بیوگرافی علی بی بیت ساز گروه تی ام بکس + بهترین بیت های علی بی

در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با یکی از بهترین آهنگ ساز ها و بیت ساز های حرفه ای رپ فارسی و همین طور یکی از محبوب ترین و معروف ترین اعضای گروه بزرگ و پر طرفدار تی ام بکس یعنی علی بی برای شما مطالبی را توضیح دهیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته و از این مطلب لذت ببرید.

قبل از هر اقدامی این را به یاد داشته باشید که این گروه یعنی تی ام بکس به جز علی دو آرتیست دیگر یعنی نبیلتی و شاهین لو را در خود جای داده است که در این بین شاهین به کمک پیام صادقیان اقدام به راه اندازی سایت شرط بندی کرده است!

بیوگرافی علی بی خواننده

بیوگرافی علی بی خواننده

باید بگویم که او یکی از کار درست ترین آهنگساز های تاریخ رپ فارسی و موسیقی هیپ هاپی کشور می باشد که سال هاست در این عرصه فعالیت گسترده داشته و تا کنون بیت های حرفه ای و جذاب بسیار زیادی را ساخته. اغلب این بیت ها در بهترین موزیک ها و هیت ترین کار هایی که تا کنون از آرتیست های مختلف رپ فارسی دیده‌ ایم و شنیده ایم، به عنوان بیت اصلی کار قرار داده شده است. از این حیث می‌ توانیم علی بی را به عنوان یکی از برترین آهنگ ساز های تاریخ رپ در کشورمان به حساب بیاوریم.

علی بی در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را در موسیقی و شاخه هیپ هاپ آغاز کرد که با ساخت آهنگ های گروه بزرگ تی ام بکس این کار را آغاز نمود. اگر بخواهیم به تاریخچه این گروه بزرگ بپردازیم باید بگویم که گروه تی ام بکس از سال ۲۰۰۷ تشکیل شده و در عرصه موسیقی جدید و نو یعنی رپ فارسی و شروع به فعالیت کرده است.

نکته جالبی که در ارتباط با علی بی وجود دارد این است که اصالتاً ایرانی است اما در کشور دانمارک و در شهر کوپن هاگ چشم به جهان گشوده است و این در حالی است که برادر او یعنی نیبلتی که در واقع برادر بزرگتر علی بی می باشد در در ایران و در شهر تهران پایتخت کشور مان متولد شده است. نیبلتی حدود ۴ سال از برادرش یعنی علی بی بزرگتر است و این بزرگتر بودن او کاملاً هم به لحاظ چهره و پختگی و هم به لحاظ هیکل از علی بی قابل مشاهده است.

خوانواده این رپر محبوب

خوانواده این رپر محبوب

علی بی و برادر بزرگ ترش هر دو در شهر کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک به همراه خانواده ی خود زندگی می کنند و تصمیم به بازگشت به ایران را نیز ندارند. علی بی تمام سن خود را در کشور دانمارک زندگی کرده است و فقط چندین سفر به ایران و شهر تهران داشته که در این سفرها با چندین رپر معروف ایرانی نیز آشنا شده و از این جهت توانسته اند تا کسب و کار خود را در حیطه رپ فارسی گسترده تر کنند.

واکنش علی بی نسبت به اعتراضات ایران چه بود؟

واکنش علی بی نسبت به اعتراضات ایران چه بود؟

علی بی یکی از اعضای گروه تی ام بکس می‌ باشد که همانند شاهین لو نسبت به اعتراضات واکنش هایی داشته است و در صفحات مجازی خود عکس ها، کلیپ ها و مطالبی را منتشر کرده است. او همچنین در آن زمان یک آهنگ با نام خواب دیدم ساخته و منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی طرفدارانش مواجه شد.

اگر دوست دارید کلیپ این موزیک را ببینید می توانید به یوتیوب مراجعه کنید و کلیپ آن را به طور کامل مشاهده کنید. هم چنین می توانید با رفتن به پیج او در اینستاگرام و یا مراجعه به فن پیج های این خواننده، کلیپ موسیقی خواب دیدم را ببینید.

علی بی با کدام خوانندگان همکاری داشته است؟

علی بی با کدام خوانندگان همکاری داشته است؟

در پاسخ به این سوال که آیا علی بی با خواننده ‌های دیگر همکاری داشته است یا خیر باید بگوییم او تاکنون آهنگ ‌های زیادی را با همکاری خواننده های دیگر منتشر کرده است که از میان آن ها می توان به آهنگ زوم اشاره کرد. علی بی این آهنگ را با همکاری بهزاد لیتو خوانده است .همان طور که می‌ دانید زمانی که یک خواننده با خواننده‌ های دیگر همکاری می ‌کند معروفیت او نیز بیشتر از قبل می‌ شود. یکی از دلایل دیگر که باعث شد علی بی به شهرت بیشتری برسد، فیت ‌های او با خواننده‌ های شناخته شده دیگر بوده است.

علی بی و همسرش

طبق اخباری که ما در دست داریم تاکنون هیچ گونه خبر موثقی در ارتباط با ازدواج علی بی با همسرش منتشر نشده است و خود او نیز از طریق پیج در اینستاگرام هیچگونه خبری در ارتباط با ازدواج منتشر نکرده و هم اکنون هم علی و هم برادر بزرگتر اش که عضو دیگر گروه تی ام بکس است مجرد می باشند.

آهنگ دختر بندر و خانوم ببخشید چند کیلویی شما

آهنگ دختر بندر و خانوم ببخشید چند کیلویی شما

همان‌طور که شما نیز قطعاً این موضوع را احساس کردید علی بی در بیتی که برای آهنگ دختر بندر و یا خانم ببخشید زده بود از ترکیب موسیقی آمریکایی و موسیقی ایرانی که در آن زمان به شدت در کشور مان ایران مرسوم بود استفاده کرده و به این جهت توانست تا دو آهنگ بسیار معروف و پر مخاطب را از این گروه منتشر کرده و نام آن ها را بر سر زبان‌ ها بیندازد.

بهترین آهنگ های علی بی کدامند؟

این خواننده آهنگ های زیادی را به صورت انفرادی، گروهی و یا با همکاری برخی خواننده های معروف منتشر کرده است که در ادامه محبوب ترین آهنگ های او را به شما معرفی کرده ایم و توضیحاتی نیز در رابطه با آن ها به شما ارائه داده ایم. هم چنین لازم است بدانید که دانلود این آهنگ ها از طریق سایت امکان پذیر می باشد.

آهنگ زندونت

یکی از معروف ترین آهنگ های این خواننده رپ، آهنگ زندونت می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. این آهنگ در سال 2020 منتشر شده است.

آهنگ لازممی

یکی از پر دانلود ترین آهنگ های این خواننده آهنگ شاد و جذاب لازممی می باشد که علی بی این آهنگ را به همراه اعضا گروه تی ام بکس خوانده است.

آهنگ مشکی لباس

آهنگ مشکی لباس هم یکی از محبوب ترین و پر شنونده ترین آهنگ های علی بی به همراه گروه تی ام بکس می باشد که تهیه کننده آن نیز علی بی بوده است.

آهنگ کی کی

اگر جزو طرفداران گروه تی ام بکس باشید، به احتمال زیاد تا به اکنون آهنگ کی کی را شنیده اید. این آهنگ نیز یکی از جذاب ترین و شاد ترین آهنگ های این گروه می باشد.

آهنگ سوپر استاری

آهنگ سوپر استاری نیز جزو بهترین آهنگ های این خواننده می باشد که تهیه کنندگی آن را نیز علی بی انجام داده است.

دوست دختر علی بی

نکته ای که در ارتباط با زندگی خصوصی علی بی وجود دارد این است که او تا کنون هیچ صحبتی را در ارتباط با رابطه اش با دختری عنوان نکرده است و در پیج اینستاگرام او نیز نمی توانید عکسی را پیدا کنید که او در کنار دختری باشد. بنا بر این، به این نتیجه می رسیم که علی بی مجرد بوده و دوست دختر نیز در حال حاضر ندارد و یا این که دوست ندارد تا هویت دوست دخترش را در فضای مجازی و در صفحه اش فاش کند.

زندگی نامه علی بی

زندگی نامه علی بی

در زندگی نامه علی بی فعالیت ها و حرکات بزرگ زیادی دیده می‌شود که اغلب این فعالیت ها را با آرتیست ها و رپر های معروف و مشهور کشور مان انجام داده است که اعضای گروه تی ام بکس تنها تعداد کمی از این افراد می باشد و در واقع اکنون علی به عنوان یکی از بیت ساز های رده اولی در رپ و هیپ هاپ به فارسی به حساب می آید. چرا که او در رزومه کاری اش همکاری با بزرگان رپ همچون حصین ابلیس و محمد رضا شایع را دارد.

آهنگ های علی بی

آهنگ هایی که تاکنون در آنها فعالیت داشته است به دو دسته تقسیم می شوند؛ یک آهنگ هایی که او در آن ها نقش آهنگساز و در واقع بیت ساز را داشته و دوم آهنگ هایی که علیبی در این آهنگ ها به عنوان خواننده حضور داشته است. البته می شود گفت که تمام آهنگ هایی که علیبی در آن‌ها به عنوان خواننده حضور داشته است را خودش آهنگسازی و بیت سازی کرده و در واقع ساخته دست خودش می باشد.

اگر بخواهیم به آهنگ هایی که تاکنون علیبی خوانده است توجه نماییم باید به کارنامه تی ام بکس نگاهی بیندازیم. چرا که علی بی فقط و فقط تحت لیبل تی ام بکس خوانندگی کرده است و فقط چند تک آهنگ را با خواننده های سرشناسه رپ و هیپ هاپ فارسی خوانده که از مهم ترین آن ها می شود به همکاری او با محمد رضا شایع اشاره کرد.

همکاری علی بی و محمد رضا شایع

علی بی در اهنگ هرکی یه جوره داستانش با محمد رضا شایع که در یکی از آلبوم های شایع قرار داشت با او همکاری کرده و علاوه بر ساختن بیت آهنگ او آواز کار را نیز خوانده است که به عنوان یکی از همکاری های موفق او با بزرگترین رپر های رپ فارسی به حساب می آید. البته این تنها همکاری علی با محمد رضا شایع نمی باشد و او در آهنگ اتفاق محمد رضا شایع نیز با او همکاری داشته است که در این آهنگ فقط وظیفه بیت سازی بر عهده علی بوده است.

علی بی و محمد رضا شایع

آهنگ جدید علی بی

آخرین و جدیدترین آهنگ علی بی که در این موزیک هم به عنوان خواننده و هم به عنوان آهنگساز و در واقع بیت ساز فعالیت کرده است، موزیک یه یه می‌باشد که در این کار گروه تی ام بکس که از طرف این گروه علی بی و برادرش نیبلتی حضور داشتند، با دو خواننده مشهور بین المللی یعنی پاواریا و فیدی همکاری کرده‌اند و این موزیک به علت جذابیت بسیار بالایی که دارد توانسته تا بسیار مورد توجه علاقه مندان به موسیقی در سراسر دنیا قرار بگیرد.

این آهنگ به چهار زبان زنده دنیا یعنی زبان‌ های فارسی، انگلیسی، عربی و هندی خوانده شده است و به همین منظور توانسته است تا در تمام کشور هایی که به این زبان ها صحبت می کنند شنیده شده و مورد علاقه و توجه مخاطبان قرار گیرد.

موزیک ویدیو و آهنگ مسئله ای نی از علی بی

خوب چند وقتی است که گروه تی ام بکس را به خصوص علیبی شروع به همکاری با خواننده های بین المللی و سرشناس دنیا کرده اند که قبل از آهنگ معروف یه یه، یک کار دیگر را به نام مسئله ای نی با حضور کمال راجا خواننده بین المللی محبوب ساخته و منتشر کردند. موزیک ویدیو این آهنگ نیز مدتی پس از انتشار خود موزیک منتشر شد و توانست بسیار مورد توجه مخاطبین و طرفداران گروه تی ام بکس و کمال را جا قرار بگیرد و جزو پر بازدید ترین کلیپ های سایت های یوتیوب و رادیو جوان شناخته شد.

آهنگ نیکو پیتو از تی ام بکس

آهنگ نیکو پیتو از تی ام بکس

یکی از جذاب ترین و فوق العاده ترین آثار علی بی و گروه تی ام بکس که به تازگی منتشر شده است؛ آهنگ نیکوپی تو می باشد که مربوط به چند ماه گذشته بوده و با آهنگسازی فوق العاده علی بی به عنوان یکی از جذاب ترین ترانه های گروه تی ام بکس شناخته شد و توانست تا تعداد پخش بالایی را در سایت رادیو جوان به خود اختصاص دهد.

از نکات بسیار جالبی که آهنگ نیکوپیتو دارد این است که موزیک ویدیو آن بعد از این آهنگ منتشر شد و در موزیک ویدیو که یک کم حالت کارتونی و نقاشی دارد. در قسمت هایی از آن صحبت های احمدی نژاد استفاده شده و در واقع بیت علیبی با این صحبت ها تکمیل شده است که چهره کارتونی احمدی نژاد نیز بسیار به این کلیپ تصویری جذابیت طنز اضافه کرده است.

حاشیه های علی بی

از آخرین و مهمترین حواشی که برای علیبی آهنگساز خوب کشورمان اتفاق افتاده است می‌توانیم به حاشیه‌ به وجود آمده برای او به خاطر مصاحبه او و برادرش نیبلتی با شبکه فارسی زبان من و تو اشاره کنیم. در این برنامه که مجری آن هدیه تازه می باشد، از علیبی سوال می پرسد که در عوامل و دست اندرکاران شبکه من و تو روی کدام مجری کراش دارد؟

علی بی در جواب این سوال در حالی که چهره کاملا جدی به خود گرفته است به هدیه می‌گوید که من روی تو کراش دارم و این جواب علی بی باعث شد که هدیه جا بخورد و در جواب علی بی این شعر را خواند که : دیر اومدی خیلی دیره جای دیگه دل اسیره. البته مشخص بود که علی بی مجری منوتو را دست انداخته بود و شوخی می کرد.

حاشیه های علی بی

سوالات متداول

  1. علی بی متولد چه سالی بود و چند سال سن دارد؟!

    علی متولد سال ۱۹۸۸ میلادی بوده و اکنون حدود ۳۲ سال سن دارد و به عنوان جوان ترین عضو گروه تی ام بکس شناخته می شود.

  2. آیا علی بی تا کنون با حصین ابلیس همکاری داشته است؟!

    علیبی در موزیک خفن حصین با او همکاری داشت که بیت این آهنگ را که جزو جذاب ترین بیت های ساخته شده تا به حال در رپ فارسی است را او برای حصین ساخته بود.

  3. علی در چه گروهی فعالیت می کند؟

    در گروه شناس و محبوب تی ام بکس فعالیت دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید