لیست استادیوم های لیگ بوندسلیگا در فصل 2023 به همراه بررسی امکانات

استادیوم های لیگ بوندسلیگا یکی از معروف ترین و بزرگترین استادیوم های فوتبال جهان است. ای اف سی استادیوم های آلمان را به عنوان بهترین محل برگزاری فوتبال در اروپا اعلام کرده است. گنجایش و تکنولوژی های به روز این ورزشگاه ها باعث شده است تا استادیوم های فوتبال آلمان در سرتاسر جهان زبانزد تمام دوستداران فوتبال باشد.

با تنها یک کلیک روی “ورود به وب سایت” قابل مشاهده در همین تصویر، به معتبرترین سایت شرط بندی فوتبال ایرانی هدایت خواهید شد.

بهترین استادیوم های آلمان

بهترین استادیوم های آلمان کدامند؟

فهرست ورزشگاه های فوتبال آلمان در ای اف سی به عنوان بهترین استادیوم های با تکنولوژی و استاندارد های ورزشی برگزیده شده است. رقابت های آلمان در بوندسلیگا یکی از جذاب ترین بازی های فوتبالی محسوب می شود که در بین علاقه مندان فوتبالی در سرتاسر جهان بسیار محبوب است. در ادامه به برخی از استادیوم های معروف بوندسلیگا اشاره خواهیم کرد.

ورزشگاهی معروف در شهر دورتمند آلمان بوده نام تاریخی این ورزشگاه وست فالن یا وستفالن اشتادیون است. گنجایش این ورزشگاه بیش از ۵۳۸۷۲ نفر است که در سال ۱۹۷۴ ساخته شد. از مهم ترین میزبانی های این ورزشگاه میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ بوده است.

آلیانز آرنا

استادیوم آلیانز آرنا ورزشگاه سرپوشیده فوتبال آلمان در شمال مونیخ آلمان است. در حال حاضر باشگاه بایرن مونیخ بازی های خانگی خود را از ابتدای فصل ۲۰۰۵ در این ورزشگاه برگزار می کند.

فلتینس آرنا

ورزشگاه فلتینس نام پیشین ورزشگاه اوف شالکه ورزشگاهی ورزشی در شهر زیبای گلزن کیرشن آلمانی است که یکی از مدرن ترین ورزشگاه ها در سطح جهان شناخته می شود. این ورزشگاه استادیوم اختصاصی تیم شالکه است که بیش از ۶۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

ردبول آرنا

سنترال استادیوم ردبول آرنا در لایپزیگ ساکسونی آلمان واقع است. ورزشگاه بزرگ و دیدنی ردبول ورزشگاه اختصاصی تیم راسن بالسپورت لایپزیگ ئی وی و ظرفیت این ورزشگاه ۴۷۰۶۹ نفر است.

مرسدس بنز آرنا

ورزشگاه مرسدس بنز استادیومی واقع در شهر اشتوتگارت کشور آلمان است. این ورزشگاه تا سال ۱۹۹۳ ورزشگاه نکار نام داشت. نام ورزشگاه از روی رودخانه نکار بوده که در همان نزدیکی ها واقع شده است. این ورزشگاه در سال ۱۹۹۳ ساخته شده و ۶۰ هزار نفر گنجایش دارد.

عکس استادیوم های لیگ بوندسلیگا را در کجا مشاهده کنیم؟

برای دیدن عکس های استادیوم های مورد نظر می توان به گوگل بزرگ ترین موتور جست و جوی جهان مراجعه کرد. در این سایت های بزرگ می توان به راحتی عکس ها و اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید. از دیگر روش های دیدن عکس های استادیوم های بوندسلیگا پیوستن به صفحه های رسمی و کانال های ایجاد شده در تلگرام و اینستاگرام است. با پیشرفت علم و تکنولوژی فوتبال دوستان با ایجاد کردن کانال هایی با عنوان ورزش شروع به فعالیت کرده اند و ورزشگاه ها و فوتبالیست های معروف را معرفی می کنند. از دیگر روش های دیدن استادیوم های بوندسلیگا دیدن بازی های لیگ بوندسلیگا آلمان در تلویزیون است. با شروع هر بازی فوتبال در تلویزیون مجریان برنامه های ورزش قبل از بازی استادیوم و محل برگزاری مسابقات را معرفی و عکس های آن را در تلویزیون با مخاطبان به اشتراک خواهند گذاشت.

معرفی استادیوم های لیگ لوشامپیونه فرانسه به همراه بررسی امکانات نیز در دسترس شما عزیزان می باشد.

هر کدام از استادیوم های لیگ بوندسلیگا چه ویژگی هایی دارند؟

استادیوم های بوندسلیگا از معروف ترین و بهترین ورزشگاه ها و محل برگزاری بازی های آلمان است. جذابیت و گنجایش بسیار زیاد این ورزشگاه ها باعث شده است تا فوتبال آلمان را در هر بازی هیجان انگیز و دیدنی کند. برای نمونه ورزشگاه راین ورزشگاه مهمی در کلن آلمان بوده که برای برگزاری مسابقه های فوتبال است. این ورزشگاه بین چهل تا پنجاه هزار نفر گنجایش دارد و ورزشگاه خصوصی تیم فوتبال اف سی کلن و تیم فوتبال آمریکایی کلن سنتوریونز است. این ورزشگاه به طور تاریخی مونگرسدورفر نام داشته و نام کنونی آن تجاری است که به علت قرارداد با شرکت راین انرژی اتخاذ شده است. از دیگر استادیوم های ویژه و پر امکانات بوندسلیگا استادیوم مرسدس بنز آرنا است.

این ورزشگاه واقع در شهر اشتوتگارت کشور آلمان می باشد. ورزشگاه مرسدس آرنا در سال ۱۹۹۳ به نام نکار نام گرفت. این ورزشگاه با گنجایش بسیار بالای که دارد در بین ده ورزشگاه بزرگ و برتر جهان قرار گرفته است. آلیانس آرنا یکی دیگر از ورزشگاه بزرگ و پر امکانات بوندسلیگا آلمان بوده و به عنوان ورزشگاه سرپوشیده فوتبال در شمال مونیخ آلمان است. آلیانس آرنا دومین ورزشگاه بزرگ در کشور آلمان پس از ورزشگاه وستفالن باشگاه بروسیا دورتمند واقع در شهر دورتمند است. در ژوئیه ۲۰۱۷ بایرن مونیخ سهام مونیخ ۱۸۶۹ را به صورت کلی از این باشگاه خریداری و با اختصاصی کردن ورزشگاه برای خودش رنگ و لعاب جدیدی به آن افزود. ورزشگاه آلیانس در شهر مونیخ تنها ورزشگاه در دنیا است که بدنه بیرونی آن قابلیت تغییر رنگ دارد. در هنگامی که تیم ملی آلمان در این ورزشگاه میزبان می باشد، رنگ معمولی بدنه بیرونی این ورزشگاه سفید است.

بزرگ ترین استادیوم های لیگ بوندسلیگا کدامند؟

بوندسلیگای آلمان در سرتاسر جهان یکی از مهم ترین و برترین رقابت های است. به دلیل پیشرفت تکنولوژی در استادیوم های بوندسلیگا بازی های آلمان و تیم هایی که میزبان آن ها را به عهده دارد، بیش از هر چیزی دیدنی و جذاب کرده است. ورزشگاه های محلی برای برگزاری فوتبال بوندسلیگا در ای اف سی جزو بهترین استادیوم های جهان شناخته شده است. چرا که با گنجایش و تکنولوژی های بسیار زیاد و روزافزون بازی های فوتبالی و دیگر ورزش ها را بسیار جذاب و دیدنی کرده اند. از بزرگ ترین ورزشگاه های معروف بوندسلیگا، ورزشگاه بزرگ راین انرژی است که جزو مهم ترین ورزشگاه ها در کلن آلمان است. این ورزشگاه معمولا برای برگزاری بازی های فوتبال مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ۱۲ ورزشگاه برگزار کننده جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و چند تا از بازی های مرحله گروهی و مرحله یک هشتم نهایی نیز بوده است.

ورزشگاه راین با گنجایش بیش از ۵۰۳۴۷ هزار نفر در آلمان به عنوان بزرگ ترین ورزشگاه نام گذاری شده است‌. ورزشگاه مرسدس بنز آرنا واقع در شهر اشتوتگارت آلمان با ظرفیتی ۶۰۴۴۱ هزار نفری یکی دیگر از ورزشگاه های بزرگ و دیدنی بوندسلیگا است که تا سال ۱۹۹۳ ورزشگاه نکار نام داشت. این نام زیبا بر روی او، نام رودخانه ای در حوالی ورزشگاه بوده است. مرسدس آرنا در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و محل برگزاری بازی های خانگی تیم اشتوتگارت کیکرز در بوندسلیگا بوده است. از دیگر ورزشگاه های بزرگ و پر طرفدار بوندسلیگا استادیوم فلتینس آرنا که نام پیشین او اوف شالکه بوده است. ورزشگاهی با ظرفیت ۶۱۶۷۳ نفری که در حال حاضر یکی از مدرن ترین ورزشگاه های جهان شناخته می شود.

ورزشگاه اسپیریت آرنا از دیگر ورزشگاه های معروف بوندسلیگا واقع در شهر دوسلدورف کشور آلمان است که با ظرفیتی بیش از ۶۶۵۰۰ هزار نفر در لیست بزرگ ترین ورزشگاه های بوندسلیگا قرار گرفته است. این استادیوم محل برگزاری بازی های خانگی باشگاه فوتبال فورتونا دوسلدورف از سال تاسیس یعنی ۲۰۰۴ تاکنون بوده است. المپیک برلین از دیگر ورزشگاه های بزرگ و با گنجایش بالا در بوندسلیگا محسوب می شود. این ورزشگاه با ظرفیت ۷۴۴۷۵ نفری یکی از بزرگ ترین ورزشگاه ها و البته محبوب ترین های بوندسلیگا محسوب می شود. در ابتدا این ورزشگاه در مکان کنونی برای بازی های المپیک تابستانی ۱۹۱۶ ساخته شد. اما آن بازی ها به علت جنگ جهانی اول هیچ وقت برگزار نشدند. اما ورزشگاه در حال حاضر برای بازی های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ ساخته و در همان بازی ها نیز افتتاح شد. معمار بزرگ این استادیوم آن کار ورنر ماخ است.

کوچک ترین استادیوم های آلمان کدامند؟

آلمان با پیشرفت روزافزونی که در سطح جهانی در زمینه ورزش داشته باعث شده است که تکنولوژی هایش زبانزد کل دنیا شود و فهرست ورزشگاه های این کشور در سطح بین‌المللی نمایان شود. اما هنوز هم ورزشگاه های کوچک و کم ظرفیتی در این کشور وجود دارد که محل برگزاری بازی های لیگ دسته یک فوتبال آلمان است. شهر اشتوتگارت آلمان دارای ۵۹۰هزار نفر جمعیت است که این شهر دارای چندین ورزشگاه کوچک با نام های گوتلیب دایملر و اشتادیون است. اما این شهر کوچک میزبان شش مسابقه جام جهانی از جمله مسابقه رده بندی بوده است. زمین این ورزشگاه همچنین شاهد نخستین بازی بین المللی تیم آلمان پس از اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی در سال ۱۹۹۰ میلادی بوده است. یورگن کلینزمن مربی کنونی تیم آلمان نیز بازی خداحافظی اش در زمان بازنشستگی را در همین استادیوم انجام داد.

تادیوم ۴۷ هزار نفری تیم اشتوتگارت همچنین محل انجام مسابقات جهانی دو و میدانی سال ۱۹۹۳ بوده است. از دیگر استادیوم های کوچک آلمان والداشتادیون قدیمی است که میزبان نخستین بازی رشته مسابقات ان اف ال در روز ۲۳ مارس ۱۹۹۱ بود. این ورزشگاه ۲۰ هزار نفری با وجود ظرفیت کمی که دارد، اما باز هم بازی های مهمی در آن برگزار شده است. از دیگر ورزشگاه های کوچک فرانک فورد شهر فرانکفورت است که با ظرفیتی ۴۸۱۳۲ نفر در لیست کوچک ترین استادیوم ها قرار گرفته است. عملیات نوسازی این ورزشگاه معروف تیم اینتراخت فرانکفورت موسوم به والداشتادیون در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و سه سال طول کشید و اما حاصل کار، این ورزشگاهی چشمگیر و بزرگ تر از قبل شد.

هرکدام از ورزشگاه های ذکر شده میزبان خانگی کدام تیم است؟

وستفالن نام ورزشگاهی بزرگ و معروف در شهر دورتمند آلمان است. این ورزشگاه بزرگ و پر امکانات در سال ۱۹۷۱ میلادی ساخته شد و در حال حاضر محل برگزاری بازی های خانگی باشگاه پرطرفدار دورتمند است. این ورزشگاه میزبان مهم جام جهانی ۲۰۰۶ و همچنین بازی هایی از مرحله یک هشتم نهایی و نیمه نهایی بود. از دیگر میزبانی های این استادیوم، میزبانی بازی های خانگی باشگاه بزرگ دورتمند بوده است که با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت طرفدار، بزرگ ترین تیم باشگاهی آلمان به حساب می آید و لقب امیر آلمان را از آن خود کرده است. ورزشگاه سرپوشیده آلیانز آرنا یکی دیگر از ورزشگاه های بزرگ در شمال مونیخ آلمان است. این ورزشگاه در حال حاضر میزبان بازی های خانگی باشگاه بزرگ بایرن مونیخ است.

از معروف ترین و هیجان انگیز ترین بازی های میزبانی شده این استادیوم میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ بین تیم های بایرن مونیخ و چلسی می باشد که بعد از ۹۰ دقیقه بازی پر هیجان و جنجالی در ضربات پنالتی باشگاه چلسی به پیروزی رسید. باشگاه بایرن مونیخ در سرتاسر جهان به خاطر تکنولوژی تغییر رنگی که دارد زبان زد کل جهان شده است. پیش از این در سال ۱۹۷۲ به بعد ورزشگاه المپیک مونیخ محل برگزاری بازی های دو تیم بایرن مونیخ و مونیخ ۱۸۶۰ بود. مرسدس بنز آرنا از دیگر ورزشگاه های بزرگ آلمان است که تاکنون میزبان بازی های بسیار مهمی بوده است. این ورزشگاه در سال ۱۹۵۹ میزبان دیدار فینال جام باشگاه های اروپا بود که بین رئال مادرید و استاده ریم برگزار شد.

ورزشگاه گوتلیب دایملر اولین بار در جام جهانی ۱۹۷۴ میزبانی چهار بازی سه تا مرحله اول و یک تا مرحله دوم بوده و از جمله دیدارهای حساس آرژانتین و باشگاه بزرگ ایتالیا می باشد که با مساوی یک بر یک به پایان رسید. سپس این تیم در مسابقات جام ملت های اروپا در ۱۹۸۸ میزبان دو بازی بوده است که یکی بازی ایرلند و انگلیس در مرحله اول که با پیروزی ایرلند به پایان رسید و یکی دیگر از بازی های میزبانی او بازی حساس شوروی و ایتالیا در نیمه نهایی که با پیروزی دو بر صفر شوروی به پایان رسید. ورزشگاه ردبول آرنا در لایپزیگ ساکسونی آلمان ساخته شده است و ورزشگاه اختصاصی تیم راسن بالسپورت لایمزیک ئی وی است.

این تیم در حال حاضر در بوندسلیگا پا به توپ بوده و این ورزشگاه بزرگ یکی از ميزبانان جام جهانی ۲۰۰۶ بود و تنها میزبانی که در آلمانی شرقی سابق قرار داشت. از دیگر بازی های مهم میزبانی این استادیوم چهار بازی مرحله گروهی، یک بازی از هر گروه سه، چهار، پنج و هفت در این استادیوم معروف برگزار شده است. هنچنین بازی ایران و آنگولا که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و دیگر بازی آرژانتین و مکزیک که بازی های درخشان بازیکنان آرژانتین این تیم به پیروزی رسید. اما هنوز هم استادیوم های بزرگ و معروفی در آلمان هستند که میزبانی بازی های مختلفی را بر عهده دارند.

ورزشگاه های ذکر شده در کدام شهر قرار دارند؟

ورزشگاه های معروف بوندسلیگا آلمان همان طور از نام او پیدا است در شهر های مختلف آلمان قرار دارد. ورزشگاه ردبول آرنام لایپزیگ در لایپزیگ ساکسونی آلمان ساخته شده و این ورزشگاه استادیوم اختصاصی تیم لاسن باسپورت است. این تیم در حال حاضر در بوندسلیگا یکی از رقابت بزرگ و معروف جهان بازی می کند. وستفالن نام ورزشگاهی معروف و محبوب در شهر دیدنی دورتمند آلمان است. نام قدیمی این استادیوم وست فالن و یا وستفالن اشتادیا بوده و نام رسمی و کنونی و همچنین نام تجاری او محسوب می شود. ورزشگا آلیانز آرنا ورزشگاهی بزرگ و سرپوشیده فوتبال در شمال مونیخ آلمان است که در حال حاضر باشگاه بایرن مونیخ بازی های خانگی خود را در از ابتدای سال ۲۰۰۵ تا کنون انجام می دهد. این ورزشگاه در سرتاسر جهان به دلیل تکنولوژی های بسیار بالایی که دارد، زبان زد تمان فوتبال دوستان بوده است. گروه خدماتی آلیانتس حقوق نام ورزشگاه را تا سی سال خریداری کرده اند، اما دربازی های رسمی فیفا نمی توانند از این نام استفاده کنند. ورزشگاه فلتینس آرنا نام پیشین استادیوم شالکه بوده این ورزشگاه ورزشی در شهر کیرشن آلمان است که یکی از مدرن ترین ورزشگاه های ورزشی اختصاصی شالکه با بیش از ۶۰ هزار نفر گنجایش می باشد.

قدیمی ترین استادیوم های لیگ بوندسلیگا کدامند؟

راین انرژی یکی از قدیمی ترین و زیباترین ورزشگاه های آلمان است که در سال ۱۹۲۳ ساخته شد و تاکنون یکی ورزشگاه های مهم شهر کلن آلمان بوده است. این ورزشگاه اغلب برای بازی های فوتبال مورد استفاده قرار گرفته است. این ورزشگاه بین چهل تا پنجاه هزار نفر گنجایش دارد که محل برگزاری بازی های خانگی تیم اف سی کلن و تیم آمریکایی سنتوریونز است. کومرزبانک آرنا از دیگر ورزشگاه های بزرگ و قدیمی آلمان است که در سال ۱۹۵۲ در شهر تاریخی و دیدنی فرانکفورت آلمان ساخته شد. این ورزشگاه بیش از پنجاه هزار نفر گنجایش دارد و جزو بزرگ ترین استادیوم های آلمان نیز محسوب می شود. این ورزشگاه با گذشت زمان دچار مشکلاتی شده بود که اکنون در دست بازسازی قرار گرفته است. استادیوم بزرگ بروسیا پارک ورزشگاه با قدمت زیاد در شهر مونشن گلادباخ در کشور آلمان است که محل برگزاری بازی های خانگی باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ می باشد. این ورزشگاه در سال ۲۰۰۴ به طور کامل بازسازی شده و از امکانات زیادی برخوردار است.

جدید ترین ورزشگاه های لیگ بوندسلیگا

جدید ترین ورزشگاه های لیگ بوندسلیگا کدامند؟

آلمان با پیشرفت روزافزونی که در سطح جهانی در زمینه ورزش دارد، استادیوم های جدید و به روزی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است. در ادامه به برخی از استادیوم های جدید و به روز آلمان اشاره خواهیم کرد. فولکس پارک یا فولکسپارکشتادیون به معنی ورزشگاه پارک ملت، ورزشگاه بزرگ و اصلی شهر هامبورگ آلمان است که ورزشگاه رسمی تیم فوتبال هامبورگ اس تی و تیم فوتبال آمریکایی شیاطین دریای هامبورگ است. این ورزشگاه در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد و با امکانات به روزی که دارد یکی از ورزشگاه های بزرگ آلمان با چمن طبیعی محسوب می شود.

همچنین این ورزشگاه از ورزشگاه های پنج ستاره در سازمان یوفا است. از دیگر ورزشگاه های جدید آلمان استادیوم مرسدس بنز آرنا واقع در شهر اشتوتگارت آلمان است که این ورزشگاه تا سال ۱۹۹۳ ورزشگاه نکار نام داشت. وجود جایگاه های بسیار بزرگ و همچنین استانداردهای تایید شده ای اف سی باعث شده است تا دیدن فوتبال در این استادیوم بیش از هر چیزی لذت بخش شود. فلتینس آرنا نام پیشین ورزشگاه شالکه است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. این ورزشگاه واقع در شهر گلزن کیرشن آلمان است که یکی از مدرن ترین ورزشگاه های جهان شناخته شده است. ورزشگاه فلتینس آرنا محل اختصاصی بازی های باشگاه شالکه است. اسپیریت آرنا ورزشگاهی در شهر دوسلدورف آلمان می باشد. این ورزشگاه در سال ۲۰۰۴ با تصمیم برخی از سهامدارن شرکت های مهم آلمانی ساخته شد و تبدیل به یکی از استادیوم های جدید و محبوب آلمان گردید که میزبان بازی های مهمی از سال تاسیس تاکنون بوده است.

ویدیو استادیوم های لیگ بوندسلیگا را در کجا مشاهده کنیم؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی در این روزها در سرتاسر جهان دسترسی به هر ویدئو عکس و یا اطلاعات مربوطه بسیار آسان شده است. علاقه مندان فوتبالی که به دانستن محل برگزاری بازی های بوندسلیگا آلمان علاقه مند هستند، با سرچ کردن نام استادیوم مورد نظر در گوگل از سایت های مختلف از تمام ویدیوها و عکس های استادیوم های مورد نظر دیدن می کنند. همچين از دیگر روش های آسان برای هر کابر دیدن بازی های بوندسلیگای آلمان در تلویزیون و تلوبیون است که مجریان ورزشی قبل از شروع بازی های بوندسلیگا نوع چمن و امکانات ورزشگاه را به تمام دوستداران فوتبال معرفی می کنند. همچنین با پیوستن به کانال ها و صفحات مجازی در اینستاگرام و تلگرام می توانید ویدئوهای استادیوم های بوندسلیگا و دیگر استادیوم های مورد نظر را دیدن کنید.

قیمت بلیط استادیوم های لیگ بوندسلیگا چقدر است؟

با نوسان های دقیقه به دقیقه ارزش پول این روزهای کشورها و بالا پایین رفتن قیمت تمام اجناس، قیمت های بلیط های استادیوم ها در بازی های مختلف قیمت های بالا و پایینی دارد. اما با وجود محبوبیت بسیار زیادی که فوتبال آلمان در بوندسلیگا دارد، طبیعی است که قیمت های بلیط استادیوم این بازی های کمی گران تر از دیگر بازی ها فروخته شود‌. اما لازم به ذکر است که برخی از افراد سودجو در این میان از فروش بلیط های بی اعتبار و غیرقانونی مشغول به کلاه برداری از افرادی که قصد خرید بلیط را داشته، هستند. باید گفت که بلیط های هر بازی تنها در سایت معتبر همان استادیوم فروخته می شود.

سوالات متداول

  1. تیم بارسلونا مالک کدام یک از استادیوم های لیگ بوندسلیگا است؟

    بارسلونا یک تیم اسپانیایی است و در آلمان حضور ندارد.

  2. اسپریت آرنا در کدام یک از شهر های آلمان قرار دارد؟

    اسپریت آرنا واقع در شهر دوسلدورف در کشور آلمان است.

  3. استادیوم های لیگ بوندسلیگا چند عدد هستند؟

    با پیشرفت در سال های اخیر استادیوم های بسیار زیادی در آلمان به عنوان استادیوم های لیگ بوندسلیگا ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید