امیر واحدی کیست؟ با حرفه ای ترین پوکر باز ایرانی بیشتر آشنا شوید

امیر واحدی یکی دیگر از بهترین پوکر باز های ایرانی بود که متاسفانه سال پیش از دنیا رفت. این پوکر باز توانسته بود ردپای خوبی در پوکر از خود به جا بگذارد و اسم ایران را در با اینکه هر گونه قمار در کشور خودمان ممنوع است در دیگر کشور ها سربلند کند.

این بازیکن به قدری در این بازی مهارت پیدا کرده بود که حتی بازیگر مشهور هالیوود بن افلاک او را استخدام کرد تا به عنوان مربی به او پوکر یاد دهد. در ادامه نگاهی کوتاه به آموزش هایی که در مورد پوکر توصیه کرده و زندگینامه او را با هم مرور کنیم.

امیر واحدی کیست؟

امیر واحدی کیست؟

امیر واحدی در تاریخ 25 فوریه سال 1961 در شهر بزرگ تهران چشم به جهان گشود. او در یک خانواده بزرگ هفت نفره در کشور ایران بزرگ شد. او 2 برادر به اسم های سعید و مسعود واحدی داشت و همچنین دو خواهر با اسم های فهیمه و فریده، او در دوران جوانی و در زمان جنگ ایران و عراق سرباز بود و به گفته خودش با اجبار به جنگ رفت. او در آن دوران به عنوان یک پناهنده میدان جنگ را رها کرد و تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند. او بعد از آن در شرمن اوکس کالیفرنیا اقامت گرفت و زندگی تازه ای را برای خودش آغاز کرد.

بیوگرافی این پوکرباز ایرانی-آمریکایی

بیوگرافی این پوکرباز ایرانی-آمریکایی

پیش از آن که به علاقه این بازیکن به بازی پوکر بپردازیم به طور مختصر بیوگرافی او را برای شما خواننده گرامی بیان می کنیم. امیر واحدی در 25 فوریه سال 1961 در شهر تهران و در خانواده ای هفت نفره متولد شد. او دو خواهر به نام های فریده و فهیمه و دو برادر دیگر به نام های سعید و مسعود نیز دارد.

او از جمله افرادی بود که در جنگ بین ایران و عراق حضور داشت؛ اما در همان زمان از ادامه جنگ دست کشید و تصمیم گرفت به عنوان پناهنده به کشور آمریکا مهاجرت کند. او پس از رفتن به آمریکا در شرمن اوکس کالیفرنیا ساکن شد و پس از مدتی نیز در همان جا ازدواج کرد که حاصل آن چهار فرزند بوده است.

فیلم پوکر امیر واحدی

امیر واحدی اولین موفقیت خودش را در سال 2001 به دست آورد او در این سال تصمیم گرفت وارد مسابقات بازی پوکر بشود تا شانس خود را در مراحل بالاتری امتحان کند برای همین به لاس وگاس رفت و در بزرگترین مسابقات دنیا یعنی WSOP شرکت کرد. در آنجا با وجود حضور هزاران نفر در مسابقه با تلاش فراوان موفق شد خودش را به فینال برساند و در نهایت مقام اول را به دست آورد. او همچنین اولین جایزه بزرگش را در این مسابقه به دست آورد و توانست 270 هزار دلار را با خود به خانه ببرد.

او سال 2002 با خانواده خود گذراند و حالا که پول خوبی به دست آورده بود یک سال با تمام وجود به خوشحالی خانواده خود پرداخت تا خود را برای سال 2003 حاضر کند. سال 2003 فرا رسید و امیر واحدی برای بار دوم وارد مسابقات شد ولی این بار به خوبی دو سال پیش عمل نکرد و با اینکه تمام سعی خود را کرد اما توانست مقام ششم را در مسابقات به دست آورد اما همچنان پول خوبی برد و بار 250 هزار دلار از مسابقه خارج شد.

فیلم پوکر امیر واحدی

زندگینامه امیر واحدی پوکر باز

او همچنین در ادامه سال 2003 در یک تورنمنت پوکر دیگر به نام Ultimate Poker Challenge شرکت کرد و در آنجا موفق شد مقام اول را به دست آورد. او در سال بعد اما بسیار موفق تر عمل کرد و سابقه ای نزدیک به ده سال برای خود داشت و در این مدت موفق شد 9 دستبند در مسابقات WSOP برای خودش جمع کرد و چندین میلیون دلار برای خود پس انداز کرد. اما متاسفانه بخت چندان با او یار نبود و امیر واحدی در سن 49 سالگی عمرش به سر رسید و به علت بیماری دیابت دار فانی را وداع گفت.

موفقیت در پوکر

وی در طول این سال به شهرت خوبی در بین خود پوکر باز ها رسید و به سیگار های بزرگ برگ و شخصیت شوخ طبع معروف بود. حتی سایت CARDPLAYER از او به خوبی یاد کرده است و او را یکی از خوش اخلاق ترین پوکر بازهای قرن معرفی کرده است. او خیلی وقت ها به در مسابقات بازیکن های آماتور شرکت کرد و به شکل رایگان به آن ها نکاتی یاد می داد. تقریبا کسی در آمریکا نبوده است که از او خاطره بدی داشته باشد او همچنین با آنتونیو اسفندیاری که بزرگترین پوکر باز ایرانی خارج از کشور است (کسی که توانست چیزی بیش از 10 میلیون دلار از مسابقات به دست آورد) رابطه بسیار نزدیکی داشت. در این مورد حتما به بیوگرافی امیر واحدی در ویکی پدیا توجه داشته باشید.

نکات مهم پوکر از زبان این پوکر باز ایرانی

امیر واحدی همچنین کلیپ های زیادی را در مورد آموزش پوکر منتشر کرده که مفاهیم کلیدی و مفیدی را در این زمینه به اشتراک می گذارد که قصد داریم چند تا از مهم ترین آن ها را با هم مرور کنیم. اولین مورد اینکه کسانی که تازه بازی را شروع کرده اند سعی کنند بیشتر از هر چیزی روی درک موقعیت، خواندن دست، مدیریت سرمایه، و سایر مفاهیم کار کنند تا اینکه به مسئله بلاف زدن فکر کنند، بلاف زدن چیزی است که شما بعد از مدتی تمرین خود به خود آن را به دست خواهید آورد.

مورد دوم، خیلی وقت ها ممکن است شما به حریف خود بلاف بزنید؛ اما حریف دست شما را خوانده باشد و برعکس چیزی که انتظار داشتید عمل کند یا حتی موجب تحقیر شما بشود. در این زمان شما نباید ناامید شوید یا به فکر انتقام بیوفتید بلکه باید با خونسردی کامل منتظر یک موقعیت بهتر باشید. مورد سوم که سعی کنید زمان بلاف زدن خود را بسنجید؛ زیرا بازیکنان حرفه ای زیاد علاقه ای به بازی با کسانی که زیاد بلوف می زنند ندارند چون که باعث می شود دیگر بازیکنان چیپ کمتری در زمین بگذارند پس بازی سرد می شود.

در نهایت مورد چهار این که سعی کنید به هر قیمتی است با استفاده از موقعیت‌ ها، محدوده‌ ها، تمایلات بازیکن و… دست حریف برای خود رو کنید. حتی کتاب های زیادی در این باره نوشته شده است که به شما یاد می دهد بلاف زدن حریف را تشخیص دهید. کنترل تمام این مسائل کنار هم است که می تواند به برد شما کمک کند و سعی کنید در تمام آنها به مهارت کافی برسید.

امیر واحدی چگونه به پوکر علاقه مند شد؟

امیر واحدی چگونه به پوکر علاقه مند شد؟

امیر واحدی از زمان اقامتش در ایران به بازی پوکر علاقمند بود و این عشق به پوکر در دوران جوانی او بیشتر قوت گرفت. او پس از آشنایی با پوکر تنوع استراتژی ها و مهارت های موردنیاز در این بازی را عمیقا دریافت کرد. او از آن دسته پوکر باز هایی بود که می توانست توانایی هایی ذهنی و تصمیم گیری هایش را به خوبی به چالش بکشد.

او در ابتدا به صورت نفری بازی می کرد اما این عشق و علاقه امیر به پوکر باعث شد که به پوکر حرفه ای روی بیاورد و به عنوان یکی از افراد موفق و سرشناس در این دنیا وارد شود. او با تلاش و تمرینات مداوم توانست به موفقیت های بزرگی در حرفه پوکر دست پیدا کند و جایگاه خود را در این حرفه ارتقا بخشد.

بزرگترین برد امیر واحدی در بازی پوکر چه بوده است؟

نخستین برگ پیروزی او در سال 2001 به دست آمد و از آن پس تصمیم گرفت به طور جدی تری این بازی را دنبال کند و شانس خود را در مراحل بالاتر بیازماید. به همین منظور توانست بزرگ ترین برد خود را در تورنمنت WSOP یا World Series Of Poker از آن خود کند.

او در سال 2003 توانست به میز نهایی WSOP راه پیدا کند و بین 839 بازیکن علاوه بر قرار گیری در جایگاه ششم این رقابت ها 250000 دلار جایزه را از آن خود کند. امیر در این سال به عنوان بازیکن سال مجله Card Player Magazine عضو Men Nguyen شد. او با این برد علاوه بر این که موفقیت جدید را در دنیای پوکر ارائه داد بلکه توانایی ها و مهارت های خود در پوکر را به رخ همگان کشید.

امیر واحدی چه استراتژی‌ هایی را در پوکر اعمال می‌کرد؟

هر پوکر باز حرفه ای به خوبی می داند برای آن که بتواند بازی را به نفع خود کنترل کند باید از استراتژی های متنوعی استفاده کند. در بازی پوکر استراتژی های مختلف بسیاری وجود دارد که یادگیری و به کارگیری درست هریک از آن ها به برد بازیکن کمک بسیاری خواهد کرد. امیر واحدی به خاطر مهارت های هوشمندانه و توانایی خواندن دست حریفانش در پوکر به شهرت رسیده است.

آیا او در زمینه آموزش پوکر فعالیتی داشت؟

آیا او در زمینه آموزش پوکر فعالیتی داشت؟

امیر واحدی با موفقیت هایی که در عرصه پوکر کسب کرده است در میان پوکر بازان از جایگاه بالایی برخوردار است. بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند از او به عنوان استاد و مربی یاد می کنند.

او یکی از محبوب ترین پوکربازان جهان بود و بازیکنان چهره او را با سیگار برگ کنار لبش به یاد دارند. واحدی علاوه بر این که یک بازیکن حرفه ای بود مربی بسیار خوبی هم در این عرصه به شمار می رود. او در طول فعالیت خویش بازیکنان بسیاری از جمله Ben Affleck را آموزش داده است. از دوستان بسیار نزدیک این پوکرباز می توان به آنتونیو اسفندیاری اشاره کرد.

امیر آنقدر خوش قلب و مهربان بود که زمانی که بازیکنان تازه کار پوکر را در کازینوهای زنده در اطراف میز مشاهده می کرد به میان آن ها رفته و از تجربیات و استراتژی های خود برای آن ها سخن می گفت و آموخته های خود را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می داد.

امیر واحدی در کدام تورنمنت‌ های بزرگ شرکت کرده است؟

امیر واحدی در طول عمر خود در تورنمنت های بزرگ و معتبری چون WSOP حضور داشت و افتخار آفرینی کرد. واحدی فعالیت حرفه ای خود در حوزه پوکر را از سال 2001 آغاز نمود و تا سال 2010 در مسابقات مختلفی شرکت کرد. او در طی این رقابت ها توانست 9 بار جایزه دستبند طلای WSOP را از آن خود کند و در مجموع 3 میلیون و 276 هزار و 428 دلار کسب نماید.

آیا امیر واحدی جوایزی در پوکر برده است؟

امیر واحدی در طول زندگی خود در مسابقات متعددی از بازی پوکر حضور داشته است و در بسیاری از آن ها جوایز و افتخاراتی را کسب نموده است. این پوکرباز حرفه ای با شکست حریفان خود در تورنمنت بین المللی پوکر در سال 2003 میلادی توانست مقام اول این رقابت ها را از آن خود کند.

او در سال 2004 به عنوان برترین بازکن پوکر شناخته شد و در طی ده سال فعالیت خود در عرصه پوکر توانست 9 بار دستبند طلای مسابقات جهانی پوکر (WSOP) را از آن خود کند و میلیون ها دلار جایزه نقدی را کسب نماید.

امیر واحدی چه زمانی و چگونه درگذشت؟

این پوکرباز ایرانی-آمریکایی پس از آن که به اوج شهرت خود رسیده بود و درست زمانی که برای شرکت در تورنمنتی دیگر به لاس وگاس رفته بود دار فانی را وداع گفت. آن طور که در خبرها منتشر شده است امیر واحدی از بیماری دیابت رنج می برده است و همین بیماری عامل مرگ او شد. در نهایت این بازیکن در 8 ژانویه 2010 به علت مشکلات دیابت و در سن 48 سالگی درگذشت.

البته که مرگ او فردای پس از شرکت در مسابقه ای در لاس وگاس و قرارگیری در جایگاه دوم و کسب جایزه 1.5 میلیون دلاری کمی عجیب به نظر می رسد. برخی از خبرگزاری ها اعلام کرده اند که همسر این بازیکن ادعا کرده است اگر چه امیر دچار بیماری دیابت بوده است؛ اما بیماری او با دارو قابل کنترل بوده و معتقد است او را به قتل رسانده اند.

این بازیکن چه تأثیری بر بازی پوکر داشته است؟

این بازیکن چه تأثیری بر بازی پوکر داشته است؟

زمانی که امیر واحدی درگذشت به عنوان یک بازیکن با استعداد و شخصیت محبوب جامعه پوکر در میان همگان شناخته شده بود. تاثیری که او به عنوان یک پوکرباز حرفه ای و مربی موفق در بین بازیکنان داشته است در واقع بیشتر از دستاوردهای او در طول زندگی اش بوده است و همچنان الهام بخش بازیکنان در آینده خواهد بود. تاثیر امیر واحدی بر دنیای پوکر در ذهن بسیاری از پوکربازان باقی خواهند بود و از او به عنوان یک اسطوره تکرار نشدنی پوکر یاد خواهد شد.

آیا فیلم‌ ها یا مستندهایی در مورد امیر واحدی ساخته شده است؟

تا به امروز فیلم یا مستندی در رابطه با این بازیکن حرفه ای پوکر ساخته و منتشر نشده است. اما آنچه که مشخص است همواره از او به خاطر عملکرد درخشانش در حوزه پوکر یاد می شود و مهارت های فوق العاده او در این حرفه بر روی نسل جدید بازیکنان پوکر تاثیر گذار بوده است.

سوالات متداول

  1. امیر واحدی به چه علت مورد؟

    او به علت بیماری دیابت مرده است اما بعضی ها موضوع را مشکوک می دانند چرا که پزشک هنوز بیماری او را چندان وخیم نمی دانست.

  2. امیر واحدی در کجا زندگی می کند؟

    امیر واحدی در ایران بزرگ شد و در جنگ ایران و عراق شرکت داشت اما به آمریکا پناهنده سیاسی شد.

  3. امیر واحدی چند دستبند طلا برده است؟

    امیر واحدی در مجموع موفق به کسب 9 دستبند از مسابقات پوکر در زندگی خودش شده است.

  4. امیر واحدی در چه سنی فوت کرد؟

    او در سن 49 سالگی به علت دیابت فوت کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید