رکورد شنا قورباغه توسط یک ایرانی شکسته شد

به طور معمول رکورد شنا قورباغه 50 متر هم برای مردان و هم برای زنان در استخرهای 50 متری (کورس طولانی) و استخرهای 25 متری (کورس کوتاه) ثبت می شود. در حال حاضر نیز خیلی از شناگران در تلاش هستند تا بتوانند این رکوردهای شنا را به نام خود به ثبت برسانند.

رکورد جهانی مردان در مسافت 200 متر شنا قورباغه چقدر است؟

رکورد جهانی مردان در مسافت 200 متر شنا قورباغه چقدر است؟

جالب است که بدانید شنا قورباغه، کند ترین نوع شنا بین چهار نوع شنای اصلی به شمار می رود. شنای قورباغه در واقع به این گونه است که بدن در حالتی افقی بر روی آب قرار گرفته، هر دو دست، آب را از جلو گرفته و توسط کف و ساعد به طرف عقب و زیر شکم می‌ کشند. سپس از همان زیر آب به جلو آمده کشیده می‌ شوند و دوباره عمل کشش آب توسط دست‌ ها انجام می‌ شود. حال عده ای از شناگران ماهر توانسته در این نوع شنا، رکورد هایی را به نام خود به ثبت برسانند.

به عنوان مثال کین هایانگ از کشور چین در مسابقات شنای قهرمانی جهان در ماده 200 متر قورباغه مردان رکورد جهانی که یکی از رکوردهای گینس نیز می باشد را به نام خود ثبت کرد و در مدت زمان (2 دقیقه و 05.48 ثانیه) به مدال طلا رسید.

کین هایانگ یک شناگر ماهر است که از سنین پایین به ورزش شنا روی آورده است. در حال حاضر افتخاراتی زیادی همچون رکورد جهانی مردان در مسافت 200 متر شنا قورباغه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 100 متر شنا قورباغه را در اختیار دارد؟

بهتر است بدانید که ورزش شنا در حال حاضر طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و این موضوع باعث شده تا علاوه بر مردان، بانوان زیادی هم در این ورزش به صورت حرفه‌ ای فعالیت کنند و حتی رکوردهایی را جا به جا و از آن خود کنند. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد جهانی زنان در مسافت 100 متر شنا قورباغه در اختیار لیلی کینگ است که دوره شنای کوتاه 100 متر قورباغه را به نام خود به ثبت رسانده است.

لیلی کینگ با نام کامل لیلیا کامیل کینگ متولد 10 فوریه 1997 است. او یک شناگر آمریکایی است که در شنای سینه تخصص دارد. لیلی کینگ در حال حاضر نماینده کالی کوندورز است، تیمی که بخشی از لیگ بین المللی شنا است و تا به اکنون افتخاراتی همچون رکورد جهانی زنان در مسافت 100 متر شنا قورباغه را در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رسانده است.

در چه سالی رکورد جهانی شنا قورباغه آخرین بار شکسته شده است؟

در چه سالی رکورد جهانی شنا قورباغه آخرین بار شکسته شده است؟

شنای قورباغه یکی از چهار نوع شنای اصلی به شمار می رود که مسابقات آن رسماً برگزار می‌ شود و در عین حال این شنا علاقه‌ مندان بسیار زیادی دارد. چرا که احتیاج کمتری به صرف انرژی نسبت به شنای کرال سینه دارد و یادگیریش آسان است.

این شنا برای مسافت‌های طولانی مناسب است. حال این موضوع را هم باید افزود که پیتی دارنده رکورد جهانی در ماده 50 متر و 100 متر قورباغه است و در آخرین مسابقات قهرمانی جهانی طولانی در هر دو ماده شکست نخورده است.

آدام پیتی با کسب نهمین عنوان اروپایی دوران حرفه ای خود در مسابقات قهرمانی اروپا روز شنبه در گلاسکو، رکورد جهانی خود را شکست. او دو بار در یک روز رکورد 50 متر قورباغه را شکست.

چه تجهیزاتی می‌تواند به ارتقای رکورد شنا قورباغه کمک کند؟

به یاد داشته باشید که تجهیزاتی برای بهبود ارتقای رکورد شنا قورباغه وجود ندارد و تنها گاهی اوقات تغییر لباس‌ های شنا تاثیر گذار است و مواردی وجود دارد که به خود شناگر بستگی دارد. شناگر با دانستن و رعایت این موارد می‌ تواند به بهبود عملکرد در ارتقای رکورد شنا قورباغه خود کمک کند.

رکورد شنا قورباغه در ایران متعلق به کیست؟

رکورد شنا قورباغه در ایران متعلق به کیست؟

بهتر است بدانید که آریا نسیمی شاد شناگر ملی‌ پوش ایران در قالب تیم موج‌ های آبی مشهد در مسابقات بین المللی دبی شرکت کرد. این شناگر جوان زمان 1 دقیقه و 6 ثانیه و 15 صدم ثانیه را در صد متر قورباغه به ثبت رساند. وی برای ثبت این زمان 50 متر نخست را در 29 ثانیه و 76 صدم ثانیه شنا کرد و نزدیک به یک ثانیه سریع تر از رکورد پیشین ماده 50 متر به کار خود پایان داد.

حال بعد از تشکیل جلسه کمیته فنی و بررسی زمان های ثبت شده فینا، نسیمی شاد شناگر ایرانی به عنوان رکورد دار ماده 50 متر قورباغه رده سنی (17-15) سال ایران معرفی شد. این موضوع را هم باید افزود که رکورد قبلی این ماده 30 ثانیه و 60 صدم ثانیه و در اختیار محمد علیرضایی بود که این زمان را در سال 2003 ثبت کرده بود.

رکورد شنا قورباغه در المپیک

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر رکورد شنا قورباغه در المپیک متعلق به مایکل فلپس می‌ باشد. در رابطه با رکوردهای المپیک مایکل فلپس بهتر است بدانید که او شناگر رقابتی پیشین اهل آمریکا و موفق‌ ترین و پر مدال‌ ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران‌ ها با مجموع 28 مدال است که هنوز کسی نتوانسته است رکورد شنا قورباغه او در المپیک را جا به جا کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید