شکسته شدن رکورد ماراتن ایران توسط یک نوجوان 18 ساله

در ادامه قصد داریم به رکورد ماراتن ایران اشاره کنیم و بخشی از جزئیات آن را برای شما مطرح کنیم. باید بدانید رکوردهای ماراتن از رکوردهای دو میدانی می باشند و برای عموم مردم در دسترس می باشد.

رکورد ماراتن ایران در بخش آقایان دست کیست؟

رکورد ماراتن ایران در بخش آقایان دست کیست؟

جعفر مرادی در مسابقات آزاد دبی توانست رکورد دو ماراتن آزاد را برای کشور ایران بزند و این رکورد را بعد از مدت ها به نام خودش ثبت کند. او یکی از افرادی است که سال های زیادی است در رشته دو فعالیت می کند و یکی از بهترین افرادی است که در تمامی جهان شهرت دارد. او پس از دوازده سال توانست این رکورد را جابه کند و نکته ای که وجود دارد این است که رکورد او در زمان نسبتا کوتاهی ثبت شده است و زمان آن دو ساعت و هفده دقیقه بوده است جزء یکی از بهترین رکوردهای ورزشی می باشد که تا به حال توسط کشور ایران ثبت شده است.

این رکورد در لیست آخرین رکوردهای جهانی قرار گرفته است که بعد از مدت ها توسط یکی از بهترین دونده های داخل کشور ثبت شده است. در بخش آقایان دونده ها به تعداد بیشتری هستند و ثبت رکورد برای آن ها دشوار می باشد و به همین دلیل است که در حال حاضر جعفر مرادی یکی از بهترین افرادی است که توانسته است با تلاش زیادی به این جایگاه دسترسی پیدا کند و بعد از مدت ها این عنوان را برای یک کشور و یک جامعه ثبت کند و باعث افتخار تمامی ایرانی ها باشد.

رکورد ماراتن ایران در بخش بانوان دست کیست؟

رکورد ماراتن ایران در بخش بانوان دست کیست؟

ماندانا نوری بهترین دونده ایرانی که متولد شهر کرمانشاه می باشد در سال 2021 توانست رکورد ماراتن ایران را به نام خودش ثبت کند و به عنوان بهترین و سرعتی ترین بازیکن شناخته شود. او در ماراتن والنسیا توانست این رکورد را در دو ساعت و چهل و پنج دقیقه به نام خودش ثبت کند. البته که باید توجه داشت قبل از آن هم این رکورد در اختیار خودش بوده است چون هیچ دونده دیگری رکورد ماندانا نوری را نزده است و این موضوع در تمامی منابع معتبر ثبت شده است.

همان طور که می دانید رکورد آقایان و بانوان به صورت جداگانه ثبت می شود و هر کدام از مسابقات آن ها قوانین و موارد مشخصی دارند که باید به صورت جداگانه محاسبه شوند و مورد بررسی قرار گیرند. دونده های خانم تعداد کمتری از آقایان دارند و به همین خاطر است که شرایط سخت تری برای آن ها وجود دارد و ممکن است رکوردهای بانوان در مدت زمان هایطولانی تری تغییر کند چون شرکت کننده های کمتری از گروه بانوان در رقابت های سخت رکورد می زنند و رکوردهای هر کشور جداگانه محاسبه می شود.

رکورد دو نیمه ماراتن ایران

رکورد دو نیمه ماراتن ایران

رکورد دو نیمه ماراتن به دست محمد جعفر مرادی می باشد. او توانست در فروردین سال 1397 این رکورد را ثبت کند و در حال نیز آخرین رکورد دو نیمه می باشد که به نام او ثبت شده است و هنوز هم هیچ رکورد جدیدی برای این بخش ثبت نشده است.

او این رکورد را همچون دیگر بخش های دیگر دو بعد از مدت ها ثبت کرده است و مهم ترین نکته آن همین مورد می باشد. رکورد دو نیمه ماراتن در حال حاضر به دست یکی از دونده های مرد می باشد و هنوز هم شکسته نشده است.

تمرینات لازم برای رکورد ماراتن ایران

تمرینات لازم برای رکورد ماراتن ایران

برای هر رشته و ورزشی باید تمرينات لازمی را انجام داد چون همان طور که می دانید همه ورزش ها تخصص خاصی نیازمند هستند و برای دو مارتن مهم ترین تمرین آن انجام تمرینات طولانی در مسافت های زیاد می باشد. بازیکنان باید قبل از مسابقات مهمی که دارند باید تمرینات زیادی داشته باشند و بدن آماده ای داشته باشند.

بهترین تمرینات باید تک نفره انجام گیرد و هر فرد با توجه به مهارت های فردی که دارد باید زمان مشخصی را تعیین کند و با توجه به همان زمان مسافت های زیاد را طی کند تا بتواند برای رکورد های جهانی آماده شود. در ادامه به برخی از این تمرینات اشاره خواهیم کرد.

تمرینات تناوبی

شامل تمرینات تناوبی مثل تمرینات شتاب‌ دهی (سرعتی) و تمرینات دوی تناوبی برای بهبود سرعت و توانایی ورزشکار در دویدن در ماراتن.

استراحت و بازیابی

ورزشکاران نیاز به مطالعه و استراحت مناسب برای بازیابی عضلات و جلوگیری از خستگی دارند.

ثبات روحی

متغیرهای روحی مثل تمرکز و تحمل استرس نیز بسیار مهم هستند. مدیریت روحیه و استرس به بهبود عملکرد ورزشکار کمک می‌ کند. برای زدن رکورد ماراتن ایران حتما باید ثبات روحی عالی داشته باشید.

مشاوره ورزشی

مشاوره از مربیان و متخصصان ورزشی برای راهنمایی و پیشنهادات در مورد تمرینات و برنامه‌ های تمرینی و تغذیه.

رکورد ماراتن ایران در المپیک توکیو چقدر بود؟

رکورد ماراتن ایران در المپیک توکیو چقدر بود؟

حمید سجادی یکی از دونده های خیلی قدیمی ایرانی می باشد که توانسته است رکورد مارتن ایران در المپیک ایران را ثبت کرده است. این رکورد هم اکنون دست این بازیکن می‌ باشد و هنوز المپیک جدیدی برای آن برگزار نشده است که کسی بتواند این رکورد را بزند چون رقابت های المپیک هنوز برگزار نشده است و رکوردهای المپیک در مدت زمان های طولانی تری تغییر می کند و همه کسانی که رقابت های المپیک را دنبال می کنند نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارند و آخرین اخبار این مسابقات را به درستی می دانند.

رکورد ماراتن ایران در بخش نوجوانان

رکورد ماراتن ایران در بخش نوجوانان

این رکورد در حال حاضر دست یوسف آذریان یکی از نوجوانان قهرمان این رشته می باشد که در حال حاضر توانسته است این عنوان را به نام خودش ثبت کند. او یکی از افرادی است که از سال های کودکی خودش این رشته را شروع کرده است و ضمن شکستن رکورد ایران مدال طلا نیز به دست آورده است و این موضوع یکی از بهترین افتخارات کشور ایران و نوجوانان فعال ورزشی می باشد چون این رکورد یکی از 6 رکوردی می باشد که توسط نوجوانان ایرانی زده شده است و برای این رقابت نیز مدال هم گرفته شده است که تا حد زیادی قابل توجه می باشد.

رکورد ماراتن ایران قبل از انقلاب

رکورد ماراتن ایران قبل از انقلاب

رکورد های مسابقات دو مربوط به بازی های بعد از انقلاب می باشد چون این ورزش بعد از انقلاب گسترش پیدا کرد و رقابت ها و مسابقات زیادی برای آن برگزار شد تا همه افراد علاقه مند بتوانند در آن شرکت کنند. رکورد خاصی برای بازیکن آن دونده ایرانی قبل از انقلاب وجود ندارد چون مسابقات جهانی و بین المللی مربوط به دهه اخیر می باشد که ورزش های این چنینی بیشتر شناخته شدند و افراد قبل از انقلاب به این میزان امکانات خاصی برای شرکت در این ورزش ها و رقابت های جهانی نداشتند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید