بررسی سریع ترین رکورد شنا 100 متر جهان تا به امروز

اولین رکورد شنا 100 متر در مسیر طولانی توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) در سال 1905 به رسمیت شناخته شد. پس از آن خیلی از شناگران در تلاش بودند تا در مسابقات بتوانند این رکورد را که یکی از مطرح ترین رکوردهای شنا است، جا به جا کنند و به نام خود به ثبت برسانند.

چه کسی رکورد جهانی مردان در مسافت 100 متر شنا را در اختیار دارد؟

چه کسی رکورد جهانی مردان در مسافت 100 متر شنا را در اختیار دارد؟

بهتر است بدانید که رکوردهای جهانی در شنا توسط (World Aquatics) که قبلاً با نام FINA شناخته می شد، نهاد حاکم بین المللی شنا، تأیید شده است. لازم به ذکر است که رکوردها را می توان در استخرهای شنای طولانی (50 متر) و یا مسیر کوتاه (25 متر) ثبت کرد. ورزش‌ های آبی جهانی رکوردهای جهانی را در مسابقات برای مردان و زنان به رسمیت می‌ شناسد. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد شنا 100 متر در مردان در دست دیوید پوپوویچی می باشد.

دیوید پوپوویچی رومانیایی (David Popovici) متولد 15 سپتامبر 2004 است. او شناگر اهل رومانی می باشد و در مسابقات کشوری و بین‌ المللی در مجموع برندهٔ 8 مدال طلا و 2 مدال نقره شده‌ است. هم چنین او در حال حاضر رکورد جهانی مردان در مسافت 100متر شنا را در اختیار دارد. از این رو می توانیم بگوییم که او یکی از رکوردهای گینس را به نام خود ثبت کرده است.

آخرین رکورد جهانی 100 متر شنا برای زنان به ثبت رسیده است؟

بهتر است بدانید که در شنای 100 متر علاوه بر این که مردان توانسته‌ اند رکوردهای زیادی را جا به جا کنند، بانوان نیز در این رشته مشغول به فعالیت هستند و برخی از آن ها با توجه به پشتکار و مهارتی که دارند توانسته اند رکورد جهانی 100 متر شنا را جا به جا کنند و به نام خود به ثبت برسانند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سارا شوستروم چهار رکورد انفرادی جهان در شنای زنان را در اختیار دارد.

مفتخرترین کشورها در رکوردهای این دسته

بهتر است بدانید که شنای مردان بخشی از برنامه رسمی بازی های المپیک تابستانی از زمان شروع مدرن بازی ها در سال 1896 بوده است. پس از آن از سال 1912 بود که رویدادهای زنان نیز برگزار شد. بازی‌ های المپیک تابستانی 1900 در پاریس با برگزاری مسابقات شنا در رودخانه سن و هم چنین رویدادهای المپیک تابستانی 1908 در استخری 100 متری که توسط یک پیست دو و میدانی در وایت احاطه شده بود برگزار شد.

حال این موضوع را هم باید افزود که در طول این سال‌ ها خیلی از شناگران در مسابقات شنای 100 متر حضور پیدا کردند و حتی توانسته اند رکوردهایی را نیز جا به جا کنند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، استرالیا، چین، مجارستان، بریتانیا و آفریقای جنوبی بیشترین رکورد شنا 100 متر را به همراه بیشترین رکوردهای دو میدانی را در تاریخ به ثبت رسانده اند.

چه مواردی بر رکورد یک شناگر در مسابقات 100 متر تاثیر می‌ گذارد؟

لازم به ذکر است که مواردی وجود دارد که شناگر با دانستن این موارد و رعایت آن ها می‌ تواند سرعت بیشتری در مسابقات 100 متر داشته باشد. در این باره بهتر است بدانید که ضربات دلفین های خود را تندتر کنید. لگد (از لگن) با استفاده از تمام بدن خود را در حرکت دلفین، با دست و سر خود به دیوار دور دست خود را طولانی تر کنید، بازوهای خود را بر روی گوش خود فشار دهید و برخی از موارد دیگر اشاره کرد.

رکورد شنا 100 متر در ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید محمد علیرضایی شناگر اهل ایران مدتی قبل با ثبت رکورد 1 دقیقه و 2 ثانیه و 90 صدم ثانیه موفق شد رکورد قبلی این ماده (1 دقیقه و 7 ثانیه و 14 صدم ثانیه) که متعلق به خودش بود، را ارتقا دهد و در حال حاضر رکورد شنای 100 متر در دست اوست.

رکورد شنا 100 متر در المپیک 2024

بهتر است بدانید که در حال حاضر مک کئون رکورد المپیک 2021 در 50 و 100 متر آزاد را در اختیار دارد. مک‌ کئون تا به اکنون افتخارات و رکوردهای المپیک زیادی را در کارنامه حرفه ای اش به ثبت رسانده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید