بررسی رکوردهای مایکل فلیپس اسطوره شنا آمریکایی

در ادامه بررسی رکوردهای ورزش شنا می خواهیم به چند رکورد مایکل فیلیپس بپردازیم. مایکل فیلیپس شناگر پیشین اهل کشور آمریکا است که در دوران حرفه ‌ای خود یکی از پر افتخارترین و پر مدال ترین ورزشکاران در دنیا شناخته می‌ شد. او پر افتخارترین ورزشکار در تمام دوران ورزشی است و این افتخارات نه تنها مربوط به مسابقات فردی بلکه مربوط به مسابقات گروهی او نیز می‌ شود. در ادامه بیشتر در رابطه با رکورد مایکل فلیپس و افتخارات این شناگر با سابقه و پرافتخار توضیح می‌ دهیم.

اگر تمایل دارید که از رشته شنا سودهای باور نکردنی را تجربه کنید ما به شما شرط بندی شنا را توصیه می کنیم. اگر با اطلاعات کافی به سایت های معتبر مراجعه کنید خیلی ساده به همه خواسته های خود می رسید.

رکورد های مایکل فلیپس در کدام ماده های شنا به ثبت رسیده است؟

رکورد های مایکل فلیپس در کدام ماده های شنا به ثبت رسیده است؟

مایکل فیلیپس شناگری بود که در بیشتر ماده ‌های شنا فعالیت داشت و نه تنها موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی بوده است بلکه تاکنون رکورد های زیادی را در بسیاری از ماده‌ های شنا به نام خود ثبت کرده است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می ‌کنیم:

ماده شنای پروانه

مایکل فیلیپس در دوران حرفه ‌ای خود چندین بار در ماده شنای ۱۰۰ و ۲۰۰متر پروانه مسابقه داده است که اغلب این مسابقات در جهانی و در عرصه المپیک برگزار شده است. تاکنون رکورد های زیادی در ماده شنای پروانه به نام این شناگر حرفه ‌ای ثبت شده است.

ماده شنای آزاد

ماده شنای آزاد نیز از دیگر ماده‌ های شنا می ‌باشد که توسط سازمان جهانی فینا تعیین شده و یکی از سریع‌ ترین رشته‌ های شنا می ‌باشد. مسابقات این ماده در عرصه جهانی و المپیک برگزار می ‌شود و بهتر است بدانید که مایکل فیلیپس نیز در این ماده شنا بسیار نام آور و پرافتخار بوده و تاکنون رکورد های زیادی را به نام خود در این رشته ثبت کرده است.

ماده شنای مختلط

ماده شنای مختلط یکی از سخت ‌ترین شاخه ‌ها در رشته شنا می‌ باشد که ترکیبی از چهار شاخه شنای پروانه، شنای قورباغه، شنای کرال پشت و شنای آزاد می ‌باشد. یکی از مهمترین شاخه ‌هایی که در رشته شنا در عرصه مسابقات جهانی و المپیک برگزار می ‌شود ماده شنایی مختلط می‌ باشد که مایکل فیلیپس در المپیک ۲۰۰۸ پکن موفق به رکورد شکنی در این شاخه شد.

فیلم رکورد مایکل فلپس را در کجا ببینیم؟

فیلم رکورد مایکل فلپس را در کجا ببینیم؟

با توجه به این که اکثر رکورد های مایکل فیلیپس مربوط به مسابقات مهم جهانی و المپیک می ‌باشد از این مسابقات فیلم‌ های زیادی در سایت‌ ها شبکه ‌های خبری و همچنین سایت‌های یوتیوب و آپارات نیز وجود دارد. شما می‌ توانید در صورت تمایل مسابقه مورد نظر خود را در این سایت ‌ها جستجو کرده و فیلم مربوط به آن را مشاهده کنید. هرچند که اگر در گوگل عنوان رکورد های مایکل فیلیپس را جستجو کنید تمامی فیلم‌ ها و ویدیو های مربوط به این مسابقات به راحتی برای شما ارائه می‌ شود و شما می‌ توانید سرعت و قابلیت این شناگر ماهر را مشاهده کنید.

رکورد مایکل فلیپس توسط شناگر دیگری شکسته شده است؟

به طور قطع مایکل فیلیپس اسطوره بی ‌بدیل و تکرار نشدنی دنیای شنا در کل تاریخ این رشته ورزشی خواهد بود. او با افتخارات و عناوین قهرمانی متعدد توانست نام خود را برای همیشه در این رشته جاودان نگه دارد. همانطور که گفتیم او رکورد های زیادی را در این رشته به ثبت رسانده است که یکی از آخرین رکورد های جهانی او توسط یک شناگر جوان به نام لئون مارشال ۲۱ ساله شکسته شد. به این صورت که در مسابقات قهرمانی ورزش ‌های آبی جهان که در شهر فوکوکا ژاپن برگزار شد، این جوان فرانسوی موفق شد در ماده ۴۰۰ متر مختلط انفرادی مردان در ۴:۰۲.۵۰ مسافت تعیین شده را شنا کند و در این مسابقه ۱.۳۴ ثانیه از آخرین رکورد که به نام مایکل فلپس بود پیشی گیرد. در این مسابقه مدال طلای مارشال توسط شخص مایکل فیلیپس به او اهدا شد.

رکوردهای المپیک مایکل فلپس

این شناگر مطرح آمریکایی تاکنون چندین دوره در مسابقات المپیک حضور یافته و در هر کدام از این دوره‌ ها موفق به کسب مدال طلای المپیک بوده است. در آخرین حضور این شناگر در بازی‌ های المپیک پکن او بار دیگر موفق به کسب ۸ مدال طلا شد و با کسب این مدال و در مجموع با کسب ۲۸ مدال المپیک به عنوان دارنده بیشترین مدال طلا در تاریخ المپیک شناخته شد. ضمن این که او در المپیک پکن نیز به عنوان صاحب بیشترین مدال در یک دوره المپیک که تا پیش از این در اختیار شناگر آمریکایی یعنی مارک اسپیتز بود صاحب رکورد شد.

شکستن رکورد 2000 ساله توسط فلپس

شکستن رکورد 2000 ساله توسط فلپس

بهتر است بدانید که لئونیداس دونده ورزشکاری بود که در ۱۵۲ سال قبل از میلاد مسیح در مسابقات المپیک حضور یافت. او با افتخارات و قهرمانی ‌های متعدد و پیاپی که به دست آورد توانست نام خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیک در تاریخ جاودان نگه دارد. این دونده در سه رقابت مختلف موفق به ۱۲ بار قهرمانی شد. ضمن آنکه در مسابقات المپیک سال‌ های ۱۵۲ تا ۱۶۴ نیز به صورت پیاپی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. در مجموع او با کسب عنوان ۱۲ قهرمانی در مسابقات المپیک رکورد دار بیشترین قهرمانی در این مسابقات بود که این رکورد توسط مایکل فیلیپس شکسته شد. به این صورت که مایکل فیلیپس در مجموع توانست ۲۳ مدال طلای المپیک را کسب کند که مدال آن مربوط به مسابقات گروهی می ‌باشد.

کدام یک از رکورد مایکل فلیپس در گینس ثبت شده است؟

بهتر است بدانید که این شناگر مطرح آمریکایی در دوران حرفه ‌ای خود موفق به ثبت ۲۳ رکورد مهم در کتاب رکورد های جهانی گینس شده است. البته بیشتر این رکورد ها مربوط به دست آورد هایی هستند که با واژه بیشترین آغاز می ‌شود، که مربوط به بیشترین افتخارات و پیروزی ‌های او رشته شنا می ‌باشد. مثل بیشترین مدال‌ های متوالی، بیشترین تعداد مدال، بیشترین رکورد ها در شنا و موارد دیگر. جالب است بدانید که این تعداد رکورد های ثبت شده در گینس نیز بالاترین تعداد رکورد است که توسط یک ورزشکار در گینس ثبت می‌ شود. تعداد این رکورد ها بسیار مفصل می ‌باشد که برای اطلاع دقیق از جزئیات آن می‌ توانید وارد سایت ویکی پدیا شده و به طور کامل جزئیات آن را مطالعه کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید