۱۰ مورد از بازیگران مسیحی ایرانی که اعتقادشان برایشان ماجرا ساز شده است

در میان بسیاری از بازیگران مسلمان که در فیلم ها و سریال های ایرانی ایفای نقش می کنند، عده ای نیز با دین متفاوت وجود دارند. این بازیگران اغلب معروف هستند و شخصیت محبوبی را بین مردم دارند. در ادامه قصد داریم با بازیگران مسیحی ایرانی آشنا شویم و بیشتر سلبریتی های معروف ایران که دین دیگری دارند را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

کدام بازیگران ایرانی مسیحی هستند؟

کدام بازیگران ایرانی مسیحی هستند؟

در ایران بیشتر بازیگران مسیحی از ارامنه هستند و کمتر بازیگری با ملیتی به غیر از ارمنی وجود دارد. بعضی از آن ها دار فانی را وداع کرده اند. اما عده ای هنوز به بازی ادامه می دهند. این بازیگران معمولا در بین مردم معروف هستند و فعالیت های درخشانی را در سینما و تئاتر و تلویزیون داشته اند. در زیر به تعدادی از اسامی بازیگران مسیحی ایرانی اشاره می کنیم.

ماهایا پطروسیان

از بازیگران ایرانی که مسلمان نیستند می توان به ماهایا پطروسیان اشاره کرد. این بازیگر ارمنی تبار است و در تهران متولد شده است. او در فیلم های سینمایی بسیاری بازی کرده است و حتی برنده سیمرغ بلورین نیز شده است. این بازیگر هم اکنون ۵۲ ساله است و مدت زیادی است که کار جدیدی را ارائه نکرده است.

لوریک میناسیان

از دیگر بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر که ارمنی تباراند، لوریک میناسیان را می توان نام برد. او در فیلم ها زیادی قبل و بعد از انقلاب بازی کرده است و پدر او آرمان میناسیان نیز از بازیگران معروف قبل از انقلاب بوده است. این بازیگر در سال ۱۳۸۳ در سن ۶۰ سالگی درگذشت. از آثار معروف او می توان به دختری به کفش های کتانی، مرد عوضی و جوجه اردک من اشاره کرد.

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی

شاید معروف ترین بازیگر ایرانی ارمنی تبار آتیلا پسیانی باشد او در خانواده ای هنرمند متولد شده است و تاکنون بازی و آثار زیادی را در سینما، تئاتر و تلویزیون از خود ارائه داده است. مادر او جمیله شیخی نیز از معروف ترین بازیگران زمان خود بوده است. پسیانی چند ماه پیش درگذشت و از کار های مهم او می توان به شام آخر، آتش بس، پل چوبی، نیمه پنهان و کار های تلویزیونی مانند چار دیواری، رستگاران، مدینه و غیره نام برد.

لوون هفتوان

این بازیگر فقید نیز از ارامنه ها و مسیحیان سینما و تئاتر ایران بود. او در سال ۱۳۹۶ بر اثر ایست قلبی در سن ۵۱ سالگی در گذشت. ایشان علاوه بر بازیگری کارگردانی نیز انجام می دادند و از آثار مهم او می توان به دراکولا، یک دزدی عاشقانه، کار کثیف و هجوم نام برد.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی فرزند آتیلا پسیانی است و او هم مانند پدر خود بسیار معروف است و استعداد بازیگری را از پدر خود به ارث برده است. وی متولد ۱۳۶۴ است و از سال ۱۳۶۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. او هم در تلویزیون و هم در سینمای ایران بازی کرده است. از بهترین آثار او می توان به لانتوری، کوچه بی نام، ورود آقایان ممنوع، مجموعه خاتون و اژدها وار می شود نام برد.

محبوب ترین بازیگران مسیحی ایرانی

محبوب ترین بازیگران مسیحی ایرانی

برخی از بازیگران مسیحی که در ایران زندگی می‌ کنند و مشغول به فعالیت هستند با توجه به استعداد و مهارتی که در حرفه‌ شان دارند و بازی خوبی که تا به اکنون از خود به نمایش گذاشته اند از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم ایران برخوردار شده اند.

از معروف‌ ترین این بازیگران می‌ توان به آتیلا پسیانی و ستاره پسیانی اشاره کرد. البته ناگفته نماند که متاسفانه آتیلا پسیانی بازیگر محبوب اهل ایران در 14 مهر 1402 در گذشت که خبر فوت او شوک بزرگی به مردم ایران به ویژه طرفداران و مخاطبانش وارد کرد.

پرکارترین بازیگران مسیحی ایرانی

در حال حاضر برخی از بازیگران مسیحی ایرانی از شهرت و معروفیت بسیار زیادی برخوردارند و توانسته اند جایگاه ویژه‌ ای را در حرفه بازیگری از آن خود کنند و هم چنین از پرکار ترین بازیگران هم به شمار می‌ روند و مبالغ بالایی را هم به عنوان دستمزد دریافت می کنند. حال از پرکار ترین بازیگرانی که پیرو دین مسیح می‌ باشند می‌ توان به بازیگرانی همچون رامبد جوان و ستاره پسیانی اشاره کرد.

عکس بازیگران مسیحی ایرانی

عکس بازیگران مسیحی ایرانی

عکس بازیگران مسیحی ایرانی را می توان از طریق اینترنت دید و به آن ها دسترسی داشت. برای این کار باید به صفحه جستجوی گوگل برویم و در قسمت تصاویر نام این بازیگران را وارد کنیم. می توانیم عبارت بازیگران مسیحی ایرانی را نیز وارد کنیم. در صفحه نتایج هر عکسی از این بازیگران در سایت های به اشتراک گذاشته است برای ما به نمایش در می آید.

کدام یک از این بازیگران مجبور به ترک شغل خود شدند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که بسیاری از بازیگران برتر که نامی آشنا در سینمای ایران دارند مسیحی هستند. این افراد از دین مسیح که یکی از دین هایی است که بسیاری از افراد ایران پیرو آن هستند، پیروی می کنند. حال هر از گاهی در پیرامون این بازیگران نیز حاشیه‌ هایی مشاهده می‌ شود. به عنوان مثال مدتی قبل اخباری در رابطه با این که یکی از بازیگران مسیحی به دلیل پیروی از دین مسیح مجبور شده تا شغل خود را ترک کند، در فضای مجازی منتشر شد.

البته ناگفته نماند که این اخباری که منتشر شده شایعه‌ ای بیش نمی‌ باشد که توسط برخی از پیج‌ ها برای بالا بردن بازدید پیجشان مطرح شده است. تا به اکنون هیچ منبع خبری رسمی و معتبر در رابطه با این که بازیگر مسیحی اهل ایران شغل و حرفه خود را به دلیل پیروی از دین مسیح ترک کرده است را در رسانه ها و یا فضای مجازی منتشر نکرده است.

بازیگران مسیحی ایرانی از کجا امرار معاش می کنند؟

بازیگران مسیحی ایرانی از کجا امرار معاش می کنند؟

این روز ها برخی از بازیگران مسیحی ایرانی در کانون توجهات قرار گرفته اند و سوالات متداولی در رابطه با آن ها به وجود می آید. یکی از این سوالات در رابطه با این است که این بازیگران چگونه به امرار معاش می‌ پردازند! در این باره بهتر است بدانید که این افراد با فعالیت در حرفه‌ شان یعنی بازیگری و حضور در فیلم‌ ها و سریال‌ های مختلف و دستمزدهایی که دریافت می‌ کنند توانسته اند یک منبع درآمد خوب برای خود به وجود آورند و درآمدزایی کنند.

پیج اینستاگرام بازیگران مسیحی ایرانی چیست؟

بیشتر بازیگران ایرانی مسیحی همان طور که گفتیم از ارامنه هستند و تعدادی از آن ها فوت کرده اند. پس بنابر این صفحه ای در اینستاگرام ندارند. اما بازیگری مانند ستاره پسیانی در این پلتفرم حساب هایی کاربری با آدرس setareh.pessyani دارد. ماهایا پطروسیان نیز صفحه ای با آدرس mahaya.petrossian در اینستاگرام دارد که این صفحه شخصی و به اصطلاح قفل است و باید به او درخواست داد تا آن را تایید کند.

بازیگران مسیحی ایرانی چه حاشیه هایی داشته اند؟

بازیگران مسیحی ایرانی چه حاشیه هایی داشته اند؟

تاکنون اطلاعاتی درباره بازیگران مسیحی ایرانی منتشر نشده است. این بازیگران معمولا شخصیتی آرامی دارند و کمتر خود را با حواشی درگیر می کنند. گاهی اوقات خبر های کوتاهی درباره آتیلا پسیانی یا دخترش به گوش می رسد که این خبر ها به دلیل اهمیت کم زیاد به آن ها پرداخته نمی شود و یا این که در قالب استوری در حمایت از مردم یا وضعیت اقتصادی و سیاسی است که بعد از 24 ساعت حذف می شود.

البته خبر هایی از ماهایا پطروسیان به گوش می رسید که ممکن است مسلمان شده باشد. اما موثق نبود و از طرف خود او نیز تایید یا تکذیب نشد. از دیگر حاشیه می توان تغییر دین بازیگران مثل ویشکا آسایش را مثال زد که او دین خود را از مسیحیت به مسلمانی تغییر داد.

بازیگران مسیحی ایرانی در کجا زندگی می کنند؟

تقریبا تمام بازیگران مسیحی ایرانی در ایران و در تهران زندگی می کنند. آن ها ارمنی تبار هستند ولی تقریبا همه در تهران یا در شهرای دیگر ایران متولد شده اند. درواقع اجداد آن ها سال ها پیش به ایران آمده اند و فقط نژاد آن ها و دین شان با ایرانی ها متفاوت است. تاکنون اطلاعاتی از ملیت دوم این بازیگران یا کشور دوم محل زندگی آن ها وجود نداشته است.

بازیگران مسیحی ایرانی چه جایزه هایی دریافت کرده اند ؟

بازیگران مسیحی ایرانی چه جایزه هایی دریافت کرده اند؟

این بازیگران معمولا در نقش های خود خوش درخشیده اند و بازی زیبای آن ها از دید داوران جشنواره ها دور نمانده است. به طور مثال آتیلا پسیانی برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در پنجمین دوره جشن خانه سینما شده است. فرزند او سستاره پسیانی نیز برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر شده است.

ماهایا پطروسیان نیز برنده سیمرغ بلورین شده است. هم چنین لوون هفتوان نیز در جشنواره های بین المللی زیادی برنده جایزه شده است و برای کشور ایران افتخار آفرینی داشته است.

بازیگران مسیحی ایرانی خارج از کشور کدامند؟

بازیگران مسیحی ایرانی در خارج از کشور زندگی نمی کنند. معمولا بازیگران ایرانی در خارج از کشور دو ملیتی هستند و پدر آن ها ایرانی است. این بدان معنی است که دین آن ها اسلام است و یا اطللاعات کاملی درباره دین آن ها وجود ندارد. بیشتر بازیگران مسیحی ایرانی در داخل کشور زندگی می کنند و گزارشی درباره زندگی دوم آن ها در خارج از کشور نشده است.

مشکلات بازیگران مسیحی ایرانی

به طور کلی بهتر است بدانید که اکثر مسیحیان که در میان فارسی زبانان و مردم ایران زندگی می‌ کنند و مشغول به فعالیت هستند. آن ها تنها در برخی از شرایط خاص با محدودیت‌ هایی رو به رو خواهند شد. حال این موضوع را هم باید افزود با توجه به این که اکثر بازیگران مسیحی ایرانی به طور رسمی تایید نکرده اند که مسیحی هستند، به همین دلیل تا به اکنون هیچگونه مشکلی برای آن ها و فعالیت شان در ایران و هم چنین فعالیت شان در حرفه بازیگری به وجود نیامده است.

کدام بازیگران مسیحی ایرانی مسلمان شده اند؟

کدام بازیگران مسیحی ایرانی مسلمان شده اند؟

همان طور که درحواشی ماهایا پطروسیان بیان کردیم او بیان کرده است که مسلمان شده است. البته در این باره اطلاعات کاملی وجود ندارد و او در یک مصاحبه اشاره کوتاهی به این موضوع کرده است که ممکن است به دلایل دیگر این صحبت را کرده باشد.

البته به نظر می رسد گلوریا هاردی بازیگر ایرانی فرانسوی مسلمان شده باشد. پدر این بازیگر فرانسوی و مسیحی است. او برای این که با ساعد سهیلی ازدواج کند مجبور است که مسلمان باشد تا ازدواج ثبت شود. پس نتیجه می گیریم که این بازیگر مسیحی تغییر دین داده و به اسلام گرویده است.

همسران بازیگران مسیحی ایرانی چه کسانی هستند؟

از همسران این بازیگران معمولا اطلاعات زیادی بیان نشده است. اما همسر آتیلا پسیانی، فاطمه نقوی نام دارد که او نیز بازیگر سینما تلویزیون است و مادر ستاره پسیانی نیز هست. اما از زندگی خصوصی دیگر بازیگران ارمنی تبار و مسیحی گزارشی مطرح نشده است. به نظر می رسد آن ها علاقه داشتند زندگی خصوصی خود را مخفی نگه دارند.

چرا این بازیگران کم کار تر هستند؟

چرا این بازیگران کم کار تر هستند؟

گاهی اوقات برخی از پیج ها برای تفرقه اندازی و یا حاشیه سازی، اخباری در رابطه با این که این دسته از بازیگران به دلیل پیروی از دین مسیحیت کم کار شده‌ اند را در فضای مجازی منتشر می کنند. اما در این مورد بهتر است بدانید که برخی از این بازیگران اتفاقاً نه تنها کم کار نیستند، بلکه در اوج فعالیت‌ های خود هستند.

کدام یک از بازیگران مسیحی ایرانی مجبور به ترک ایران شدند؟

مهاجرت بازیگران اتفاقی است که مدت‌ هاست در سینما و تلویزیون شاهد آن هستیم و به تازگی به نظر می‌ رسد که سینما و تلویزیون راه همواری برای رسیدن به کشور های اروپایی و فعالیت در شبکه‌ های ماهواره‌ ای شده است.

با توجه به این که سختگیری‌ های بسیار زیادی برای فعالیت بازیگران در سینما و تلویزیون وجود دارد و آن ها در کنار این سختگیری‌ ها، دستمزد آنچنانی دریافت نمی‌ کنند و با توجه به اقتصاد ناپایدار کشور، به همین دلیل برخی از آن ها تمایل پیدا کردند تا مهاجرت کنند. مشاهده می‌ شود که هر روز به تعداد بازیگرانی که مهاجرت می‌ کنند افزوده می‌ شود.

حال در این میان مشاهده می شود که برخی از بازیگران مسیحی نیز در کنار سایر بازیگران، ایران را ترک می‌ کنند و ساکن کشور های دیگر می شوند. البته ناگفته نماند که این دسته از بازیگران به دلیل پیروی از دین مسیحیت مجبور به ترک ایران نشده اند و دلایل دیگری برای ترک ایران داشته اند.

سوالات متداول

  1. فامیلی بازیگران مسیحی ایران به چه صورت است؟

    معمولا چون بیشتر این بازیگران ارمنی تبار هستند نام خانوادگی آن ها ارمنی است.

  2. آیا آتیلا پسیانی مسیحی است؟

    همان طور که گفتیم این بازیگر نیز ارمنی تبار است و این را از فامیلی او می شود فهمید.

  3. کدام بازیگران ایرانی مسیحی هستند؟

    در متن بیان کردیم که بیشتر بازیگران ارامنه ایرانی مسیحی هستند و معمولا آن ها در فیلم ها و سریال های معروف سینما و تلویزیون بازی کرده اند و طرفداران بسیاری نیز دارند.

  4. آیا از بازیگران مسیحی ایرانی ممنوع تصویر شده اند؟

    خیر، تا به حال هیچ کدام از این بازیگران ممنوعیت برای کار در ایران برای شان پیش نیامده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید