محل زندگی رپر ها کجاست؟ آیا همه رپر ها در ایران زندگی می کنند؟

با این که موسیقی رپ در کل جهان طرفداران بسیاری دارد، اما اوضاع زندگی خواننده های رپ فارسی در کشور ایران چندان مناسب نیست. با این که حدود ۲۰ سال از رواج موسیقی رپ در ایران گذشته، اما همچنان این سبک از موسیقی مخالفان سرسختی دارد. از این رو زندگی رپر ها در ایران دچار مشکلاتی شده است. در ادامه محل زندگی رپر ها را بررسی خواهیم کرد.

گرانترین محل زندگی رپر ها

گرانترین محل زندگی رپر ها

خوانندگان رپ ایرانی در کشور ایران با محدودیت های بسیاری رو به رو هستند. خواندن این سبک از موسیقی همچنان در ایران مجاز نیست و تنها تعداد انگشت شماری از رپر های ایرانی توانسته اند مجوز دریافت نمایند. البته شرط دریافت مجوز برای این سبک نیز مستلزم سانسور و تحریف موسیقی می باشد. با این وجود همچنان برخی از رپر ها در ایران زندگی می کنند. اما باید بدانید که تعداد بسیاری از رپر های شناخته شده ایرانی نیز، ساکن کشور های دیگر شده اند. مسلما زندگی رپر ها در کشور های دیگر بسیار راحت تر از ایران است. زیرا که محدودیتی برای انتشار موزیک ها و برگزاری کنسرت هایشان ندارند. از این رو این دسته از رپر ها از وضعیت مالی بالایی برخوردار هستند.

سهراب ام جی

سهراب ام جی از رپر هایی که فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و هم اکنون نیز در همین کشور آهنگ هایش را منتشر می کند. او در یکی از مناطق صدرنشین تهران ساکن است.

عرفان

عرفان از شناخته شده ترین رپر های ایرانی است. او را همچنین یکی از ثروتمندترین فارسی زبانان نیز به شمار می آید. وی هم اکنون ساکت شهر بورلی هیلز در غرب لس آنجلس آمریکا است.

شاهین نجفی

شاهین نجفی خواننده جنجالی ایرانی است که به دلیل مسائل سیاسی نمی تواند وارد ایران شود. او در حال حاضر از ثروت بالایی برخوردار است و در تورنتو کانادا زندگی می کند.

تتلو

تتلو را محبوب ترین و پر طرفدار ترین رپر ایرانی می دانند. این خواننده پر حاشیه در سال های اخیر فعالیت گسترده ای در شبکه های مجازی داشت. وی پس از مهاجرت از ایران، شهر استانبول ترکیه را برای سکونت انتخاب کرد.

سوگند و زخمی

از سوگند و زخمی می توان به عنوان یک زوج هنری محبوب نام برد. این دو رپر ایرانی در سال ۱۳۹۸ صاحب یک فرزند پسر، به نام میراث، شدند. این خانواده هم اکنون در شهر لندن انگلیس سکونت دارند.

مونتیگو

مونتیگو

مونتیگو یکی از رپر های شناخته شده ایرانی است که مخالفان بسیاری دارد. در واقع از او به عنوان یک رپر نفرت انگیز نام می برند. اما باید بدانید که او درآمد بالایی از طریق سایت های شرط بندی کسب می کند و هم اکنون ساکن ماربیا یا همان ماربلا اسپانیا می باشد.

جیدال

جیدال یکی دیگر از رپر های فارسی زبان است که در ایران نتوانست فعالیت های خود را ادامه دهد. او برای پیشرفت در زمینه رپ، ایران را به مقصد تورنتو کانادا ترک کرد.

پارسالیپ

ترکیه کشور همسایه ایران است که در آن، رپر ها آزادی عمل بیشتری دارند. پارسالیپ به دلیل داشتن آزادی بیان در این کشور ساکن شد. پارسالیپ هم اکنون در یکی از مناطق گران قیمت استانبول زندگی می کند.

بهزاد لیتو

بهزاد لیتو رپر ایرانی است که در اصفهان به دنیا آمد. او در سن پایین به همراه خانواده اش ایران را ترک کرد. گفته می شود که او هم اکنون در تورنتو کانادا سکونت گزیده است.

علیرضا جی جی

علیرضا جی جی یکی دیگر از رپر های شناخته شده ایرانی است که در گروه زد بازی فعالیت می کرد. این رپر محبوب پس از مهاجرت از ایران، شهر پاریس فرانسه را برای اقامت دائم انتخاب کرد.

محل زندگی رپر ها در ایران کجاست؟

محل زندگی رپر ها در ایران کجاست؟

همان طور که ذکر شد رپر های ساکن در ایران، با محدودیت های خاصی مواجه هستند. اما این محدودیت ها دلیل مناسبی برای زندگی و وضعیت مالی معمولی آنها نیست. بلکه رپر های ساکن ایران نیز از ثروت بالایی برخوردارند و تمامی آن ها در مناطق ثروتمند ایران زندگی می کنند.

حمید صفت

حمید صفت از خوانندگان نوظهور موسیقی رپ فارسی است که فعالیت های او قدمت طولانی مدتی ندارد. وی به همراه مادر خود در یکی از بهترین مناطق استان تهران ساکن هستند.

قاف

علیرضا قاسمی یکی از رپر های ایرانی است که با نام هنری قاف شناخته می شود. این چهره در سال های گذشته همکاری های گسترده ای را با هیچکس به انجام رساند که موجب شناخته شدن و محبوبیتش شد. وی هم اکنون در تهران زندگی می کند.

امیر خلوت

امیر خلوت رپر پرحاشیه ایرانی است که در بسیاری از آهنگ های خود دیس و دیس بک های بی نظیری را به نمایش گذاشته است. این چهره محبوب نیز از رپر های فعال در ایران است و در تهران سکونت دارد.

اپیکور بند

گروه اپیکور یکی از گروه های محبوب است که در موسیقی رپ فارسی فعالیت دارند. این گروه پر طرفدار در سال های اخیر بسیار شناخته شد و تمامی اعضا آن در تهران زندگی می کنند.

شایع

شایع را یکی از پیشکسوتان رپ فارسی می دانند. این چهره از نخستین رپر های فارسی زبان است و به صورت زیر زمینی در ایران فعالیت می کرد. او روش فعالیت خود را تغییر نداد و همچنان در تهران آهنگ های خود را منتشر می کند و در این استان زندگی می کند.

علی سورنا

از دیگر رپر هایی که توانست با استعداد بی نظیر خود مشهور شود، علی سورنا می باشد. این چهره یک رپر زیر زمینی است و در گرمسار ایران سکونت دارد.

محل زندگی رپر های ایرانی خارج از کشور

محل زندگی رپر های ایرانی خارج از کشور

به طور کلی رپر های ایرانی به دو دسته تقسیم می شوند. رپر هایی که در داخل کشور ایران زندگی می کنند، در مطالب پیشین ذکر شد. همچنین برخی از رپر های ایرانی خارج نشین را معرفی کردیم. اما باید بدانید که اکثر رپر های نسل اولی نیز از ایران مهاجرت کرده اند. در ادامه به معرفی این چهره ها می پردازیم.

محل زندگی رپر ها هیچکس

امکان ندارد که شما از علاقه مندان موسیقی رپ باشید و با پدر رپ فارسی آشنایی نداشته باشید. هیچکس از نخستین خوانندگان رپ فارسی است که تا مدت های بسیار در ایران زندگی می کرد. او سرانجام برای پیشرفت در رپ، به شهر لندن انگلیس مهاجرت کرد.

محل زندگی رپر ها پیشرو

رضا پیشرو خواننده ای است که آهنگ های اعتراضی و عاشقانه اش، طرفداران بسیاری را برایش به ارمغان آورده است. وی هم اکنون فعالیت های خود را در استانبول ترکیه ادامه می دهد.

حصین

محل زندگی رپر ها حصین

حصین خواننده ای خوش صدا و خوش چهره ایرانی است که فعالیت های خود در صنعت موسیقی رپ را از سال های اولیه دهه ۸۰ آغاز کرد. او هم اکنون با همسرش در بوداپست کشور مجارستان زندگی می کند.

محل زندگی رپر ها جاستینا

جاستینا یکی از خواننده های خانم تازه کار است که در با فعالیت های گسترده خود، بسیار محبوب و مشهور شده است. این خواننده نو ظهور هم اکنون در شهر تفلیس گرجستان سکونت دارد.

محل زندگی رپر ها سیجل

سیجل رپری است که فعالیت های خود را در گروه زدبازی آغاز کرد و با همکاری های این گروه به شهرت رسید. این چهره در شهر لندن انگلیس زندگی می کند و در این شهر کنسرت های بی شماری را برگزار کرده است.

محل زندگی رپر ها خلسه

خواننده محبوبی که آهنگ هایش در پلی لیست بسیاری از رپ دوستان حضور دارد، خلسه می باشد. او به دلیل محدودیت های موسیقی رپ در ایران، به کانادا مهاجرت کرد. او هم اکنون ساکن تورنتو می باشد.

محل زندگی رپر ها بهرام

بهرام نورایی خواننده پیشکسوت رپ فارسی است. این چهره محبوب به دلیل انتشار آهنگ های سیاسی در ایران، بسیار تحت فشار نیرو های امنیتی بود. او سرانجام در سال ۱۳۹۰ به سوئد مهاجرت کرد. وی هم اکنون در استکهلم روزگار را سپری می کند.

محل زندگی رپر ها فدایی

اشکان فدایی یکی از خوانندگان رپر نسل دوم است. او در گروه ملتفت فعالیت می کند و یکی از خوانندگان محبوب فارسی زبان به حساب می آید. وی شهر پاریس فرانسه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کرده است.

محل زندگی رپر های سیاه پوست کجاست؟

محل زندگی رپر های سیاه پوست کجاست؟

نکته جالبی که در موسیقی سبک رپ به چشم می خورد، این است که این موسیقی برای نخستین بار توسط افراد سیاه پوست خلق شد. سیاه پوستان در آن سال ها از نژاد پرستی افراطی رنج می بردند. از این رو صدا اعتراضات خود را از طریق موسیقی به گوش جهانیان رساندند. این اعتراضات به اندازه ای گسترش یافت، که به یک سبک تبدیل شد و سرانجام خوانندگان بسیاری در این سبک فعالیت خود را آغاز کردند. لازم به ذکر است که اغلب سیاه پوستانی که به شیوه رپ اعتراض می کردند، ساکن آمریکا بودند. هم اکنون نیز بیشتر سیاه پوستانی که در زمینه موسیقی هیپ هاپ آمریکایی فعالیت گسترده دارند، در ایالت های مختلف آمریکا زندگی می کنند. با مراجعه به پیج اینستاگرام چهره های نام برده شده، می توانید عکس های محل زندگی رپر ها را مشاهده نمایید.

سوالات متداول در رابطه با محل زندگی رپر ها

دلیل مهاجرت رپر های فارسی زبان از ایران چیست؟

غیر مجاز بودن موسیقی رپ و فشار های امنیتی وزارت ارشاد ایران

کدام رپر ها در ایران سکونت دارند؟

حمید صفت، امیر خلوت، قاف، علی سورنا، شایع

 کدام رپر های شناخته شده از ایران مهاجرت کردند؟

حصین، هیچکس، جاستینا، عرفان، سوگند، زخمی، لیتو، پارسالیپ و …

اغلب رپر های سیاه پوست در کدام کشور سکونت دارند؟

اکثر رپر های سیاه پوست در آمریکا ساکن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید