بیوگرافی شهره لرستانی + جدیدترین حواشی پیرامون زندگی شخصی او

شهره لرستانی کارگردان، بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون می باشد که یکی از شناخته شده ترین و مشهور ترین هنرپیشه های ایرانی به شمار می رود. این هنرپیشه در تهران متولد شده و اصلیتی خرم آبادی دارد. او فعالیت خود را در زمینه بازیگری از سال 70 آغاز کرد و بیش از 3 دهه از فعالیت او در عرصه بازیگری می گذرد و جزو با سابقه ترین بازیگران ایرانی شناخته می شود و همچنین شهره لرستانی یکی از پرکار ترین هنرپیشه های ایرانی هم به شمار می رود که تا کنون در نزدیک به 60 اثر مختلف ایفای نقش کرده است و علاوه بر آن سابقه کارگردانی فیلم های زیادی را در کارنامه خود دارد.

شهره لرستانی کیست؟

شهره لرستانی کیست؟

شهره صالحی لرستانی (Shohreh lorestani) که با نام شهره لرستانی شناخته می شود یکی از بازیگران و هنرپیشگان شناخته شده و محبوب تئاتر، سینما و تلوزیون می باشد؛ که علاوه بر بازیگری فعالیت زیادی در زمینه کارگردانی دارد. شهره لرستانی در 26 مهر ماه سال 1345 در تهران متولد شده است که البته اصلیت وی مربوط به شهر خرم آباد است. این هنرپیشه در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرده است که در سال 69 از دانشکده هنر های زیبایی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در مقطع ارشد هم در رشته فیلم نامه نویسی ادامه تحصیل داد و در سال 73 در این رشته هم فارغ التحصیل شد.

شهره لرستانی فعالیت هنری خود را در سال 64 با تئاتر دانشجویی آدم برفی آغاز کرد و در سال 70 اولین تجربه بازیگری خود را در سینما و تلوزیون با نقش افرینی در فیلم نیاز که به کارگردانی علیرضا داوود نژاد ساخته شده بود به دست آورد. شهره لرستانی یکی از پر کار ترین بازیگران سینما و تلوزیون ایران به شمار می رود که تا به امروز در طی 3 دهه فعالیت هنری خود در بین 55 تا 60 اثر مختلف ایفای نقش کرده است که در هر کدام از آن ها به خوبی دیده شد. به گفته خود این بازیگر او از کودکی علاقه بسیار زیادی به بازیگری داشت و حتی قبل از این که پا به مدرسه بگذارد برای خانواده اش نمایش اجرا می کرد.

پدر این بازیگر قاضی می باشد و مادر او نیز جزو فرهنگی و معلم می باشد. شهره لرستانی همان طور که گفته شد در تهران متولد شده است اما چند سالی به دلیل شغل پدرش مجبور به مهاجرت به همدان شدند و مدتی در آن جا زندگی کردند و در نهایت در سال 1364 به تهران بازگشتند و اکنون در شهر تهران زندگی می کند. وی همچنین مدرس جهاد دانشگاه ای دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا و همچنین دانشگاه آزاد تهران واحد هنر و معماری می باشد.

شهره لرستانی و عارف لرستانی با هم نسبتی دارند؟

شهره صالحی لرستانی یکی از هنرپیشگان معروف سینما و تلوزیون ایران می باشد و عارف لرستانی هم یکی دیگر از بازیگران تئاتر و سینما و تلوزیون بود که به دلیل شباهت نام خانوادگی آن ها بسیاری از افراد گمان می کردند که این دو بازیگر معروف و مشهور سینما و تلوزیون ایران نسبتی با هم دارند اما بر خلاف شایعات شهره لرستانی و مرحوم عارف لرستانی فقط همکار بودند و نسبت دیگری با هم نداشتند. مرحوم عارف لرستانی جزو محبوب ترین هنرپیشه های ایرانی بود که در مجموعه های به یاد ماندنی زیادی ایفای نقش کرده بود که قهوه تلخ گل سرسبد آن ها بود.

عارف لرستانی در 26 فروردین ماه سال 1396 متاسفانه به دلیل سکته قلبی در سن 44 سالگی فوت کرد و در کرمانشاه به خاک سپرده شد. همان طور که گفته شد برخلاف شایعاتی که پیرامون این دو بازیگر در گذشته رقم خورده بود این دو نسبتی با هم ندارد. شهره لرستانی تا کنون ازدواجی نکرده است و عارف لرستانی تنها چند ماه پس از ازدواج با الهام ناصری هنرپیشه سینما و تلوزیون فوت کرد. در سینما و تلوزیون و در بین هنرمندان افراد زیادی هستند که نام خانوادگی آن ها با هم شباهت دارند که برخی از آن ها با هم نسبت فامیلی داشته اما تعداد زیادی از آن ها مانند شهره و عارف لرستانی جز نسبت همکاری هیچ نسبت دیگری با هم ندارند.

شهره لرستانی و گربه هایش

شهره لرستانی و گربه هایش

در بین بازیگران سینما و تلوزیون ایران بازیگران زیادی هستند که به گربه علاقه دارند و از آن ها در خانه های خود نگهداری می کنند مانند هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، شهره لرستانی و … که هر کدام از آن ها علاقه و فراوانی به این موجودات دارند. شهره لرستانی یکی از بازیگرانی است علاقه بسیار زیاد و شدیدی به گربه دارد و از آن ها در خانه خود نگهداری می کند. علاقه شدید این بازیگر به گربه ها باعث شده تا او از گربه های زیادی در خانه خود نگهداری کند و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را در اتاق و خانه او مشاهده می کنید. شهره لرستانی تا کنون ازدواج نکرده و در خانه خود به همراه گربه هایش زندگی می کند. تا کنون از شهره لرستانی و گربه هایش عکس های زیادی منتشر شده است و حتی در یک مصاحبه که در خانه او انجام شد گربه های او نیز در کنار او بودند و که می توانید در ویدیو مصاحبه گربه های او را ببینید.

شهره لرستانی در خندوانه

شهره لرستانی در خندوانه

برنامه خندوانه یکی از معروف ترین و پر بیننده ترین برنامه های طنز تلوزیون ایران می باشد که از خرداد ماه سال 93 هر ساله به تهیه کنندگی و مجریگری رامبد جوان از شبکه نسیم پخش می شود. سبک این برنامه طنز می باشد و هر شب رامبد جواب از مشهور ترین سلبریتی های ایرانی مانند فوتبالیست ها، بازیگران و دیگر افراد مشهور برای حضور در این برنامه دعوت می کند که شهره لرستانی در فصل سوم این برنامه جذاب و دیدنی مهمان رامبد جوان بود و ساعتی را در کنار حضار و بینندگان به گفتگو پرداختند. شهره لرستانی در فصل سوم این برنامه حضور یافت و استقبال بسیار خوبی هم از این برنامه صورت گرفت. برنامه خندوانه با حضور شهره لرستانی در 12 مرداد ماه سال 1395 پخش شد و اکنون فیلم ها و ویدیو های زیادی به صورت کامل و یا خلاصه از حضور این بازیگر در برنامه خندوانه و گفتگو با رامبد جوان و جناب خان وجود دارد که در صورت علاقه می توانید آن ها را مشاهده کنید.

درآمد شهره لرستانی چقدر است؟

شهره لرستانی جزو بازیگران سرشناس سینما تلوزیون ایران به شمار می رود و معمولا بازیگران سرشناس نسبت به بازیگرانی که از شهرت کمتری برخوردار هستند برای بازی در هر نقشی دستمزد بالاتری دریافت می کنند. شهره لرستانی به سبب این که یکی از بازیگران شناخته شده و مطرح تئاتر، سینما و تلوزیون می باشد و با توجه به آثار فراوانی که او در آن ها ایفای نقش کرده است به نظر او جزو پردرآمد ترین بازیگران ایرانی به شمار برود. او همچنین علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی هم فعالیت دارد و از کارگردانی هم درآمد خوبی دارد. خود این بازیگر تا کنون مصاحبه ای در مورد شرایط مالی و درآمد خود نکرده است اما با توجه به فعالیت و شهرت او به نظر می رسد درآمد بالایی دارد.

اینستاگرام شهره لرستانی

اینستاگرام شهره لرستانی

شهره لرستانی در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. این بازیگر سرشناس با نام shohreh_lorestani_vadood در اینستاگرام فعالیت دارد و حدود 200 هزار فالوور دارد. این بازیگر در پیج خود تا کنون 1584 پست منتشر کرده است که تقریبا بیش از 90 درصد آن ها مربوط به اتفاقات مهم رخ داده در ایران و جهان است و تقریبا برای تمامی اتفاقات مهم مانند فوت یک شخص مهم، کرونا و دیگر مشکلات مهم و روزمره پست منتشر می کند و خیلی کم تا کنون در مورد خود پستی در پیج خود منتشر کرده است. شهره لرستانی در پیج خود تنها یک پیج را فالو کرده است. او همچنین دو هایلایت هم در پیج خود قرار داده است و در بیو پیج خود اشاره کرده که این پیج تنها پیج او در اینستاگرام می باشد که توسط خودش مدیریت می شود.

عکس های شهره لرستانی

عکس های شهره لرستانی

از شهره لرستانی تا کنون عکس های بسیار زیادی منتشر شده است. اکثر عکس های این بازیگر و کارگردان در سایت های مختلف گوگل و همچنین در شبکه های اجتماعی وجود دارند و گاهی نیز برخی از عکس های او بر روی جلد برخی از مجلات درج می شود. با توجه به شهرت بالای این بازیگر معمولا هر خبری که از سوی سایت ها و رسانه های مختلف از او منتشر شود همراه با عکس های او می باشد و این یکی از مهم ترین دلایل عکس های زیاد این بازیگر در فضای اینترنت می باشد. در این مقاله هم تعدادی از بهترین عکس های این بازیگر وجود دارد و اگر به دنبال دیدن و یا پیدا کردن عکس های بیشتری از وی هستید با جستجوی نام او در گوگل و فضای مجازی می توانید عکس های بیشتری از شهره لرستانی مشاهده کنید.

فیلم های شهره لرستانی

فیلم های شهره لرستانی

شهره لرستانی یکی از پر کار ترین بازیگران سینما و تلوزیون ایران می باشد. شهره لرستانی اولین تجربه بازیگری خود را در سال 1370 با بازی در فیلم سینمایی نیاز کسب کرد و پس از آن در آثار معروف زیادی ایفای نقش کرد و توانست شهرت زیادی برای خود به دست آورد. شهره لرستانی تا کنون در 27 فیلم سینمایی در طی سال های 1370 تا 1396 ایفای نقش کرده است که به طور میانگین در طی این 26 سال، هر سال در یک فیلم سینمایی بازی کرده است. این بازیگر علاوه بر فیلم سینمایی تا کنون در سریال های زیادی هم ایفای نقش کرده است که تعداد این سریال ها از فیلم های سینمایی او بیشتر است. شهره لرستانی تا کنون در 32 سریال و مجموعه تلوزیونی ایفای نقش کرده است که اولین سریال او اغر بخیر بود که اولین تجربه بازی او در مجموعه و سریال های تلوزیونی بود و در سال 1399 هم با بازی در سریال و مجموعه با خانمان سی و دومین تجربه بازی خود را در مجموعه های تلوزیونی کسب کرد. همان طور که گفته شد وی در فیلم ها و آثار زیادی تا کنون ایفای نقش کرده است که در این قسمت مهم ترین و برترین آثار و فیلم های این بازیگر را معرفی خواهیم کرد.

سریال با خانمان (تلوزیون)

سریال با خانمان یک مجموعه طنز می باشد که به کارگردانی برزو نیک نژاد در سال 1399 منتشر شد. اولین قسمت این مجموعه طنز در 10 دی ماه سال 1399 از شبکه 3 سیما منتشر شد و در 18 بهمن ماه نیز قسمت آخر این سریال پر مخاطب منتشر شد. از این سریال استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و بینندگان زیادی داشت. در سریال با خانمان شهره لرستانی یکی از بازیگران اصلی بود که در نقش حوریه ایفای نقش کرد. در این مجموعه طنز 30 قسمتی علاوه بر شهره لرستانی بازیگران سرشناس دیگری همچون افسانه بایگان، آتیلا پسیانی، الهام اخوان، بهنام تشکر، شقایق دهقان و سپند امیر سلیمانی حضور داشتند.

سریال حکایت های کمال (تلوزیون)

از مجموعه حکایت های کمال می توان به عنوان یکی دیگر از آثار محبوب و برتر شهره لرستانی یاد کرد. مجموعه حکایت های کمال در 33 قسمت ساخته شد که در سال 1398 از شبکه دو سیما منتشر شد. کارگردانی این مجموعه به عهده قدرت الله صلح میرزایی بود و محسن شایانفر هم تهیه کننده این سریال بود. در این سریال شهره لرستانی یکی از بازیگران کلیدی بود که در نقش مادر کمال ایفای نقش کرد. در این سریال بازیگران سرشناسی مانند محمدرضا شیرخانلو، محمود پاک نیت، امیر نوری، بیژن بنفشه خوان و رامین ناصر نصیر حضور داشتند که یکی از پر بیننده ترین سریال های سال 98 لقب گرفت.

سریال موچین (نمایش خانگی)

سریال موچین یکی از بهترین و پربیننده ترین مجموعه های نمایش خانگی و یکی از بهترین آثار شهره لرستانی به شمار می رود. سریال موچین در قالب طنز ساخته شده است که از 11 تیر ماه سال 1399 پخش آن از شبکه خانگی آغاز شد و هر هفته یک قسمت از آن منتشر شد. این مجموعه طنز و زیبا در 17 قسمت ساخته شد و شهره لرستانی در نقش فهیمه در این مجموعه بازی کرد. کارگردان این مجموعه حسین تبریزی می باشد و بازیگران سرشناسی همچون شهره لرستانی، حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صادقی، آشا محرابی، مهران رجبی و پوریا پورسرخ در آن حضور داشتند.

فیلم سینمایی هزار پا (نمایش خانگی)

فیلم هزار پا بدون شک یکی از بهترین و جذاب ترین فیلم های دهه 90 به شمار می رود که استقبال بی نظیری از آن صورت گرفت و اکنون دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران به شمار می رود. فیلم هزار پا در سال 1397 منتشر شد که کارگردان این فیلم طنز و جذاب ابوالحسن داوودی می باشد. در این فیلم جذاب شهره لرستانی در نقش مادر جواد عزتی (منصور) ایفای نقش کرد. در این فیلم جذاب و پر مخاطب بازیگران سرشناسی همچون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، امیر مهدی ژوله و شهره لرستانی حضور داشتند و در برخی از سکانس ها هم با هنرمندی مرحوم ارشا اقدسی ساخته شد. این مجموعه از فروش گیشه بیش از 38 میلیارد فروش داشت که اولین اکران آن مربوط به 13 تیر ماه سال 1397 می باشد که در 122 دقیقه ساخته شده است.

فیلم سینمایی به وقت خماری ( نمایش خانگی)

از فیلم به وقت خماری می توان به عنوان یکی دیگر از آثار معروف این بازیگر اشاره کرد. فیلم به وقت خماری در قالب کمدی و خانوادگی ساخته شده است که در سال 1396 ساخته و اولین اکران آن مربوط به 6 تیر ماه سال 1397 می باشد. این فیلم کمدی و جذاب به کارگردانی محمد حسین لطیفی ساخته شد و تهیه کنندگی آن هم بر عهده جمال گلی بود. این فیلم با حضور مهدی فخیم زاده، پوریا پورسرخ، علی سلیمانی، سیما تیر انداز، هومن برق نورد، هادی کاظمی، ابوالفضل پور عرب و با هنرمندی شهره لرستانی ساخته شده است. شهره لرستانی در این فیلم جذاب در نقش اکرم ایفای نقش کرده است.

جوایز و افتخارات شهره لرستانی

جوایز و افتخارات شهره لرستانی

شهره لرستانی در طول فعالیت های هنری خود تا کنون جوایز مهم و زیادی را دریافت نکرده است اما در کارنامه هنری خود افتخارات مربوط به نقش آفرینی دارد. او در اکثر سریال هایی که ایفای نقش کرده است توانسته نمره بالایی از سوی مخاطبان دریافت کند که بالاترین نمره بازیگری او مربوط به مجموعه و سریال مختارنامه می باشد در آن فیلم بسیار درخشان ظاهر شد.

شهره لرستانی چند سال دارد؟

شهر صالحی لرستانی متولد 26 مهر ماه سال 1345 در شهر تهران می باشد و او اکنون در سن 54 سالکی بر سر می برد. این بازیگر 54 ساله در سن 24 سالگی اولین تجربه بازیگری خود را کسب کرد و پس از آن در طی سی سال فعالیت هنری به عنوان بازیگر و کارگردان در آثار زیادی خلق کرده است و توانست شهرت بالایی کسب کند. این بازیگر در سن 54 سالگی در 18 مرداد ماه سال 1400 به دلیل بیماری کرونا دلتا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان به سر می برد که چندین بار هم حال وی بدخیم گزارش شد.

مصاحبه با این بازیگر

مصاحبه با این بازیگر

این بازیگر سرشناس تا کنون مصاحبه های گوناگونی در ارتباط با موضوعات مختلف با مجلات و رسانه ها انجام داده است. معروف ترین مصاحبه های شهره لرستانی در برنامه خندوانه و برنامه دورهمی با مجریگری رامبد جوان و مهران مدیری صورت گرفت که قالب هر دوی این برنامه ها طنز می باشد و این بازیگر در مورد شرایط خود و فعالیت های روزمره مصاحبه انجام داد و ساعتی را به همراه حضار به گفتگو نشست که فیلم های آن در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت ها موجود است. شهره در یکی دیگر از مصاحبه های خود به علاقه شدید خود به گربه اشاره کرد. او می گوید در زمینه بازیگری بسیار راحت تر است تا این که کارگردانی اثری را بر عهده بگیرد. فیلم و متن مصاحبه های مهم این بازیگر سرشناس را می توانید در سایت های مربوطه مشاهده کنید.

حاشیه های شهره لرستانی

شهره لرستانی که شکست عشقی ماجرای تغییر جنسیت گرفته یا چند عکس بی حجاب او باعث شده تا حواشی مختلفی برای او رقم بخورد. با توجه به این که شهره لرستانی یکی از بازیگران معروف است و همیشه در تیر راس چشم کاربران و مردم قرار دارند ممکن است برخی از ظاهر و یا تیپ آن ها از نظر مردم بی حجابی باشد و حواشی به دنبال داشته باشد. دیگر حواشی او مربوط به ماجرای تغییر جنسیت می باشد که این بازیگر برای بازی در یک فیلم گریم متفاوتی داشت و در نقش یک مرد ظاهر شد و عده ای برداشت متفاوتی نسبت به این موضوع داشتند. داستان شکست عشقی هم مربوط به دوران جوانی این بازیگر می باشد که به گفته خود در سن 27 سالگی شکست عشقی بزرگی را تجربه کرد. به گفته خود این بازیگر او در سن 27 سالگی عاشق مردی شد که از خود شهره لرستانی بسیار بزرگ تر بود و پس از مدتی که از رابطه آن ها می گذشت نامزد او این بازیگر را ترک کرد تا وی با شکست عشقی بزرگی مواجه شود.

همسر این بازیگر کیست؟

همسر این بازیگر کیست؟

شهره لرستانی که در سن 54 سالگی به سر می برد تا کنون ازدواجی نکرده است و به صورت مجردی همراه با گربه هایش زندگی می کند. البته او در سن 27 سالگی تا پای ازدواج رفت اما همان طور که در قسمت قبل اشاره شد اختلاف سنی او و نامزدش مانع این ازدواج بود.

سوالات متداول

  1. شهره لرستانی کیست؟

    شهره لرستانی بازیگر و کارگردان سرشناس تئاتر، سینما و تلوزیون ایران می باشد.

  2. شهره لرستانی از چه سالی در سینما فعالیت می کند؟

    شهره لرستانی در سال 1370 فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و اکنون بیش از 3 دهه از فعالیت این بازیگر می گذرد.

  3. شهره لرستانی در کجا متولد شده است؟

    شهره لرستانی در مهر سال 1345 در تهران متولد شد اما اصلیتی خرم آبادی دارد.

  4. معروف ترین سریال های تلوزیونی شهره لرستانی چه نام دارند؟

    از معروف ترین سریال های تلوزیونی این بازیگر می توان به مختارنامه، اخراجی های 1 و 2، حکایت های کمال، با خانمان، کلاه پهلوی، امام علی و سریال سه پنج دو اشاره کرد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید