istj چیست؟ | تیپ شخصیتی istj برونگرا است یا درون گرا؟

قرار است تا در مورد istj اطلاعات کامل و مفیدی را قرار دهیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

تیپ شخصیتی istj چیست؟

تیپ شخصیتی istj چیست؟

تیپ شخصیتی ISTJ یکی از 16 تیپ شخصیتی در تست شخصیت ‌شناسی مایرز بریگز است. افرادی با تایپ istj تودار، عمل‌ گرا و آرام هستند. این گروه از نظم و سازماندهی در تمام جنبه‌ های زندگی مانند: خانه، خانواده، کار و پروژه‌ های شخصی لذت می‌ برند. این تیپ شخصیتی ارزش زیادی برای وفاداری قائل است و به سنت‌ ها احترام می‌ گذارد. شعار istj این است که اگر می خواهید کاری را انجام دهید، اولین بار آن را درست انجام دهید، برای اتمام هر کار با صبر و دقت از هیچ انرژی دریغ نکنید.

این روز ها خیلی از افراد به تفاوت این تیپ شخصیتی با istp پرداخته اند. حال در رابطه با تفاوت istj و istp بهتر است که بدانید ISTP ها از تفکر درونگرا، اما این گروه از تفکر برونگرا استفاده می کنند. به همین دلیل ISTJ ها فرآیند تصمیم گیری (تفکر) خود را بیرونی نگه می دارند، در حالی که ISTP ها فرآیند تصمیم گیری غالب خود (تفکر) را درونی نگه می دارند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید افراد مشهور با تیپ شخصیتی istj کدامند. در این باره باید بگوییم که الیزابت یکم، مت دیمون، امل علم‌الدین، جف بیزوس، جودی دنچ، زیگموند فروید و مگی اسمیت istj هستند.

تیپ شخصیتی istj برونگرا است یا درون گرا؟

ISTJ ها درون‌ گرا، حسی، منطقی، قضاوت‌ گر هستند، بهتر است که بدانید اگرچه آن ها درونگرا هستند، اما خیلی کم پیش می آید که منزوی شوند. این گروه دقیقاً می دانند که در زندگی به کجا تعلق دارند و می خواهند بدانند چگونه می توانند در سیستم ها و سازمان های تاسیس شده شرکت کنند. آن ها به حفظ نظم اجتماعی و اطمینان از رعایت استاندارد ها می اندیشند. این گروه تمایل دارند تا با افراد کمی نسبت به جمعیت های زیاد و یا گروه معاشرت کنند.

ازدواج تیپ شخصیتی istj

اگرچه این تیپ شخصیتی هم ممکن است احساسات عمیقی را تجربه ‌کنند، اما اغلب در نشان‌ دادن جنبه رمانتیک خود به مشکل برمی‌ خورند. بهتر است که در شروع رابطه با این تیپ شخصیتی انتظار نداشته باشید که او فورا افکار و احساساتش را با شما در میان بگذارد. گاهی اوقات ممکن است این‌ طور به نظر برسد که او به احساسات شما توجه نمی‌ کند، اما در این مواقع شما می‌ توانید با بیان منطقی مشکلاتتان و توضیح ملموس آن ها، به وی کمک کنید تا به احساسات شما پی ببرد.

تیپ شخصیتی istj چه ویژگی هایی دارد؟

تیپ شخصیتی istj چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین و بارز ترین ویژگی های این تیپ شخصیتی می توان به محتاط، ساکت، منظم، وفاداری، منطقی‌، عمل‌ گرا، تمرکز بر حال، واقع‌ بین، قضاوت‌ گر، فرد‌ گرایی، بی‌ ملاحظگی و … اشاره کرد. این گروه عاشق برنامه ‌ریزی هستند و دوست دارند تا همه‌ چیز از قبل برنامه‌ ریزی شده باشد. آن ها به جزئیات توجه زیادی نشان می‌ دهند، اگر اوضاع بهم‌ ریخته باشد نمی‌ توانند آرام بنشینند تا زمانی که همه‌ چیز را مرتب کنند. این افراد به قوانین و سنت‌ ها‌ اهمیت زیادی می‌ دهند.

مسیر های شغلی این افراد چگونه است؟

در رابطه با شخصیت istj شغل این گروه بهتر است که بدانید، آن ها نیاز شدید به نظم دارند و اغلب در مسائل مربوط به یادگیری و کار خوب که برنامه‌ ها و وظایف، به‌ روشنی مشخص شده باشند خوب عمل می‌ کنند. این تیپ شخصیتی انرژی و زمان زیادی روی پروژه‌ هایی می‌ گذارد که به نظر ارزشمند است، اما از هدر دادن انرژی و زمان بر روی مسائل غیرکاربردی و بیهوده بیزارند.

رایج ترین مشاغل برای این افراد کدامند؟

از رایج ترین مشاغل برای این افراد می توان به کارشناس روابط کار، مسئول وام، تدارکات، مشاور یا تحلیلگر مدیریت، مشاور مالی شخصی، مدیر خرید، خریدار یا نماینده خرید، ارزیاب یا ارزیاب املاک، بازرس مالیات یا وصول یا نماینده درآمد و … اشاره کرد.

سوالات متداول

  1. بارز ترین ویژگی istj ها چیست؟

    از بارز ترین ویژگی های این تیپ شخصیتی می توان به محتاط، ساکت، واقع‌ بین، قضاوت‌ گر، منظم، وفاداری، منطقی‌، عمل‌ گرا، تمرکز بر حال، فرد‌ گرایی، بی‌ ملاحظگی و … اشاره کرد.

  2. کدام یک از افراد مشهور istj هستند؟

    جودی دنچ، زیگموند فروید، الیزابت یکم، امل علم‌الدین، جف بیزوس، مت دیمون، مگی اسمیت istj هستند.

  3. رایج ترین شغل های این تیپ شخصیتی چیست؟

    از رایج ترین مشاغل برای این افراد می توان به تدارکات، مشاور یا تحلیلگر مدیریت، مشاور مالی شخصی، مدیر خرید، خریدار یا نماینده خرید و … اشاره کرد.

  4. این تیپ شخصیتی برونگرا و یا درون گرا است؟

    این تیپ شخصیتی درون‌ گرا، حسی، منطقی، قضاوت‌ گر هستند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید