که با انتقادات چشمگیری رو به رو بود. بسیاری از طرفداران تیم استقلال و همچنین اکثر بازیکنان، از حضور این چهره به عنوان مربی ناراضی بودند. دلیل این امر را می توان دوری چند ساله رامون لوپز از دنیای ورزش و عملکرد ضعیف او، دانست.

پیشنهاد مالی استقلال برای خوان لوپز چقدر بوده است؟

پیشنهاد مالی استقلال برای خوان لوپز چقدر بوده است؟

باشگاه استقلال حدود ۷۲۰ هزار یورو را برای انعقاد قرارداد با خوان رامون لوپز پیشنهاد داده است. با این حال این مربی اسپانیایی مبلغی بیش از این را برای مربیگری تیم استقلال در نظر داشت. این امر موجب شد تا لوپز با مدیر عامل استقلال به توافق نرسد و لوپز مربیگری استقلال را نپذیرد.

سوالات متداول

  1. خوان لوپز فعالیت مربیگری خود را در چه سالی آغاز کرد؟

    وی از سال ۱۹۹۲ در حالی ۲۹ سال داشت، وارد دنیای مربیگری شد.

  2. دلیل رد کردن پیشنهاد باشگاه استقلال توسط خوان لوپز چه بود؟

    این چهره به دلیل عدم زیر ساخت های کافی باشگاه استقلال، مربیگری این تیم را قبول نکرد.

  3. آخرین دوران مربیگری خوان لوپز به چه سالی باز می گردد؟

    وی آخرین بار برای تیم شنژن چین فعالیت می کرد و از سال ۲۰۱۹ تا کنون بدون تیم است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید