10 مورد از بهترین مهاجم های تاریخ فوتبال جهان تا به امروز

یکی از جالب ترین سوالاتی که طرفداران فوتبال اغلب از خود می پرسند این است: بهترین مهاجم تاریخ فوتبال کیست؟ از هر کسی که بپرسید یک یا چند نام، دلایل خاص و علاقه آن ها به فوتبال را خواهید شنید. اما پاسخ به این سوال اصلا آسان نیست و اگر اسمی به ذهنتان خطور کرد، می توانید بعد از لحظه ای با خود بگویید: «آخ، یادم رفت اسم فلان مهاجم درجه یک را بگویم! ” با ذکر برخی عوامل از جمله آمار امتیازات و جام ها می توان برخی فوتبالیست ها را برتر دانست. با این حال، نادیده گرفتن خلاقیت و تکنیک برخی از بازیکنان ناعادلانه خواهد بود.

بهترین مهاجم تاریخ فوتبال جهان

بهترین مهاجم تاریخ فوتبال جهان کیست؟

با توجه به انتخاب این لیست، معیارهای زیادی مانند سن، ثبات، تعداد گل ها و همچنین دستاوردهای تیم در نظر گرفته شده است، که در لیست های دیگر چنین چیزی موجود نیست. این لیست بدون توجه به تبلیغات رسانه ای و خبرگزاری ها تست شده است. برخی از بازیکنان را باید جدی و به حق بهترین مهاجم جهان در سال های اخیر و بهترین مهاجم نوک تاریخ دانست.

لئو مسی

لیونل مسی در 24 ژوئن 1987 در روزاریو آرژانتین به دنیا آمد. او 169 سانتی متر قد دارد و در پست های وینگر و مهاجم بازی می کند. او که اکنون 34 سال دارد، در 5 سالگی به تیم آرژانتین گراندولی پیوست، تیمی که پدرش تربیت کرده و روحیه فوتبالی او را القا کرده است. این مهاجم آرژانتینی برترین گلزن تاریخ لالیگا و تیم ملی محسوب می‌شود. او برنده پنج توپ طلا و سه کفش طلا است. با دنبال کردن لیست افتخارات مسی متوجه می شوید او یکی از برترین مهاجمان تاریخ است.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو هنوز هم توسط بسیاری یک “پدیده” و بهترین مهاجم راست جهان خوانده می شود. او یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین بازیکنانی است که در جام جهانی بازی کرده است. او دو بار قهرمان جام جهانی شد و قبل از این که کلوزه رکورد را بشکند با 15 گل بهترین گلزن این رقابت ها بود. او سرعت، تکنیک و مهارت بالایی داشت. او در بخش باشگاهی 352 گل به ثمر رساند و در تیم های معروفی مانند رئال مادرید، بارسلونا، اینتر و میلان بازی کرد.

پله

پله بهترین مهاجمی است که جهان تا به حال دیده است. او رکورد دار گلزن یک لیگ است و 541 گل برای سانتوس به ثمر رسانده و مجموع گل های خود را به 1281 رساند. او 2 بار قهرمان کوپا لیبرتادورس و 3 بار قهرمان جام جهانی شد. او به خاطر دستاوردهای شگفت انگیزش، جایزه افتخار فیفا را نیز دریافت کرد. پله بهترین مهاجمی است که روی کره زمین راه می رود. او به عنوان یک بازیکن مهارت کافی برای بازی با هر دو پا داشت و از دیگر ویژگی های او می توان به دریبل زدن عالی و پاس های ویژه اشاره کرد. او در طول دوران حرفه ای خود چهار جام جهانی بازی کرد و سه جام به دست آورد.

این بازیکن تقریباً یک رکورد مادام العمر دارد: بهترین گلزن برزیل، بهترین بازیکن سانتوس بیشترین گل لیگ(541)، بالاترین امتیاز (1281) و … او فوتبال خود را در سانتوس انجام داد و در سال های آخر به آمریکا رفت و به تیم کاسموس پیوست. پله اولین بازیکنی است که جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت کرده است.

بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال کیست؟

برای پاسخ به ان سوال نمی توانیم فقط اسم یک مهاجم را به شما بگوییم. در این چند سال اخیر بازیکنان بزرگی پرورش یافته اند که هر کدام در یک بخشی توانسته اند استعداد های خود را به رخ بکشند. در ادامه برای شما لیستی از بهترین مهاجم های فوتبال تهیه کرده ایم. که در این لیست تمام شرایط در نظر گرفته شده است.

امباپه

امباپه که از او با عنوان بهترین مهاجم چپ جهان می توان نام برد یک بازیکن فوتبال فرانسوی است که به عنوان مهاجم برای باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال فرانسه در لیگ 1 بازی می کند و یکی از بهترین بازیکنان فوتبال و با ارزش ترین و بهترین مهاجمان جهان است. با وجود سن کمی که دارد نام او در بین 10 بازیکن برتر فوتبال قرار دارد. او به دلیل استعداد، توانایی های دریبل، سرعت و شتاب بالا و گلزنی مشهور شد. امباپه در رده بندی روزنامه فرانسوی فیگارو به عنوان سریع ترین بازیکن جهان معرفی شد. یعنی دومین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن می باشد. امباپه در سطح ملی در سال 2017 به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی 2018 روسیه بازی کرد.

او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان جام جهانی 2018 فرانسه بود که در مرحله حذفی مرحله یک هشتم نهایی مقابل آرژانتین دو گل به ثمر رساند و فرانسه با نتیجه 4–3 پیروز شد. او همچنین یکی از گل های فرانسه را مقابل کرواسی در فینال جام حذفی به ثمر رساند و به دومین بازیکن جوان پس از پله تبدیل شد، که در فینال جام جهانی گلزنی می کند. به دلیل درخشش در این جام، به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی و سپس به عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شد. او همچنین نقش کلیدی در نایب قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2022 داشت و در این پست اوج درخشش در فینال این جام بود و مقابل آرژانتین هت تریک کرد. او با هشت گل برنده کفش طلای بهترین گلزن این جام شد و با کسب توپ نقره دومین بازیکن برتر مسابقات جهانی پس از لیونل مسی شد.

هالند

بهترین مهاجم جهان در سال 2021 جایزه ای است که، هلند در صورتی که در تیمی قوی تر از دورتموند بازی کند و گل های بیشتری بزند یا افتخارات تیمی بیشتری کسب کند، دریافت خواهد کرد. اما هالند تنها 21 سال سن دارد و آینده درخشانی در پیش دارد. این بازیکن یک مهاجم کامل با شوت های چالش برانگیز، قدرت بدنی شگفت انگیز و توانایی گلزنی بالا است.

گاهی اوقات این بازیکن گل هایی به ثمر می رساند که هیچکس انتظار ندارد تبدیل به گل شود. ارلینگ هالند نماینده ای در تیم سالزبورگ است و به دورتموند پیوست. این بازیکن در دو سالی که در دورتموند سپری کرد توانست 68 گل به ثمر برساند. این آمار زمانی تاثیرگذارتر می شود که متوجه شوید او 67 بار مقابل دورتموند بازی کرده است. به عبارت دیگر، بیش از یک گل در هر بازی. شاید این بازیکن به دلیل شهروندی نروژی به افتخارات ملی بزرگی دست پیدا نکند، اما بدون شک بیشتر از او در محیط های شخصی و باشگاهی خواهیم شنید.

کریم بنزما

نمی توان در مورد لیست بهترین مهاجمان جهان در سال های اخیر صحبت کرد، اما در مورد کریم بنزما صحبت نشود. این بازیکن فرانسوی و الجزایری مانند بسیاری از الجزایری ها سختی های زیادی را برای رسیدن به موفقیت متحمل شده است. کریم بنزما در لیون معروف شد و از آنجا به رئال مادرید پیوست. شاید بتوان او را بهترین مرد سال فوتبال اروپا دانست. بنزما در 118 بازی برای لیون 56 گل به ثمر رساند. بنزما همچنین در لیون قهرمان لیگ فرانسه شد، اما اوج دوران حرفه ای بنزما در رئال مادرید است. جایی که او چندین بار قهرمان اسپانیا شد و با رئال 3 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

کریم بنزما 569 بازی برای رئال مادرید انجام داد و توانست 289 گل به ثمر برساند که وقتی بدانیم او در کنار بزرگانی مانند: رونالدو و بیل بازی کرده است، آمار قابل توجهی است. در عرصه ملی، اگر آن نقش معروف مرتبط با متیو والبئونا برای بنزما اتفاق نمی افتاد، او می توانست بهترین گلزن زن تاریخ فرانسه باشد. با وجود کنار گذاشته شدن از تیم ملی، آمار گلزنی داخلی او قابل قبول است و این بازیکن در 90 بازی با پیراهن فرانسه 31 گل به ثمر رساند. کریم بنزما در سن 34 سالگی با بازی های واقعی و سودآور و گل های مهم همچنان در اوج آمادگی قرار دارد، بنابراین قطعا در لیست بهترین مهاجمان جهان در سال های اخیر قرار خواهد گرفت.

لواندوفسکی

احتمالا با من موافق هستید که لوا بدون شک بهترین مهاجم جهان در سال 2021 است. لواندوفسکی آقای گل بوندسلیگا می باشد. آمار گلزنی او در دو فصل اخیر بسیار زیاد است. لواندوفسکی یا به قول هوادارانش «لواندوفسکی» مظهر یک مهاجم ویرانگر است. او روی زمین، ضربه سر و گل های آزاد گلزنی کرد. زمانی که لوا از دورتموند به بایرن آمد، همه می دانستند که بازیکن بزرگی به بایرن آمده است، اما هیچکس انتظار چنین مهارت های شگفت انگیزی را از او نداشت. این بازیکن 339 بازی برای بایرن مونیخ انجام داد و توانست 307 گل به ثمر برساند، در نهایت برای اینکه بفهمیم چرا او بدون شک بهترین مهاجم جهان در سال 2021 است، می‌خواهم نقل قولی از یورگن کلوپ در مورد لواندوفسکی به شما بگویم: “لوا بهترین مهاجمی است که فوتبال برای سال‌های زیادی خواهد دید.”

بهترین مهاجم تاریخ ایران

بهترین مهاجم تاریخ ایران کیست؟

مسلما در ایران وقتی این سوال پرسیده می شود، همه افراد اسم علی دایی را می آورند. بی شک علی دایی از بهترین مهاجم های تاریخ فوتبال ایران بوده است، اما در چند سال اخیر فوتبالیست های جوان دیگری توانسته اند در قلب های مردم جا باز کنند، آن ها با نمایش دادن استعداد های خود در لیست بهترین مهاجم های ایران قرار گرفته اند. در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

علی دایی

علی دایی (زاده 14 بهمن 1348) بازیکن فوتبال و مربی ایرانی در سطح باشگاهی علاوه بر بازی در لیگ ایران است. او در قطر، آلمان و امارات نیز بازی کرده است. دایی با زدن 109 گل در 149 بازی ملی به عنوان برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شناخته می شود. وب سایت و برنامه تلویزیونی 90 با رای مخاطبان به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا و بهترین مهاجم پس از انقلاب ایران با ثبت 14 گل، دایی رکورد دار بیش ترین گل زده در جام ملت های آسیا می باشد. دایی در سال 1384 به عنوان بازیکن – مربی باشگاه سایپا وارد عرصه مربی گری شد. در اسفند 1385 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

مهاجم سابق تیم فوتبال کشورمان عنوان بهترین مهاجم تمام ادوار جام ملت های آسیا را از آن خود کرد. وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اخیرا با انتشار مقاله ای 9 مهاجم برتر تاریخ جام ملت های آسیا را معرفی کرده و از کاربران سایت خود خواسته است تا به بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا رای دهند. در پایان فرصت هفت روزه شرکت در این نظرسنجی، علی دایی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب 59 درصد از کل آرا ( 767438) عنوان بهترین مهاجم کل آسیا را از آن خود کرد. نزدیک ترین رقیب علی دایی در این نظرسنجی، یاسر القحطانی مهاجم سابق عربستانی با 35 درصد آرا است. ذکر شده است که در این نظرسنجی 1 میلیون و 3 لک و 1 هزار و 412 نفر شرکت کردند.

مهدی طارمی

مهدی طارمی (زاده 27 تیر 1350) بازیکن فوتبال اهل ایران است، که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می کند. طارمی در باشگاه پرسپولیس گلزن لیگ اول فوتبال ایران در فصل های 94-1394 و 1395-1396 شد و بهترین بازیکن لیگ اول فوتبال ایران در فصل 1395 -96 شناخته شد. طارمی بعداً به الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال رفت و هر کدام یک فصل برای آنها بازی کرد. طارمی در فصل 20-2019 (به همراه پیزی و کارلوس وینیسیوس) بهترین گلزن ریو آوه شد و 18 گل در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند. طارمی بعداً به پورتو رفت و در سال 2021 گل او در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020-21 برابر چلسی نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا شد.

طارمی از سال 2014 در تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند، او در جام ملت های آسیا 2019، جام جهانی 2018 و جام جهانی 2022 در تیم اصلی ایران حضور داشت و در بازی با انگلیس در مرحله گروهی دو گل به ثمر رساند. جام جهانی 2022 و اولین ایرانی شد که بیش از یک گل در جام جهانی به ثمر رساند. مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان در فصل جاری لیگ برتر پرتغال آمار بسیار خوبی با پورتو به جای گذاشت. طارمی تا اینجای فصل در لیگ پرتغال در 28 بازی برای پورتو 18 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده است. این تعداد باورنکردنی از ستاره های ایرانی او را به یکی از بهترین دوندگان این دوران در پرطرفدارترین مسابقات جهان تبدیل کرده است.

سردار آزمون

سردار آزمون (زاده11 ژانویه 1373) بازیکن فوتبال اهل ایران است، که در پست مهاجم برای بایرلورکوزن و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده های سنی تیم ملی بازی کرد و اکنون بهترین گلزن تیم ملی ایران است و آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است و در سطح باشگاهی آزمون برای سپاهان، روستوف، روبین کازان، خیابان زنیت، پترزبورگ، بایر لورکوزن و المپیک مارسی در پست مهاجم بازی کرده است. به گزارش سایت فرانسوی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران یکی از 15 مهاجم برتر جام جهانی 2022 قطر است.

عکس بهترین مهاجم

عکس بهترین مهاجم های فوتبال را در کجا مشاهده کنیم؟

برای دیدن عکس های بهترین مهاجم های فوتبال شما می توانید اسم تمامی افرادی که در این لیست به شما معرفی کرده ایم را در اینترنت سرچ کنید. البته در این مطلب هم ما تمامی عکس ها را برای شما قرار داده ایم. به غیر از اینترنت در اینستاگرام و گروه های تلگرامی ورزشی می توانید عکس های این بازیکنان را مشاهده کنید. لیونل مسی، رونالدو، کریم بنزما هر کدام از ان اسامی را که سرچ کنید بالغ بر هزار عکس برای شما نمایش داده می شود.

آدرس پیج بهترین مهاجم فوتبال را چگونه پیدا کنیم؟

کار زیاد سختی نمی باشد. برای این کار در ابتدا شما باید یک حساب اینستاگرام برای خود ایجاد کنید، تا بتوانید صفحه بازیکن مورد علاقه خود را فالوو داشته باشید. بعد از این که حساب کاربری شما فعال شد، لیستی از افراد معروف برای فالوو به شما نمایش داده می شود، اگر اسم فوتبالیست محبوب شما در آن بود روی دکمه فالوو کلیک کنید. اگر نبود، جای نگرانی نیست با رفتن به قسمت سرچ اینستاگرام و نوشتن اسم بازیکن مورد علاقه خود به انگلیسی، صفحه او برای شما نمایش داده می شود.

کلیپ بازی های بهترین مهاجم را در کجا می توان مشاهده کرد؟

مسلما هنرنمایی مهاجم های فوتبال در زمین بازی طرفداران زیادی دارد. مخصوصا زمانی که این مهاجمان موفق می شوند گل به ثمر برسانند. گل هایی که این مهاجمان به ثمر می رسانند از طریق صد ها دوربین ضبط می شوند. برای مشاهده این فیلم ها لازم است در فضای اینترنت سرچ کنید و ویدیوهای کوتاه شده را مشاهده کنید.

چگونه حواشی بهترین مهاجم های فوتبال را دنبال کنیم؟

اخبار و حواشی فوتبال همیشه مورد توجه هزاران کاربر بوده است. علاقه مندان به فوتبال همیشه این حواشی را از طریق خبرگزاری های فوتبال دنبال کرده اند. اگر در کانال های خبری تلگرام عضو بشوید همیشه دقیق ترین و سریع ترین حواشی ها را متوجه خواهید شد. سایت های خبری فوتبال هم گزینه های مناسبی برای پیگیری حواشی داخل و خارج فوتبال می باشند. همیشه حواشی فوتبال از نود دقیقه بازی فوتبال جذاب تر بوده است.

درآمد بهترین مهاجم فوتبال چقدر است؟

درآمد مسی در صدر جدول این بازیکنان قرار دارد. مسی بارسلونا را ترک کرد و به پاری سن ژرمن رفت. این تیم ستاره های بزرگ و دستمزد ستاره های دیگری نیز دارد. البته طبق اطلاعات منتشر شده در مورد قرارداد مسی با این تیم، مسی سالانه 34 میلیون پوند دریافت می کند و بر این اساس دستمزد ماهانه این بازیکن حدود 2.815 میلیون پوند یعنی 650 هزار پوند در هفته خواهد بود. با این حساب مسی روزانه 92857 پوند درآمد دارد که 3869 پوند در ساعت، 64.5 پوند در دقیقه و 1.07 پوند در ثانیه است. اگر درآمد مسی را بر حسب تن محاسبه کنیم و قیمت روز پوند آن حدود 36 هزار باشد، لیونل مسی در هر ثانیه 38 هزار و 520 تومان، 2 میلیون و 311 هزار تن در دقیقه، بیش از 138 میلیون در ساعت درآمد دارد و 3 میلیارد و 330 میلیون تومان حقوق می گیرد. چیزی نزدیک به ماهی 100 میلیارد تومان درآمد او می باشد.

افتخارات بهترین مهاجم فوتبال چیست؟

اگر بخواهیم در این لیست رونالدو را به عنوان بهترین مهاجم نوک حال حاضر جهان و بهترین مهاجم جوان جهان معرفی کنیم افتخارات او شامل موارد زیر است.

  • 5 توپ طلا
  • 3 جایزه سال فیفا
  • 4 جایزه سال یوفا
  • 4‌ کفش طلای اروپا
  • 1 عنوان آقای گلی جام ملت های اروپا
  • 7 آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا
خداحافظی بهترین مهاجم

کدام یک از بهترین مهاجم ها اکنون از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند؟

سخت ترین روزهای ورزشکاران و خداحافظی با حرفه ای ها چه روزهایی است؟ در بیشتر رشته های ورزشی، ورزشکاران می توانند تا رسیدن به سن میانسالی رقابت کنند و پس از رسیدن به سن میانسالی باید بازنشسته شوند. با این حال، گاهی اوقات یک آسیب جدی یا صدمات متوالی باعث می شود که زودتر اتفاق بیفتد. چنین خداحافظی اغلب دردناک و غم انگیز است. تمام بهترین مهاجم جهان قدیمی نظیر پله از دنیای فوتبال خدافظی کردند.

بهترین مهاجم های فوتبال در چه تیم هایی بازی کرده اند؟

همان طور که در موارد بالا اشاره کردیم، بهترین مهاجم تاریخ در تیم های قوی و قدیمی نظیر رئال مادرید، بارسلونا، پاری سن ژرمن و … بازی کرده اند. رئال مادرید همیشه بهترین بازیکن ها از سراسر جهان را به عضویت تیم خود درآورده است. به طور مثال لیونل مسی و نیمار از بهترین بازیکنان جهان در این تیم بازی کرده اند. رونالدو بعد از جدایی از رئال مادرید به پاری سن ژرمن پیوست. پیوستن به یکی از این باشگاه ها از آرزو های تمام فوتبالیست های جهان می باشد.

جایزه بهترین مهاجم جهان چیست؟

فیفا و فرانس فوتبال هر سال بهترین بازیکنان زن و مرد سال را انتخاب می کنند. فیفا این کار را از طریق رای گیری مربیان تیم های ملی، کاپیتان های تیم های ملی، مدیران رسانه ها و مردم انجام می دهد که شامل ارائه جایزه بهترین بازیکن سال فیفا نیز می شود. فرانس فوتبال این کار را با رای گیری از 186 روزنامه نگار از 186 کشور در سراسر جهان انجام می دهد که با اهدای توپ طلا همراه است. بین سال های 2010 تا 2015، فیفا و فرانس فوتبال با همکاری یکدیگر توپ طلای فیفا را که در واقع بهترین بازیکن سال فیفا بود، به برنده اهدا کردند. لیونل مسی رکورددار 7 توپ طلا و 6 جایزه بهترین بازیکن سال فیفا است. پس از مسی، کریستیانو رونالدو هر یک از جوایز را 5 بار دریافت کرده است.

سوالات متداول

  1. بهترین مهاجم نوک فعلی کدام بازیکن است؟

    رونالدو و مسی را به دلیل افتخاراتی که دارند می توان از آن ها به عنوان بهترین مهاجم نوک فعلی نام برد.

  2. بهترین مهاجم راست جهان چه کسانی هستند؟

     مسی و رونالدو نه تنها باید در لیست بهترین مهاجم راست جهان باشد بلکه حتی آن ها جزو بهترین های تاریخ فوتبال است.

  3. بهترین مهاجم چپ جهان چه کسانی هستند؟

    امباپه به عنوان بهترین مهاجم چپ دنیا گاهی شوت ها، دریبل ها و پاس هایی می دهد که به عقل هیچ کس نمی رسد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید