رکورد شنا 400 متر توسط یک آمریکایی شکسته شد!

گفتنی است که اولین رکورد جهانی رکورد شنا 400 متر مردان در کورس طولانی (50 متر) توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) به رسمیت شناخته شد. پس از آن خیلی از شناگران حرفه ای در تلاش بودند تا بتوانند این رکورد را جا به جا و به نام خود به ثبت برسانند.  برای بررسی این ماده حول محور رکوردهای شنا می تواند ادامه مقاله را مطالعه کنید.

رکورد شنا 400 متر در بخش مردان دست کیست؟

رکورد شنا 400 متر در بخش مردان دست کیست؟

شنا یکی از ورزش‌ های محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیا به شمار می رود. حال ناگفته نماند که این روز ها برخی از افراد به صورت حرفه‌ ای به شنا می‌ پردازند و حتی توانسته اند در این ورزش رکورد هایی را هم جا به جا و به نام خود به ثبت برسانند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر رکورد شنا 400 متر در بخش مردان در اختیار مارک تام دولان می باشد.

بهتر است بدانید که در ابتدا این رکورد جهانی در اختیار مایکل فلپس بوده است. اما لئون مارچند رکورد جهانی 400 IM مایکل فلپس را با زمان 4:03.84 کاهش داد. گفتنی است که فلپس برای اولین بار آن را در 15 اوت 2002 در فورت لادردیل در ساعت 4:11.09 بدست آورد، اما مدتی قبل این رکورد توسط لئون مارچند جا به جا شد.

رکورد شنا 400 متر در بخش زنان دست کیست؟

رکورد شنا 400 متر در بخش زنان دست کیست؟

گفتنی است که ورزش شنا علاوه بر این که در میان مردان طرفداران بسیار زیادی دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است، در میان بانوان نیز این ورزش بسیار محبوب و پرطرفدار می‌ باشد و حتی خیلی از بانوان در این ورزش مشغول به فعالیت هستند که عده‌ ای از آن ها به صورت حرفه‌ ای در شنا به فعالیت می‌ پردازند و حتی توانسته اند رکورد هایی را جا به جا و به نام خود به ثبت برسانند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید رکورد شنا 400 متر در بخش زنان در اختیار سامر مک‌ اینتاش می باشد.

گفتنی است که سامر مک‌ اینتاش رکورد جهانی شنای آزاد 400 متر را به نام خود به ثبت رساند. این نوجوان 16 ساله زمان را روی 3.56 متوقف کرد. سامر مک اینتاش یک شناگر رقابتی اهل کانادا است که چهار بار قهرمان ورزش‌ های آبی جهان و دو بار برنده مدال طلای بازی‌ های مشترک المنافع شده است. هم چنین او رکورددار کنونی جهان در ماده 400 متر مختلط انفرادی بانوان می باشد.

فیلم رکورد شنا 400 متر

فیلم رکورد شنا 400 متر

جا به جایی رکورد شنای 400 متر برای خیلی از افراد جذاب و هیجان انگیز است. حال عده‌ ای از این افراد تمایل دارند تا به مشاهده فیلم این رکورد بپردازند. در این باره بهتر است بدانید که روش‌ های متعددی برای جستجو و مشاهده این فیلم وجود دارد، به عنوان مثال اگر شما به سایت گوگل مراجعه نمایید و عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید با نتایج خوبی رو به رو خواهید شد و این فیلم برای شما نمایش خواهد یافت. هم چنین ناگفته نماند که با مراجعه به برخی از پیج‌ هایی که در اینستاگرام به صورت تخصصی در رابطه با ورزش شنا فعالیت می‌ کنند هم می‌ توانید این فیلم را جستجو و مشاهده کنید.

رکورد شنا 400 متر که در گینس ثبت شده است

رکورد شنا 400 متر که در گینس ثبت شده است

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تا به اکنون مشاهده شده است که برخی از رکورد های شنا در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده اند. حال گفتنی است که رکورد شنا 400 متر توسط شناگر حرفه ای به نام لئون مارچان اهل فرانسه نیز در گینس به ثبت رسیده است.

این رکورد در ایران متعلق به کیست؟

بهتر است بدانید که مدتی قبل دوره مسابقات شنا مسافت كوتاه قهرماني جهان به ميزباني هوانژو چين با حضور 970 شركت كننده از 187 كشور جهان آغاز شد. لازم به ذکر است که در این مسابقه سينا غلام پور و اميرعباس امراللهي دو نماينده شنای ايران شرکت کردند. حال گفتنی است که در روز نخست اين رقابت ها، امراللهي در ماده 400 متر آزاد تنی به آب زد. این شناگر ایرانی كه در تابستان همان سال دو بار ركود اين ماده را جا به جا كرده بود، در اين مسابقه با زمان 4 دقيقه و 5 ثانيه و 76 صدم ثانيه ركورد ملي اين ماده را بهبود بخشيد و پس از آن به كار خود پايان داد.

این رکورد در المپیک توکیو جابجا شد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در المپیک توکیو این رکورد جا به جا و به نام یک شناگر حرفه ای به ثبت رسید. در این باره می‌ توان این گونه بیان کرد که یک شناگر اهل تونس به نام (احمد حفناوی) توانست این رکورد را با زمان 3:43.36 به نام خود به ثبت برساند. احمد حفناوی شناگر اهل تونس می باشد که در مسابقات کشوری و بین‌ المللی توانسته در مجموع برندهٔ یک مدال طلا، یک مدال نقره، سه مدال برنز شود. هم چنین ناگفته نماند که او رکورد شنای 400 متر را در المپیک توکیو جا به جا و به نام خود به ثبت رسانده است.

مقایسه رکورد شنای 400 متر و سرعت در صبح و عصر بعد از مصرف کافئین

مقایسه رکورد شنای 400 متر و سرعت در صبح و عصر بعد از مصرف کافئین

تحقیقات نشان داده است که زمان روز در جذب کافئین یک متغیر مداخله­ گر است که می بایست هنگام مطالعه اثر نیروزایی کافئین در نظر گرفته شود. این موضوع باعث شد تا در یک پروژه 14 دختر شناگر به صورت داوطلبانه شرکت کنند. این پروژه به گونه‌ ای طراحی شد که آزمودنی‌ ها 8 مرتبه با فاصله پنج روز از یکدیگر در یکی از دو حالت کا­فئین و­­ دارونما قرار گرفتند. در هر بار ­­رکورد شنای ­­­50 متر و 400 مترکرال سینه در دو نوبت صبح و عصر یک ساعت پس از مصرف کافئین یا دارونما اندازه‌ گیری شد.

پس از آن نتیجه بدست آمده این گونه بوده است که مصرف 6 میلی‌ گرم کافئین به ازا هر کیلوگرم وزن بدن در نوبت صبح در مقایسه با نوبت عصر می­ تواند بر رکورد شنای سرعت و استقامت اثر بسزایی داشته باشد که آن نشان ­دهنده تاثیر زمان مصرف کافئین بر عملکرد ورزشی می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید