آموزش بازی پاچیسی (Pachisi) به همراه قوانین برد در این بازی

بازی Pachisi یکی از بازی های فکری جذاب است که بازی ملی هند نامیده می شود. با نگاهی به تاریخچه بازی پاچیسی متوجه می شوید که این بازی یکی از قدیمی ترین بازی های تخته ای است. در ادامه این مقاله می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با آن بخوانید.

معرفی بازی پاچیسی

معرفی بازی پاچیسی

پاچیسی یا Pachisi، یکی از جالب ‌ترین و جذاب‌ ترین بازی هایی است که به شکل یک صفحه مانند دوز می ‌باشد. این بازی به عنوان یکی از بازی‌ های ملی هند شناخته می‌شود و اصلیت آن از هند قرون وسطایی نشات گرفته است. این بازی به تازگی در بین بازی های کازینو نیز قرار گرفته است.

در حقیقت بازی پاچیسی بر روی یک صفحه شبیه به صلیب متقارن انجام می ‌شود و دارای مهره‌ های رنگی است که به بازیکن ‌های آن تعلق می‌ گیرد. بر اساس پرتاب ۶ یا ۷ پوسته صدفی مهره‌های هر یک از بازیکن ‌ها دور صفحه بازی حرکت داده می‌ شوند.

همچنین باید بدانید که در این بازی تعداد پوسته ‌هایی که دهانه آنها رو به بالا قرار گرفته است، نشان دهنده تعداد حرکت های مجاز می باشد. یک نکته جالب در رابطه با بازی این است که در واقع این بازی نسخه خیلی قدیمی ‌تر از بازی منچ می‌ باشد که در حال حاضر بسیار محبوب و پر طرفدار می‌ باشد و همچنین قوانین خاص مخصوص خود را دارد.

علاوه بر آن بازی پاچیسی از یک کلمه هندی به معنای بیست و پنج برگرفته شده است. اگر کنجکاو هستید که بدانید بیست و پنج در این بازی چه نقشی دارد باید بگوییم این عدد بالاترین امتیازی است که هر بازیکن می ‌تواند با پرتاب پوسته ‌های صدفی آن امتیاز را کسب کند.

این موضوع یکی از دلایلی است که بازی پاچیسی Twenty_Five نیز شناخته می‌شود. علاوه بر آن این بازی جذاب و هیجان انگیز نسخه های دیگری نیز دارد که بیشترین امتیاز آن می تواند به عدد سی نیز برسد.

آموزش بازی پاچیسی

پس از معرفی بازی باستانی پاچیسی به توضیح نحوه انجام این بازی جذاب و سرگرم کننده پرداخته ایم. پس اگر دوست دارید این بازی را یاد بگیرید و از انجام آن در کنار دوستان و یا افراد خانواده لذت ببرید، بهتر است ادامه این متن را از دست ندهید.

در ابتدا شما باید یک شریک برای خود انتخاب کنید و روبروی او بنشینید و تخته بین شما باشد. 4 مهره را که با رنگ انتهای ستون به سمت شما مطابقت دارد بردارید؛ به عبارتی مهره های شما باید به رنگ آن بخش از سلیب باشد که در سمت شما قرار گرفته است. این بدان معناست که سیاه و زرد مقابل قرمز و سبز بازی خواهند کرد.

تمام قطعات را در مربع مرکزی قرار دهید (معروف به Charkoni که در ادامه با عنوان مرکز به آن اشاره کردیم). نمودار امتیازدهی را به عنوان مرجع روی میز نزدیک تخته قرار دهید. حالا “تاس” خود را بیندازید و تصمیم بگیرید که چه کسی شروع می کند: بازیکنی که بالاترین امتیاز را دارد شروع می کند و سپس بازی را دور میز در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت دنبال می کند.

هدف کلی از انجام بازی پاچیسی این است که اولین تیمی که تمام مهره های خود را به خارج از مرکز هدایت کند، برنده بازی خواهد بود. بازیکن اول “تاس” را پرتاب می کند و یکی از مهره های خود را به بیرون از مرکز، پایین ستون صورتی تخته نزدیک به او که با رنگ او مشخص شده است، و سپس در اطراف تخته حرکت می دهد.

اگر یکی از اعداد ویژه “گریس” پرتاب شود (25 امتیاز، 10 امتیاز یا 6 امتیاز)، بازیکن مجاز است یک چرخش دیگر را تا زمانی که مهره دوم را از مرکز خارج کند، انجام دهد. بازی سپس به سمت راست انجام می شود.

تعداد نفرات لازم برای انجام این بازی چند نفر است؟

تعداد نفرات لازم برای انجام این بازی چند نفر است؟

این بازی برای چهار بازیکن است که به عنوان شریک بازی می کنند. همچنین امکان انجام بازی با دو بازیکن نیز وجود دارد. در این حالت، بازی دقیقاً به گونه ‌ای پیش می ‌رود که انگار چهار بازیکن وجود دارد، اما یک بازیکن با مهره های زرد و سیاه، و دیگری با مهره های قرمز و سبز بازی می‌ کند.

آیا این بازی رنج سنی دارد؟

بازی پاچیسی یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین بازی های قدیمی است که بسیار ساده می باشد. این بازی سخت و پیچیده نیست به همین دلیل می تواند یکی از جذاب ترین بازی ها برای تمامی سنین باشد.

محتویات بازی پاچیسی چیست؟

محتویات بازی پاچیسی در نسخه ‌های مختلف آن متفاوت است. این بازی به طور معمول شانزده مهره با رنگ‌ های سیاه، زرد، سبز و قرمز دارد و همچنین شامل شش پوسته صدفی و صفحه اصلی بازی می باشد.

بازی پاچیسی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

همانطور که می‌ دانید در حال حاضر بسیاری از بازی‌ ها به شکل آنلاین نیز انجام می ‌شود. در رابطه با بازی پاچیسی نیز باید بدانید نسخه های جذاب و سرگرم کننده آنلاین بسیاری از آن وجود دارد که شما می توانید آن را در تلفن همراه خود بازی کنید و از آن لذت ببرید.

بازی پاچیسی قوانین خاصی دارد؟

بازی پاچیسی قوانین خاصی دارد؟

قوانین بازی پاچیسی برخلاف بسیاری از بازی های تخته ای، سخت و پیچیده نیست. در ادامه چند مورد از آن ها را برای شما شرح داده ایم. مهره شما می تواند در همان مربعی که یکی از قطعات شریکتان است فرود بیایید. می توانید روی هر قلعه خالی (که با یک صلیب زرد مشخص شده است) فرود بیایید.

شما نمی توانید در قلعه ای که توسط یکی از مهره های حریف شما اشغال شده است فرود بیایید. اگر این تنها حرکت ممکن شما باشد، نوبت خود را از دست می دهید. اگر در مربعی فرود بیایید که توسط یکی از مهره های حریف شما اشغال شده است، می توانید مهره آنها را گرفته و به مرکز ارسال کنید! سپس به نوبت دیگری بروید.

به یاد داشته باشید که قطعه آنها تا زمانی که Grace را پرتاب نکنند، دیگر اجازه خروج از مرکز را نخواهد داشت.

سوالات متداول

  1. بازی پاچیسی مربوط به کدام کشور است؟

    این بازی برای کشور هند بوده است.

  2. بازی پاچیسی در حضور چند بازیکن انجام می شود؟

    به طور معمول بازی پاچیسی در حضور ۴ بازیکن انجام می شود.

  3. آیا بازی پاچیسی همان منچ است؟

    بازی پاچیسی یک بازی بسیار قدیمی تر از منچ است که تفاوت های کوچکی با آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید