لیست 10 مورد از رپر های نسل سوم ایران که بازدید میلیونی دارند

امروزه رپ فارسی از محبوبیت فراوانی برخوردار می باشد و می توانید طرفداران آن را در هر گوشه کناری مشاهده کنید. تا به امروز افراد زیادی به فعالیت در این سبک پرداختن و به آرتیست هایی موفق تبدیل شده اند. ما امروز قصد داریم رپر های نسل سوم را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و با آن ها آشنا شوید.

رپر های نسل سوم ایرانی چه کسانی هستند؟

رپر های نسل سوم ایرانی چه کسانی هستند؟

همان طور که متوجه شدید امروز قرار است به رپر ها نسل سوم رپ فارسی بپردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. اما سوالی که در همین ابتدا پیش می آید این است کدام یک از خوانندگان رپ فارسی به عنوان رپر نسل سوم شناخته می شوند؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید در ادامه با ما همراه باشید و با آن ها آشنا شوید.

سپهر خلسه

از سپهر خلسه می توانم به عنوان یکی از معروف ترین رپر های نسل سوم نام ببریم. سپهر در 17 مرداد سال 1367 در تهران متولد شد و تا 17 سالگی در ایران زندگی می کرد. در اوایل دوران جوانی همراه با خانواده خود به کشور کانادا مهاجرت کرد و هم اکنون در شهر ونکوور کانادا ساکن می باشد. سپهر در سن فعالیت خود را در زمینه هیپ هاپ در سن 17 سالگی آغاز کرد، اما هنگامی که 22 سال داشت توسط سروش هیچکس یکی از معروف ترین خوانندگان رپ فارسی که در لندن زندگی می کند، رپ را آموزش دید و به یک رپر حرفه ای تبدیل شد.

سپهر به عنوان یکی از معروف ترین رپر های نسل سوم تا به امروز ترک های هیت و معروف بسیاری منتشر کرده است و دارای طرفداران فراوانی هم می باشد. همچنین از او می توانیم به عنوان یکی از پر حاشیه ترین رپر های ایرانی نام ببریم، در بخش های بعدی بیشتر به او می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

محمدرضا شایع

اگر دنبال کننده رپ فارسی باشید، حتما با محمدرضا شایع آشنا هستید. محمدرضا یکی از دیگر رپر های نسل سوم رپ فارسی می باشد که از محبوبیت فراوانی برخوردار می باشد. شایع در تاریخ 9 مرداد سال 1372 در تهران به دنیا آمد و با توجه به فعالیتش در زمینه رپ همچنان در این شهر ساکن می باشد. در دوران نوجوانی بود که شایع به سبک زیرزمینی رپ علاقه پیدا کرد و با صرف زمان فراوانی در آن پیشرفت کرد و به شهرت رسید. عشق او به این سبک به میزانی زیاد بود که او تحصیل در دانشگاه را برای فعالیت در آن رها کرد. همچنین او تا مدتی به دلیل بدون مشکل گذراندن دوران سربازی اش، چهره اش را پنهان کرده بود، اما مدتی است که چهره اش را با مردم به نمایش گذاشته است.

شایع به واسطه همکاری با حصین ابلیس و حضور در لیبل کاغذ به شهرت رسید، اما پس از مدتی از آن لیبل جدا شد و کاغذ هم مدتی بعد برای همیشه منحل شد. شایع تا به امروز ترک های فوق العاده منتشر کرده است که در بخش های بعدی به آن ها می پردازیم.

وانتونز

گروه وانتونز یکی از معروف ترین گروه های رپی می باشد که تا به امروز در ایران به وجود آمده است. این گروه که از جمعی از رپر های نسل سوم تشکیل شده، تا امروز به موفقیت های فراوانی رسیده و توانسته همگام با رپ آمریکا پیش برود و طرفداران فراوانی را به خود جذب کند. این گروه، یک بند چهار نفره می باشد و رپر های آن کوروش، آرتا، سامی لو نام دارند. عضو دیگر این گروه که خواننده آن ها در سبک پاپ می باشد، رها نام دارد. همچنین مدت های پیش پدی آی یکی از عضو های اصلی این گروه بود، اما به دلایلی از این گروه جدا شد و آرتا جای او را پر کرد.

البته باید اضافه کنیم که مدتی است که این گروه منحل شده است و تمامی این رپر ها به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه می دهند. این گروه در مدت فعالیت خود به دست کوروش رهبری می شد و در کارنامه خود همکاری های پر ثمری با آرتیست های معروف را دارد.

پوریا پوتک

پوریا پوتک یکی از دیگر رپر ها نسل سوم می باشد که تا به امروز در عرصه رپ حضور موفقیت آمیزی داشته و به عنوان یکی از محبوب ترین رپر های ایران شناخته می شود. پوریا عربلو در 6 تیر سال 1371 به دنیا آمد و هم اکنون در کشور اوکراین به سر می برد. پوریا به عنوان یکی از پر کار ترین رپر ها رپ فارسی شناخته می شود و تا به امروز 13 آلبوم و میزان فراوانی ترک منتشر کرده است. او مدت های پیش به میزان گسترده ای درگیر حواشی بود، اما مدتی است که از حواشی به دور است.

پارسالیپ

از دیگر رپر های نسل سوم می توانیم به خواننده نسبتا پر حاشیه، پارسالیپ اشاره کنیم. شاید مدتی باشد که پارسا به شهرت رسیده باشد، اما در خصوص او باید بگوییم که او از چندین سال پیش به خوانندگی در این سبک می پرداخته است. همچنین قبل از فعالیت در زمینه خوانندگی رپ، به عنوان یک گرافیک کار و کاور زن فعالیت می کرده است. پارسا از سال ها پیش در زمینه خوانندگی فعالیت می کرد، اما به واسطه حاشیه هایش با گروه زد بازی و همچنین سپهر خلسه به شهرت فراوان رسید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، برادر پارسا رحمتی، آریا رحمتی ملقب به آریا کئوکسر می باشد. آریا به عنوان بزرگ ترین یوتیوبر در ایران شناخته می شود و از شهرت فراوانی برخوردار می باشد. اما خود پارسالیپ هم همانند برادرش در این پلتفرم و همچنین شبکه توییچ فعالیت های فراوانی دارد و ویدئو های فراوانی را ایجاد و منتشر می کند. پارسا همراه با خانواده خود در شهر استانبول ترکیه زندگی می کند. در ادامه بیشتر با فعالیت های پارسا در یوتیوب آشنا می شویم و حواشی او را مورد بررسی قرار می دهیم.

تفاوت نسل های مختلف رپر ها در چیست؟

تفاوت نسل های مختلف رپر ها در چیست؟

شاید مانند خیلی از افراد برایتان سوال شده باشد که تفاوت نسل های مختلف رپر ها در چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که عاملی که باعث شماره گذاری این نسل های می شود، زمان ورود و فعالیت آن ها می باشد. برای مثال به برخی از رپر ها مانند هیچکس، یاس، پیشرو و … که به عنوان اولین رپر های ایران شناخته می شوند، رپر ها نسل یک می گویند. این سپس به رپر های دیگری که پس از آن ها ظهور کردند، رپر های نسل دو و رپر های که امروز ما آن ها را مورد بررسی قرار دادیم، رپر های نسل سوم می باشند.

بهترین آهنگ های رپر های نسل سوم

موج خلسه

اگر به دنبال یکی از بهترین آهنگ های سپهر خلسه، یکی از معروف ترین رپر های نسل سوم هستید، آهنگ موج را به شما پیشنهاد می کنیم. این آهنگ او در با ایسام به همخوانی می پردازد و ترکی بسیار منحصر به فرد و احساسی را به جای می گذارد.

پس من چی وانتونز

یکی از بهترین ترک های نسل سوم رپ فارسی متعلق به گروه وانتونز می باشد. در این ترک عاشقانه کوروش وانتونز خطاب به دوست دختر خود که در بخش های بعدی با او آشنا می شویم، به رپ کردن می پردازد.

سیل شایع

یکی از دیگر ترک های ماندگار رپر های نسل سوم، ترک شایع که سیل نام دارد می باشد. او در این آهنگ در سبکی متفاوت با خواننده معروف نسل یکی، مهراد هیدن به همخوانی می پردازد. این آهنگ به دلیل همکاری موفق شایع به هیدن به یکی از هیت ترین ترک های او تبدیل شد.

مگاهیت پارسالیپ

آهنگ مگاهیت پارسالیپ یکی از دیگر ترک های زیبا و جنجالی رپ فارسی می باشد. این آهنگ یک یس ترک به سپهر خلسه و علیرضا جی جی می باشد. این آهنگ دارای موزیک ویدئو جذابی هم می باشد که آن را می توانید در چنل یوتیوب پارسالیپ مشاهده کنید.

پیروزی پوتک

یکی جدیدترین و محبوب ترین آهنگ های پوریا پوتک آهنگ پیروزی او می باشد. از این آهنگ می توان به عنوان اصلی ترین ترک آلبوم پیامبر که به تازگی منتشر شده اشاره کرد. شما می توانید این آهنگ را در ساوند کلود و اسپاتیفای پوتک گوش کنید و از آن لذت ببرید.

اینستاگرام رپر های نسل سوم

اینستاگرام رپر های نسل سوم

حال که با برخی از رپر های نسل سوم آشنا شدید، وقت آن رسیده که بگویم آن ها در شبکه های اجتماعی گوناگونی فعالیت دارند. فعالیت آن ها در این شبکه به صورتی می باشد که می توان گفت همه آن ها دارای پیج اینستاگرامی مختص به خود می باشند و در آن به فعالیت می پردازند. اما اینستاگرام تنها یکی از شبکه هایی است که در آن فعالیت دارند و بسیاری از آن ها در شبکه های معروف دیگری مانند کلاب هاوس و یوتیوب هم فعالیت دارند.

حاشیه های رپر های نسل سوم

تا به اینجا با برخی از معروف ترین رپر های نسل سوم آشنا شدیم و در خصوص همه آن ها باید بگوییم که هر کدام آن ها به نوعی با دیگر آرتیست های رپ فارسی درگیر حواشی بوده اند. برای مثال مدتی پارسالیپ با سپهر خلسه در درگیری های فراوانی قرار داشت و حتی در اقدامی سپهر دست به فحاشی به او نیز زد. از دیگر حواشی اخیر آرتیست های نسل سوم می توانیم به درگیری کوروش وانتونز با امیر اپیکور اشاره کنیم. این دو آرتیست برای مدتی به دیس کردن همدیگر در فری استایل هایی پرداختند، اما در نهایت درگیری آن ها پایان یافت.

دوست دختر های رپر های نسل سوم

همسر پوریا پوتک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پوریا پوتک مدتی است با دوست دختر سابق اوکراینی خود ازدواج کرده است و حال به عنوان همسر او یاد می شود. همسر او جولیا نام دارد و دارای یک فرزند دختر هم می باشد.

نیلوفر نامزد خلسه

شاید مانند خیلی از افراد برایتان سوال شده باشد که دوست دختر خلسه کیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که دوست دختر او یک دختر ایرانی به نام نیلوفر می باشد. سپهر و نیلوفر در حدود 10 سال با یکدگیر در رابطه می باشند و با یکدیگر زندگی می کنند. شما می توانید نیلوفر را در ویدئو های سپهر خلسه در یوتیوب مشاهده کنید.

هلیا دوست دختر کوروش وانتونز

یکی از دیگر دوست دختر های رپر های نسل سوم که امروز به آن ها می پردازیم، هلیا دوست دختر کوروش وانتونز می باشد. هلیا و کوروش هم مانند سپهر خلسه و نیلوفر برای مدتی طولانی است که با یکدیگر در رابطه می باشند و زندگی خوبی را به سر می برند.

یوتیوب رپر های نسل سوم

اگر هوادار رپ فارسی باشید و در شبکه یوتیوب هم فعالیت هایی داشته باشید می دانید که مدتی است برخی از رپر های نسل سوم برای کسب درآمد به این پلتفرم روی آورده اند و در آن ویدئو هایی منتشر می کنند. از رپر های نسل سوم که در این شبکه فعالیت دارند، می توانیم به پوریا پوتک، سپهر خلسه، کوروش وانتوز، پارسالیپ اشاره کنیم. بسیاری از این خوانندگان تنها در خصوص خودشان و یا فعالیت های حرفه ای شان ویدئو هایی تولید می کنند. در صورتی که رپر معروفی مانند پارسالیپ، بیشتر به ساخت ویدئو های فان و خنده دار می پردازد.

اگر علاقه مند هستید که آن ها را در یوتیوب دنبال کنید، معمولا می توانید از طریق هایلایت های اینستاگرامشان، چنل یوتیوبشان را پیدا و آن ها را دنبال کنید. در صورت نبود همچنین لینک های با یک سرچ ساده به راحتی می توانید چنل های آن ها را پیدا و از ویدئو های آن ها لذت ببرید.

سوالات متداول

شناخته شده ترین رپرها نسل سوم کیست؟

شناخته شده ترین رپر نسل سوم سپهر خلسه و شایع می باشند.

رپر های نسل سوم از چه سالی فعالیت خود را آغاز کردند؟

فعالیت آن ها حدودا از اوایل دهه 90 آغاز شد.

دوست دختر محمدرضا شایع کیست؟

متاسفانه تا به امروز هویت او مشخص نشده است.

سپهر خلسه چند سال دارد؟

او در 17 مرداد سال 1367 متولد شد.

دیدگاهتان را بنویسید