آموزش بازی مانکالا برای شرط بندی در سایت های معتبر ایرانی

بازی مانکالا از جمله بازی های دورهمی است که قدمت طولانی دارد. این بازی از سال های گذشته تا به امروز بازی می شده است. این بازی که با استفاده از یک تخته دارای حفره و تعدادی مهره انجام می شود، قوانین سخت و پیچیده ای ندارد و به راحتی قابل انجام است. در این مقاله در ابتدا به توضیح این بازی و قدمت آن می پردازیم. در ادامه به توضیح قوانین آن و روش های دانلود این بازی اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

بازی مانکالا چیست؟

بازی مانکالا چیست؟

بازی یکی از تفریحاتی بوده است که از دیر باز در بین انسان وجود داشته است. تفاوتی که بازی های گذشته با بازی های امروزی دارند، در پیچیدگی میزان جذابیت آن هاست. در گذشته بازی ها جذابیت خاصی نداشته و علت آن نبود امکانات امروزی و البته ایده های نو می باشد. با این حال بعضی از بازی ها که قدمت طولانی تری دارند، هنوز هم بازی می شوند. یکی از این بازی های فکری بازی مانکالا است.

مانکالا یک بازی قدیمی می باشد که قدمت آن به 300 سال قبل برمی گردد. اولین بار آفریقایی ها و قبایلی از آن ها بوده اند که این بازی را اختراع و بازی می کرده اند. این بازی در گذشته با کمترین امکانات و به سادگی انجام می شده است. نوع امروزی این بازی به صورت یک تخته ای بوده که شامل 12 سوراخ یا حفره کوچک در دو ردیف 6 تایی قرار داشته و دو حفره بزرگتر در دو انتهای این 12 سوراخ است. در داخل هر کدام از این 12 حفره تعدادی مهره قرار می گیرد. این مهره ها می توانند سنگ، لوبیا یا هر چیزی که کوچک و به راحتی قابل حمل است، باشد.

بازی مانکالا دو نفره انجام می شود. 6 حفره سمت هر شخص خانه های او است. حفره بزرگ سمت راست اصطلاحا کالا یا خانه اصلی او می باشد. هدف این بازی این است که مهره هایی که در 12 حفره وجود دارند، به داخل خانه اصلی یا کالا منتقل شوند. هر کس که مهره های بیشتری را در خانه اصلی خود داشته باشد، برنده بازی است. در قسمت بعد به روش انجام این بازی اشاره می شود.

قوانین بازی مانکالا چیست؟

قوانین بازی مانکالا چیست؟

بازی مانکالا به این صورت انجام می شود که هر بازیکن یکی از 6 حفره در مقابل خود، مهره های یک خانه را انتخاب کرده و کل آن ها را برمی دارد. در ادامه در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت، در هر حفره یکی از آن مهره هایی که در دست دارد را قرار می دهد. زمانی که به خانه اصلی خود رسید، یک مهره در آن قرار داده و به سمت حفره های سمت حریف می رود.

اگر آخرین مهره ای که یک بازیکن در دست دارد، در یکی از حفره های حریف یا در یکی از خانه های غیر خالی خود افتد، نوبت حریف می شود. در صورتی که آخرین مهره در داخل یک خانه خالی باشد یا در داخل خانه اصلی قرار گیرد، بازیکن می تواند دوباره بازی را خود شروع کند.

نکته و قانون دیگری که در این بازی وجود دارد این است که هر بازیکن نباید مهره ای را در خانه اصلی حریف قرار دهد. اگر مهره یک بازیکن در یک خانه خالی خود افتد، علاوه بر آن مهره، تمام مهره های خانه روبرویی حریف هم از آن اوست. لذا آن ها را باید در خانه اصلی خود قرار دهد. این بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که تمام حفره های یک بازیکن خالی شود. در این صورت اگر مهره ای در حفره های حریف است، باید به خانه اصلی حریف منتقل شده و تعداد مهره ها در خانه های اصلی شمارش شوند. بازیکنی که مهره بیشتری در کالا یا خانه اصلی خود دارد، برنده است.

استراتژی بازی مانکالا چیست؟

استراتژی بازی مانکالا چیست؟

استراتژی بازی مانکالا به این صورت است که شما بهترین خانه را برای قرار دادن سایر مهره ها در آن انتخاب کنید. قبل از بررسی استراتژی این بازی باید این نکته را ذکر کنیم که این بازی به صورت های گوناگون در گذشته بازی می شده است. آن چیزی که در این بازی تغییر نکرده است، روش تعیین برنده است.

با توجه به نوع امروزی این بازی، باید علاوه بر شمارش صحیح و تمرکز حواس، برنامه ریزی مناسبی برای انتخاب خانه های خود داشته باشید. در ابتدا باید خانه ای را شروع کنید که مهره خود در خانه اصلی حتما قرار بگیرد. بهتر این است که این مهره آخرین مهره باشد تا بازی باز هم با شما ادامه یابد. نکته دیگری که در این بازی باید رعایت کرد، این است که حفره های سمت خود را پر نگه ندارید. زیرا در صورتی که آخرین مهره حریف در خانه خالی خودش باشد، تمام مهره های روبروی حفره حریف در حفره شما از آن اوست.

 بنابراین شما هم می توانید با انتخاب درست حفره این کار را بر روی حریف انجام دهید. نکته آخر این که حتما فکر نکنید که هر چه زودتر حفره های سمت خود را خالی کنید، برنده می شوید. زیرا در این بازی بعد از خالی شدن حفره های سمت شما، مهره های در حفره های حریف هم در خانه اصلی او قرار می گیرد.

این بازی به صورت آنلاین چگونه انجام می شود؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر بازی های قدیمی به صورت آنلاین قابل انجام است. مانکالا هم به صورت آنلاین با حریف فرضی یا واقعی قابل انجام است. این بازی اولین بار در سال 1950 در آمریکا راه اندازی شد. نرم افزار های این بازی تحت عنوان نام های مختلف در سال های بعد از آن روانه بازار شد. مانکالا، کالاها، مانگالا و … از نام های این نرم افزارها بوده است.

خرید بازی مانکالا به چه صورت است؟

خرید بازی مانکالا به چه صورت است؟

برای خرید این بازی به دو صورت می توانید اقدام کنید. نوع اول آن مراجعه به فروشگاه های مربوطه و خرید حضوری می باشد. قیمت این بازی با توجه به نوع چوب و مهره های که در آن استفاده می شود، متفاوت است. ممکن است تا 450 هزارتومان هم باشد. سن این بازی بیشتر از 5 سال است و محدودیتی از نظر حداکثر سنی ندارد.

نوع دوم و راحت تر خرید این بازی سفارش اینترنتی و آنلاین بازی مانکالا است. این بازی در مارکت های مختلفی به فروش می رسد. شما می توانید به راحتی اقدام به خرید آن ها کنید. البته اگر نمی خواهید پولی بابت این بازی بپردازید، دانلود اپلیکیشن آن از گوگل پلی راه ساده تری است.

آموزش بازی مانکالا چگونه است؟

آموزش بازی مانکالا چگونه است؟

تا اینجا در مورد روش بازی و راه های خرید بازی مانکالا صحبت شد. در این قسمت به سایر آموزش های مربوطه در این بازی می پردازیم. بعد از اینکه تعدادی مهره به اندازه مساوی در 12 حفره قرار دادید، نوبت به شروع بازی توسط یک بازیکن است. بازیکن اول بعد از اینکه حرکت خود را انجام داد، بازیکن حریف باید شروع کند. تا زمانی که طبق قوانین بازی نوبت حریف نرسد، بازیکن باید بازی کند. اگر در نحوه شمارش خانه ها اشتباهی رخ دهد، آن حرکت لغو شده و دوباره از اول باید انجام شود. لذا در این بازی شمارش صحیح و ترتیب انداختن درست مهره ها در خانه ها یکی از اصول این بازی است.

داستان بازی mancala چیست؟

همان طور که اشاره شد، این بازی قدیمی بوده و در قاره آفریقا و بعد ها در آسیای میانه و مرکزی انجام می شده است. داستان این بازی به این شکل بوده است که در فصل های خشک که کشاورزی رونقی نداشته است، کشاورزان به انجام این بازی با غلات از بین رفته می پرداختند. آن ها این عقیده را داشتند که غلاتی که در حفره ها در ابتدای بازی قرار می گیرد، با انتقال به خانه اصلی به غلات مفیدی تبدیل می شود و خوش یمن است. البته این طرز فکر امروزه خنده دار است اما در گذشته رایج بوده است.

دانلود بازی مانکالا چگونه است؟

دانلود بازی مانکالا چگونه است؟

دانلود بازی مانکالا امروزه به راحتی با استفاده از اپلیکیشن های آن قابل انجام است. گوگل پلی و کافه بازار از جمله مارکت هایی است که به راحتی می توانید این بازی را نصب و بازی کنید. البته اپلیکیشن این بازی به اندازه بازی فیزیکی آن جذابیت ندارد. در اپلیکیشن این بازی حرکات حریف مشخص شده است و شما فقط باید یک خانه را برای شروع انتخاب کنید. بنابراین اگر می خواهید جذابیت آن را بیشتر کنید، بهتر است این بازی را بخرید.

راه دیگری که در کنار سایر روش های ذکر شده می توان این بازی را انجام داد، ساخت مانکالا توسط خودتان است. برای این کار کافی است در یک تخته 12 حفره کوچک و دو حفره بزرگ ایجاد کنید. از دانه هایی مانند سنگ هم به عنوان مهره های این بازی استفاده کنید.

برای شناخت بیشتر نسبت به این بازی می توایند به ویکی پدیا بازی mancala توجه داشته باشید.

سوالات متداول

بازی مانکالا چیست؟

مانکالا یک بازی تخته مهره است که سابقه دیرینه ای دارد و اولین بار در آفریقا طراحی شد.

وسایل لازم برای بازی مانکالا چیست؟

یک تخته دارای 12 حفره کوچک و دو سوراخ بزرگ است. تعدادی مهره هم در این بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی بازی مانکالا چیست؟

قرار دادن مهره های واقع در حفره ها در سوراخ های سمت راست هر بازیکن، هدف اصلی می باشد.

مانکالا را به چه روش هایی می توان بازی کرد؟

خرید حضوری این بازی، در کنار سایر راه ها از جمله دانلود نرم افزار و بازی با نسخه آنلاین از جمله روش های انجام این بازی است.

دیدگاهتان را بنویسید