بررسی رکورد شنا استقامت جهان + لیست رکورد داران

برای اولین بار رکورد شنا استقامت در مسیر طولانی توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) به رسمیت شناخته شد. حال جالب است که بدانید پس از آن خیلی از شناگران در تلاش بودند تا در مسابقات بتوانند این رکورد را جا به جا و یکی از رکوردهای شنا را به نام خود به ثبت برسانند.

رکورد شنا استقامت در ایران را چه کسی زده است؟

رکورد شنا استقامت در ایران را چه کسی زده است؟

در ابتدا در رابطه با شنای استقامت بهتر است بدانید که نوعی مسابقه شنا با مسافت‌ های طولانی به شمار می رود که به وسیله انواع شنا هاست که معمولاً در آب‌ های آزاد صورت می‌ پذیرد. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یک بانوی تهرانی توانست رکورد شنای استقامت کشور و خاورمیانه را بشکند.

الهام اصغری شناگر 35 ساله اهل ایران است که سال‌ ها قصد داشت تا رکورد شنای خود را در کتاب رکوردهای جهان یا همان رکوردهای گینس به ثبت برساند و برای این موضوع سفر هایی به کشور هایی همچون ترکیه و امارات داشته است. حال ناگفته نماند که در نهایت وی توانست با حضور در شهر بوشهر رکوردش را به نام ایران و بوشهر در کتاب رکورد های جهان ثبت کند.

الهام‌السادات اصغری شناگر ایرانی

در رابطه با الهام‌السادات اصغری بهتر است بدانید که او متولد 9 ژوئن 1981 در تهران است. خانم اصغری یک شناگر ایرانی است که با این که مورد خشونت همسرش قرار داشت به رغم رویارویی با سنت و مذهب و خانواده، موفق شد تا به ثبت رکورد جهانی گینس در شنا کردن با دست‌ های بسته در دریا برسد.

البته ناگفته نماند که این ادعا در رسانه‌ های داخلی در حالی عنوان شد که در طی ثبت رکورد این شناگر هیچ مسئولی از گینس حضور نداشت. با این حال بهتر است بدانید که او در کارنامه حرفه ای خود تا به اکنون افتخارات متعددی را به ثبت رسانده است.

رکورد شنا استقامت در المپیک 2021

رکورد شنا استقامت در المپیک 2021

بهتر است بدانید که المپیک 2021 بسیار جذاب و پربیننده بود و در برخی از قسمت‌ های المپیک 2021، رکورد هایی جا به جا شد که این موضوع شامل بخش شنا نیز بوده است. البته این موضوع را هم باید افزود که در المپیک 2021 کسی نتوانست رکورد شنا استقامت مایکل فلپس را جا به جا کند و هنوز هم نام مایکل فلپس شناگر آمریکایی در کتاب رکوردهای دو میدانی ظاهر می شود.

مایکل فلپس شناگر آمریکایی

بهتر است بدانید که مایکل فلپس با نام کامل مایکل فرد فلپس دوم متولد 30 ژوئن 1985 است. او یک شناگر رقابتی سابق اهل آمریکا و پر مدال‌ ترین و برترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران‌ ها به شمار می رود.

رکورد شنا استقامت در جام جهانی

رکورد شنا استقامت در جام جهانی

مدتی قبل هکتور پاردو رکورد جدیدی را در شنا استقامت به نام خود ثبت کرد و موقعیت خود را به عنوان یک نیروی رو به رشد در دنیای شنا رکوردهای ورزشی جدیدی را تثبیت کرد. بهتر است بدانید که هکتور پاردو یک شناگر بریتانیایی است که در تاریخ 29 مارس 2001 در ورکسام، بریتانیا به دنیا آمده است.

رکورد جهانی شنا استقامت در مسافت 1500 متر مردان چقدر است؟

رکورد جهانی شنا استقامت در مسافت 1500 متر مردان چقدر است؟

شنای استقامت یکی از انواع مسابقه شناست که با توجه به تکنیکی که دارد این روز ها مخاطبان خاص خود را به دست آورده است. خیلی از شناگران حرفه‌ ای تا به اکنون توانسته اند رکوردهای جهانی شنای استقامت را جا به جا کنند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر، سریع ترین زمان ثبت شده برای 1500 متر متعلق به شناگر معروف به نام سون یانگ با زمان 14:31.02 است.

در رابطه با سون یانگ بهتر است بدانید که او یک شناگر اهل چین است. او دارای قهرمانی‌ ها و افتخارات بسیاری است که از مهم‌ ترین آن ها می توان به کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و مدال برنز در بازی‌ های المپیک تابستانی 2012 و هم چنین کسب 5 مدال طلا در مسابقات جهانی ورزش‌ های آبی اشاره کرد.

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 1500 متر شنا را در اختیار دارد؟

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 1500 متر شنا را در اختیار دارد؟

بهتر است بدانید که در ورزش شنا علاوه بر این که مردان توانسته‌ اند رکوردهای زیادی را جا به جا کنند، بانوان هم در این رشته مشغول به فعالیت هستند و عده ای از آن ها با توجه به تلاش و مهارتی که دارند توانستند اند رکورد هایی را جا به جا کنند و به نام خود به ثبت برسانند.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید رکورد جهانی زنان در مسافت 1500 متر شنا در حال حاضر در اختیار کیتی لدکی می باشد. کیتی لدکی شناگر اهل ایالات متحدهٔ آمریکا می باشد.

در چه سالی این رکورد آخرین بار شکسته شده است؟

در چه سالی این رکورد آخرین بار شکسته شده است؟

شنا استقامت یکی از مسابقه های شنا در انواع ورزش شنا است که کمی سخت به شمار می رود. حال ناگفته نماند که در اکثر مسابقات معتبر شنا استقامت جزو پربیننده‌ ترین و محبوب ترین انواع شنا بوده است. حال این موضوع را هم باید افزود که این رکورد آخرین بار در مسابقات المپیک شکسته شده است.

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا استقامت ثبت می‌ شود؟

گفتنی است که نخستین رکوردهای جهانی شنا استقامت توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) برای مردان و زنان به رسمیت شناخته شد. حال ناگفته نماند که در حال حاضر در FINA رکوردهای جهانی شنا استقامت ثبت می‌ شود. این موضوع را هم باید افزود که در مسابقات شنای کوتاه (25 متر)، هیئت حاکمه جهان رکوردهای جهانی را از تاریخ 3 مارس 1991 به رسمیت می شناسد.

رکوردهای جهانی شنا استقامت در استخر باز یا استخر سرپوشیده ثبت می‌ شوند؟ چرا؟

رکوردهای جهانی شنا استقامت در استخر باز یا استخر سرپوشیده ثبت می‌ شوند؟

بهتر است بدانید که شنا استقامت با مسافت‌ های طولانی به وسیله انواع شناها معمولاً در آب‌ های آزاد صورت می‌ پذیرد. حال ناگفته نماند که رکوردهای جهانی شنا استقامت در استخر باز ثبت می‌ شوند، چرا که این استخر ها ضررهای کمتری نسبت به استخر سرپوشیده دارند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید