بیوگرافی حمید صفت رپر ایرانی که به جرم کشتن نا پدری به زندان افتاد

در این مقاله می خواهیم تا در ارتباط با یکی از خواننده های موسیقی زیر زمینی و غیر مجاز کشور مان یعنی حمید صفت که در عرصه رپ فارسی و هیپ هاپ پارسی فعالیت دارد، برای شما اطلاعاتی را باز گو کنیم و در ادامه به بيوگرافی و زندگی نامه او بپردازیم و کارنامه اش را در رپ فارسی مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بیوگرافی حمید صفت خواننده

بیوگرافی حمید صفت خواننده

برای ایجاد شناخت ابتدایی از حمید صفت باید بگویم که او یکی از خوانندگان و همین طور نوازندگان موسیقی رپ و هیپ هاپ که در واقع یک موسیقی غیر مجاز و زیر زمینی در کشور ما ایران است بوده و با این که متولد دهه ۷۰ می باشد توانسته است به سرعت معروف شود و مخاطبان و طرفداران زیادی پیدا کند.

این که یک نفر تازه کار بتواند تا در بین این همه خواننده که اغلب آن ها سال ها در زمینه رپ فعالیت می کنند به شهرت قابل توجهی برسد، تا جایی که با بزرگان رپ و افرادی مانند حسین ابلیس حشر و نشر داشته باشد و عکس های آن ها با یکدیگر در فضای مجازی دست به دست شود تقریبا کاری نشد می باشد و نیاز مند تبحر بسیار بالایی در رپ بوده.

حمید صفت تقریباً از سال ۱۳۹۲ به یکباره با انتشار آهنگ چ که در واقع آهنگ معروف حمید صفت بوده و برای شهید چمران و یاران او خوانده شده است به شهرت رسید که این آهنگ با این که یک آهنگ رپ می باشد ولی با توجه به اوضاع فعلی کشور و شرایطی که در زمان جنگ تحمیلی برای چمران و یارانش به وجود آمده بود ساخته شده. به همین علت سبب شد تا بسیار مورد توجه مردم و رسانه‌های مختلف قرار بگیرد.

بیوگرافی حمید صفت خواننده

حمید رضا امیری صفت کیست؟

حمید صفت در واقع اسم هنری و لقب رپی حمید رضا امیری صفت می باشد که مدت ها پیش و قبل از به شهرت رسیدنش لقب او به جای صفت، ابتکار بود و او را با نام حمید ابتکار می شناختند. در آن زمان او به این حد از شهرت و معروفیت در موسیقی زیر زمینی ایران نرسیده بود و تازه یک گروه دو نفره را به همراهی علی رهرو شکل داده بود.

آن ها در آن زمان با هم آهنگ ها و کار های متفاوتی را ساخته و منتشر می کردند. اما تقریبا می‌ شود گفت که تا قبل از این که او لقب خود را به صفت تغییر دهد و آهنگ چ را بخواند، هیچ کس او را نمی شناخت و هیچکدام از کار های قدیمی اش به گوش هواداران او نرسیده بود.

حمید رضا امیری صفت ملقب به حمید صفت متولد تاریخ هجدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ در تهران پایتخت ایران می باشد که به لحاظ سنی در رده رپر های نسل دوم رپ فارسی قرار می گیرد. اما نکته جالبی که در ارتباط با او وجود دارد و کمی هم خنده دار به نظر می‌رسد، هیکل و چهره اوست که اصلاً به متولدین دهه هفتاد نمی‌خورد و این که او یک رپر دهه هفتادی است بسیار جالب توجه مخاطبان و هواداران او به خصوص آن دسته از آن ها که متولدین دهه ۷۰ هستند قرار گرفته است.

حمید صفت در منطقه‌ای در وسط شهر تهران در سال ۱۳۷۲ متولد شد که در آن زمان اوضاع خانوادگی او خوب بود. اما بعد از چند سال که گذشت و حمید صفت به دوران راهنمایی مدرسه خود رسید، اختلافات بین پدر و مادر او در خانواده اش بالا گرفته بود و باعث دعوا های بسیاری بین آن ها شده بود که سر انجام این دعوا ها و صحبت ها باعث شد که آن ها در سال ۱۳۸۱ از یکدیگر طلاق گرفته و جدا شوند که این جدایی آن‌ ها موجب شد تا حمید رضا طعم تلخ فرزند طلاق بودن را بچشد.

جدایی پدر و مادر حمید و حواشی حاصل از آن

تقریبا می شود گفت که حمیدرضا از همان زمان طلاق گرفتن و جدایی پدر مادرش از یکدیگر به طور کلی زندگی اش دست خوش تغییرات بسیاری شده و او دیگر مانند گذشته نتوانست تا گرمای خانواده را آن طور که باید و شاید از نزدیک لمس کند. چرا که بعد از گذشت حدود ۳ سال و در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی مادر او با یک مرد هم سن و سال خودش آشنا شده بود و قصد ازدواج با او را داشت.

خیلی سریع زمان ازدواج دوم مادر حمید صفت رسید و او با یک مرد نسبتاً پول دار ازدواج کرد و بعد از ازدواج با او ایران را به مقصد کانادا ترک کرد ولی حمید صفت با آن ها نرفت و بین ایران و کانادا رفت و آمد داشت و هر چند وقت یک بار از مادرش سر می زد تا این که بعد از چند سال دوباره آن ها به ایران بازگشتند ولی دیگر در آن زمان حمید صفت به یک چهره سرشناس و سلبریتی در دنیای موسیقی رپ و هیپ هاپ فارسی تبدیل شده بود.

همسر حمید صفت کیست؟

تاکنون سوال های بسیار زیادی در ارتباط با زندگی مشترک و همسر حمید صفت در فضای مجازی مطرح شده است که در ارتباط با پاسخ این سوالات باید بگوییم که او تا به حال هیچ گونه خبر موثقی را در ارتباط با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خود از صفحات رسمی اش در سایت های مختلف منتشر نکرده است و همین طور در مصاحبه ای که با یکی از برنامه های مربوط به زندگی نامه رپر ها داشت اعلام کرد که مجرد بوده و با خانواده اش زندگی می کند.

آیا برادر حمید صفت خواننده است؟

این خواننده جوان ایرانی یک برادر و یک خواهر دارد. خواهر حمید صفت در زمینه کارگردانی فعالیت می کند و حتی کارگردانی برخی از کلیپ های او را نیز بر عهده داشته است. اما شغل اصلی برادر حمید صفت آرایشگری است. او در تهران زندگی می کند و در همین شهر هم یک آرایشگاه معروف و بزرگ دارد. آرایشگاه او علاوه بر فعالیت های معمول، یکی از آرایشگاه هایی است که در زمینه میکاپ داماد بسیار مشهور شده است.

اسپانسر آهنگ لات حمید صفت

اسپانسر آهنگ لات حمید صفت

آهنگ لات یا لت یکی از آهنگ های جدید حمید صفت است که در مورد آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر صحبت می کند. اسپانسر این آهنگ، انزا هوم است که یک شرکت طراحی داخلی ساختمان در ایران است. اگر موزیک ویدئوی این آهنگ را دیده باشید، تبلیغ و نمایش نام اسپانسر را در ابتدا و انتهای موزیک ویدئو لت می بینید.

علاوه بر این در انتهای این موزیک ویدئو مدیر عامل این مجموعه با نام مهدی مصلحی در مورد اهمیت رفتار درست با کودکان خود در خانواده و اجتماع و تاثیر آن بر شکل گیری شخصیت و آینده کودکان و فرهنگ جامعه می گوید. این یکی از موضوعاتی است که این خواننده هم در بیشتر آهنگ هایش به آن می پردازد.

دغدغه های اجتماعی حمید صفت در مورد چه موضوعاتی است؟

بیشتر شعرهای این خواننده از مضامینی مانند آسیب های اجتماعی در ایران مانند فقر، کودکان کار، تن فروشی، مساوی نبودن حقوق زنان و مردان در جامعه ایرانی صحبت می کند. این رپر جوان در ایران زندگی و فعالیت می کند و در شعرهایش کاری با مسائل دینی و سیاست های حکومت ندارد.

او خودش فرزند طلاق است و از کودکی با این معضل اجتماعی آشنا بوده است. حمید صفت حتی در بزرگسالی هم به دلیل رفتارهای بد ناپدری اش با مادرش، با او درگیر می شود که در نهایت منجر به مرگ شوهر مادرش می شود. البته او در نهایت تبرئه می شود و حکم قصاص در موردش اجرا نشده و آزاد می شود. او به دلیل لمس موضوعات مرتبط با طلاق پدر و مادر و مشکلاتی که برای فرزندان ایجاد می شود، از این آسیب اجتماعی هم در آهنگ هایش صحبت می کند.

بيوگرافي حمید صفت

چرا حمید از دختر کم در کلیپ هایش استفاده می کند؟

اگر دقت کرده باشید او که یکی از سلبریتی های معروف ایران است، در آهنگ ها و موزیک های ویدیویی که می سازد از زن ها و دختر ها استفاده نمی کند و خود را علاقه مند به فحشا و منکرات نشان نمی دهد. بلکه در مقابل با این موضوعات و رذائل اخلاقی مقابله می کند و سعی دارد تا شعر های بامعنی و مفهومی را نوشته و در آهنگ هایش استفاده کند که البته این اعتقادات مذهبی حمیدرضا امیری باعث شده است که مورد انتقاد بسیاری از همکارانش قرار بگیرد که طرفدار این موضوعات می باشند.

توییتر حمید صفت فعال است؟

آخرین فعالیت حمید صفت در توئیتر به سال 2018 برمی گردد و پس از آن دیگر پستی از او در این شبکه اجتماعی منتشر نشد. او در همان سال این اکانت را به نام خود در توئیتر باز کرد، اما همان زمان هم فعالیت زیادی نداشت و تنها 10 پست منتشر کرد. این جوان 30 ساله که یکی از خوانندگانی است که بیشتر آهنگ هایش در مورد مسائل اجتماعی ایران است، 160 دنبال کننده هم در توئیتر دارد.

همکاری حصین و حمید صفت

این خواننده جوان تیرماه امسال آهنگی با نام کبک منتشر کرد که در اجرای این آهنگ حصین هم با او همکاری دارد. حصین ابلیس یکی از خوانندگان محبوب در سبک موسیقی رپ فارسی است. این همکاری بین او و حمید صفت تا اندازه زیادی توسط طرفداران حصین مورد استقبال قرار گرفت.

همکاری با این خواننده موجب شنیده شدن بیشتر این آهنگ و افزایش محبوبیت حمید صفت در میان طرفداران و علاقه مندان به موزیک رپ شد. برای شنیدن این آهنگ کافی است نام آن را در گوگل وارد کنید و پس از گوش دادن به آهنگ کبک در صورت تمایل آن را از طریق سایت های مرتبط با دانلود موزیک، دانلود کنید. متن آهنگ کبک حمید صفت و حصین نیز در برخی سایت های دانلود موزیک موجود است. 

آیا مادر حمید صفت به تازگی ازدواج کرده است؟

آیا مادر حمید صفت به تازگی ازدواج کرده است؟

همان طور که در بالاتر نیز اشاره داشتیم، مادرش در سال 1384 دوباره ازدواج می کند. نام همسر دوم او هوشنگ است که حتما همه شما از ماجرای کشته شدن او در جریان یک درگیری با این خواننده اطلاع دارید. گفته شده است که او به دلیل اصابت جسم سخت به سرش کشته شده است، اما داشتن بیماری زمینه ای قلبی هم در مرگش بی تاثیر نبوده است.

از این ماجرا بیشتر از 5 سال می گذرد و حمید هم در جریان این قتل اعدام نمی شود. پس از آن دیگر خبری در مورد ازدواج مجدد مادر حمید صفت منتشر نشده است. این شخص دو بار ازدواج ناموفق داشته است و بدیهی به نظر می رسد که دیگر قصدی برای ازدواج سوم نداشته باشد.

حمید صفت

آیا این خواننده دیپورت شده است؟

این خواننده 30 ساله در ایران به دنیا آمده است و در تمام مدت فعالیتش در زمینه موسیقی رپ در ایران زندگی می کرد. اخباری که در مورد دیپورت شدن حمید صفت مطرح می شود، نادرست است. چون او اصلا اقامت کشور دیگری را ندارد و حتی تصمیمی برای مهاجرت از ایران نداشته است. این خواننده بارها گفته که دوست دارد در کشور خودش زندگی و فعالیت کند و تا زمانی که جلوی کار کردنش در زمینه موسیقی رپ گرفته نشود، از ایران نمی رود.

آیا هم اکنون این خواننده طی پیگرد قانونی قرار دارد؟

حمید صفت در سال 96 مورد اتهام قتل ناپدری اش قرار داشت و در نهایت از اتهام قتل عمد تبرئه شد. او محکوم به پرداخت دیه شد و با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. این خواننده رپر جوان در حال حاضر مورد پیگرد قانونی نیست و به جز این مورد محکومیت، جرم دیگری مرتکب نشده است.

دوست دختر حمید صفت

سوالات بسیار زیادی در ارتباط با دوست دختر حمید صفت مطرح می شود که هر بار یک نفر از شاخ های اینستاگرام را به در رابطه بودن با او نسبت می دهند. اما اگر بخواهیم واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم او تا کنون با هیچ دختری وارد رابطه نشده که رابطه اش را به طور رسمی در صفحات مجازی اش در سایت های اینترنتی اعلام کند و هر خبری که در سایت های مختلف مشاهده می کنید مورد تایید رسمی صفت و اطرافیانش نمی باشد.

زندگی نامه حمید صفت

مصاحبه این رپر مردمی

حمید صفت در ارتباط با درآمدش در مصاحبه اش می گفت که بعد از جدایی پدر و مادرم از یکدیگر من برای به دست آوردن پول شروع به نوشتن شعر ها و ورس های مختلف می کردم و آنها را برای فروش قرار میدادم. چه مقدار کمی پول برایم به دست می آمد، ولی بعدها به این نتیجه رسیدم که به جای فروختن شعر ها سعی در تولید آثار فاخر نمایم.

صفت به همراه علی رهرو شروع به یادگیری طراحی لباس کردند تا در ساخت بسیاری از موزیک ویدیو ها نیز بتوانند از این تبحر خود استفاده نمایند. اکنون نیز صفت در چندین مجله به عنوان طراح لباس فعالیت قابل توجهی دارد. او حتی با امیر علی اکبری به عنوان قهرمان بوکس رفاقتی چند ساله دارد.

آهنگ های حمید صفت

آهنگ های حمید صفت

حمید صفت تاکنون آهنگ های زیادی را خوانده و منتشر کرده است که همانطور که جلو تر نیز توضیح دادیم و با آهنگ چ که می‌شود گفت برای شهید چمران ساخته شده بود و در موزیک ویدیو آن نیز حمید و دورو بری هایش از استایل و مدل ریش و تیپ و قیافه شهید چمران استفاده کرده بودند معروف شد و در کشور ایران به عنوان یک آرتیست حرفه‌ ای در عرصه هیپ هاپ شناخته شد.

آهنگ جدید حمید صفت

اخیراً حمید صفت نیز مانند بسیاری از رفتارهای دیگر رپفارسی نسبت به گذشته فعال تر شده و آهنگ های زیادی را منتشر کرده و موزیک ویدیوهای بسیار را نیز می سازد که اغلب کارهای او را برند های اسپانسری بزرگ موزیک در کشور مان ایران به عنوان اسپانسر قبول می کنند. به عنوان مثال ۹۰% کلیپ های او را آونگ موزیک حمایت و پشتیبانی می کند.

دانلود آهنگ جدید حمید صفت به نام الو خدا

جدید ترین آهنگ از صفت منتشر شده است که آهنگ الو خدا می‌باشد. که این آهنگ را در واقع حمید صفت با توجه به اوضاع نابسامان کشورمان ایران ساخته است و این آهنگ یک نکته جالب دارد و آن این است که از ابتدا تا انتهای آن حمید به نوعی با خداوند مکالمه کرده و به طور مستقیم صحبت می کند. همانطور که شما نیز ممکن است دیده باشید در کاور این آهنگ عکس خود صفت وجود دارد که در دستش یک گوشی تلفن بوده و به آسمان نگاه می کند.

حاشیه های حمید صفت

دانلود موزیک ویدیو جدید تو دلی از حمید صفت

جدید ترین موزیک ویدیویی که از حمید صفت منتشر شده است موزیک ویدیو آهنگ تو دلی او می باشد که به تازگی و در هفته گذشته از رادیو جوان و آونگ موزیک منتشر شد. به گفته خود حمید صفت این کار یکی از جذاب ترین و خفن ترین کارهایی است که تاکنون در قالب موزیک ویدیو انجام داده است.

حاشیه های حمید صفت

بزرگترین حواشی پیش آمده برای حمید صفت همان حاشیه معروف است که در زمان اتفاق تمام اینستاگرام و سایت های اجتماعی مرتبط با آن را تحت الشعاع قرار داد و خبر دستگیری حمید صفت به عنوان قاتل ناپدریش در تمام فضای مجازی اینترنت ایران پیچید که در ابتدا این خبر کاملاً تکذیب شد اما کمتر از گذشته ۴۸ ساعت با اعتراف خود حمید صفت در اداره آگاهی این خبر تایید شد و ناراحتی بسیاری را برای هواداران او به وجود آورد.

حمید صفت مدیر سایت شرط بندی بت برو

اگر بگوییم که حمید صفت مدیر سایت شرط بندی بت برو می باشد شاید کمی ادعا نا به جا باشد. ولی خب او در ویدئو ها و اینستاگرام خود تبلیغات های زیادی از این سایت به نمایش درآورده است و به نظر می رسد موضوع چیزی بیشت از یک تبلیغات می باشد.

حمید صفت مدیر سایت شرط بندی بت برو

سوالات متداول در مورد حمید صفت

  1. حمید صفت چند سال سن دارد و چگونه تا این حد به شهرت رسیده است؟!

    حمیدرضا امیری صفت متولد سال ۱۳۷۲ میباشد و اکنون حدود ۲۷ سال سن دارد و به علت ساختن کارهای متفاوت با سایر رپر ها و همکاری اش با خوانندگان موسیقی پاپ توانست تا در این حد به شهرت برسد.

  2. آیا حمید صفت با حصین ابلیس همکاری خواهد داشت؟

    شایعاتی در ارتباط با همکاری آنها با یکدیگر وجود داشت اما فعلا هیچ خبری در ارتباط با همکاری آنها با یکدیگر از سوی هیچ کدام تایید نشده است.

  3. آیا نهال سلطانی با حمید بوده است؟

    خیر نهال تنها در یکی از کلیپ های حمید صفت به نقش آفرینی پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید