رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران دست کدام تیم است؟ بررسی دقیق تعداد قهرمانی ها

لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات لیگ حرفه‌ ای و بالاترین سطح باشگاهی لیگ فوتبال ایران است. حال گفتنی است که در حال حاضر رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران در اختیار تیم پرسپولیس است که پرافتخارترین تیم لیگ ایران محسوب می شود. همان طور که می دانید اسطوره های فوتبال بسیاری در این تیم پیش از این فعالیت داشته اند.

رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران مربوط به چه تیمی است؟

رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران مربوط به چه تیمی است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فوتبال محبوب ترین ورزش در ایران می باشد. این ورزشی است که در سراسر جهان انجام می شود، از این رو به راحتی می توان درک کرد که چرا در ایران طرفداران و هواداران زیادی دارد. حال گفتنی است که در ایران، تیم‌ های قوی زیادی مشغول به فعالیت هستند و در کارنامه‌ حرفه‌ ای شان افتخارات و دستاوردهای زیادی به ثبت رسیده است.

حال اگر به ورزش فوتبال علاقه مند هستید، به احتمال زیاد اطلاعاتی در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران دارید. لیگ برتر خلیج فارس و یا لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات لیگ حرفه‌ ای و بالا ترین سطح باشگاهی لیگ فوتبال ایران است که بعد از جام آزادگان شروع به کار کرد و در حال حاضر با حضور شانزده تیم برگزار می‌ شود. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران در اختیار باشگاه پرسپولیس است که با پانزده دوره قهرمانی، پرافتخارترین و موفق ترین باشگاه لیگ ایران می باشد. می توانید تمامی رکوردهای پرسپولیس را از همین طریق مشاهده کنید.

رکورد قهرمانی بدون باخت لیگ برتر ایران

لیگ برتر خلیج فارس 2021–22، سی و نهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و بیست و یکمین دوره لیگ برتر خلیج فارس از زمان تأسیس آن در سال 2001 است. حال گفتنی است که تیم استقلال با رکوردی بی سابقه با 68 امتیاز قهرمان لیگ شد. کمپین شکست ناپذیر در این فصل 14 تیم از لیگ برتر 2020-2021 خلیج فارس و 2 تیم جدید صعود کننده از لیگ آزادگان 2020-21: فجر سپاسی و هوادار حضور داشتند. بهتر است بدانید که فصل 2021–22 در تاریخ 24 سپتامبر 2021 شروع و در تاریخ 20 ژوئن 2022 به پایان رسید.

گفتنی است که تیم استقلال تهران امسال به همراه پنج تیم دیگر در لیگ‌ های برتر فوتبال جهان، موفق به کسب عنوان قهرمانی بدون شکست شد. لیست رکوردهای استقلال نیز در اختیار شما قرار داده ایم.

رکورد بیشترین قهرمانی لیگ برتر ایران

رکورد بیشترین قهرمانی لیگ برتر ایران

بهتر است بدانید که قهرمان فوتبال ایران فاتح بالاترین لیگ فوتبال کشورمان است که از سال 2001–2002 لیگ برتر است. حال این موضوع را هم باید افزود که این عنوان از سال 1970 در اشکال مختلف مورد رقابت قرار گرفته است. در حالی که تیم پرسپولیس رکورد 15 عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

در کنار باشگاه‌ های بزرگ جهان نام باشگاه پرسپولیس نیز دیده می‌ شود. باتوجه به نظر سنجی ها باشگاه پرسپولیس بیشترین رأی را کسب کرده است و محبوب‌ ترین باشگاه جهان لقب گرفته است. جالب است که بدانید باشگاه های رئال مادرید، لیورپول، میلان و آژاکس به ترتیب بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند.

درباره پرسپولیس

باشگاه فوتبال پرسپولیس که به‌ طور خلاصه پرسپولیس هم نامیده می‌ شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ ای در ایران است که در دی‌ 1342 در شهر تهران پایه‌ گذاری شد. در حال حاضر این باشگاه به یکی از موفق ترین و پرطرفدار ترین باشگاه های ایران تبدیل شده است که رکورد قهرمانی لیگ برتر ایران را هم در دست دارد.

رکورد قهرمانی با اختلاف گل زیاد در لیگ برتر ایران

تیم پرسپولیس پنج بار به‌ صورت پیاپی موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر ایران شده است و از این حیث رکورددار در کشور ایران است. بهتر است بدانید که این تیم با کسب 15 عنوان قهرمانی در لیگ‌ های سراسری، پرافتخار ترین و موفق ترین تیم لیگ‌ های سراسری ایران محسوب می‌ شود. این تیم به جز این مورد رکوردهای ورزشی زیادی را به نام خود به ثبت رسانده است.

جایگاه باشگاه پرسپولیس در میان باشگاه‌ های جهان و آسیا در رده‌ بندی اعلام شده از طرف فیفا در سال 2021 رتبه 82 در دنیا و 2 آسیا می‌ باشد. گفتنی است که باشگاه پرسپولیس توانسته در 672 مسابقه در 22 دورهٔ لیگ برتر ایران، موفق به ثبت 332 برد و 957 گل زده و کسب بیش از 1204 امتیاز در فوتبال ایران شود. حال این موضوع را هم باید افزود که تیم پرسپولیس رکورد قهرمانی با اختلاف گل زیاد در لیگ برتر ایران است. هم چنین شاید برای شما هم جالب باشد که در رابطه با پرسپولیس بدانید این تیم با شکست نخوردن در بیست و یک بازی خانگی و هم چنین شکست نخوردن در 491 تعداد روز از این حیث رکورددار در فوتبال ایران می باشد.

رکورد قهرمانی زنان لیگ برتر ایران

رکورد قهرمانی زنان لیگ برتر ایران

به جرات می‌ توان بیان کرد که ورزش فوتبال یکی از پرطرفدار ترین ورزش‌ ها در ایران به شمار می‌ رود که از محبوبیت بسیار زیادی هم برخوردار است. حال این موضوع را هم باید افزود که علاوه بر مردان خیلی از بانوان نیز به این ورزش علاقه‌ مند هستند و عده‌ ای از آن ها به صورت حرفه‌ ای به فوتبال می‌ پردازند و حتی در تیم‌ های فوتبال مشغول به فعالیت هستند. حال گفتنی است که پرافتخار ترین تیم لیگ فوتبال بانوان ایران، باشگاه فوتبال زنان خاتون بم با 9 عنوان قهرمانی و هم چنین 2 نایب قهرمانی است که رکورد قهرمانی زنان لیگ برتر ایران را نیز در اختیار دارد.

درباره باشگاه فوتبال زنان خاتون بم

در رابطه با باشگاه فوتبال زنان خاتون بم بهتر است که بدانید این باشگاه قبلا با نام شهرداری بم شناخته می شد و باشگاهی است که در بم فعالیت می‌ کند. در اردیبهشت 1400، مالکیت این باشگاه به مجتمع معدنی و فرآوری روی خان‌ خاتون بم واگذار شد و به همین دلیل نام این تیم رسماً به خاتون بم تغییر یافت.

بهتر است بدانید که این تیم تنها نماینده فوتبال زنان ایران در مسابقات جام باشگاه های زنان آسیا 2022 بوده است. هم چنین گفتنی است که باشگاه فوتبال زنان خاتون بم اولین باشگاه فوتبال زنان در ایران است که اردوی تدارکاتی برون‌ مرزی و مسابقات دوستانه با تیم‌ های اروپایی برگزار کرده‌ است. در حال حاضر این تیم در میان دوستداران و علاقه مندان به فوتبال به ویژه بانوان طرفداران بسیار زیادی دارد و از محبوبیت زیادی هم برخوردار است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید