رکورد جهانی شنا کرال پشت این بار توسط یک ایرانی شکسته شد!

کرال پشت یکی از انواع شنا است. اولین بار رکورد شنا کرال پشت در مسیر طولانی توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) به ثبت رسید. پس از آن خیلی از شناگران در تلاش هستند تا در مسابقات بتوانند این رکورد را جا به جا کنند و یکی از رکوردهای شنا را به نام خود به ثبت برسانند.

رکورد جهانی مردان در مسافت 100 متر کرال پشت چقدر است؟

رکورد جهانی مردان در مسافت 100 متر کرال پشت چقدر است؟

اگر به ورزش شنا می پردازید، به احتمال زیاد با کرال پشت آشنا هستید. کرال پشت یکی از انواع شنا است که سر تا گوش‌ ها داخل آب است و به این گونه عمل دم و بازدم راحت انجام می‌ شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در کرال پشت بدن باید به شکل افقی و به پشت روی آب قرار گیرد و پاها در حالت ضربه در به آب ضربه بزند.

لازم به ذکر است تاریخچه رکورد جهانی 100 متر کرال پشت به عنوان شنا در استخرهای مسافت طولانی (50 متر) و استخر های کوتاه (25 متر) است و این دو دسته توسط (FINA) به رسمیت شناخته شده اند. حال بهتر است بدانید که توماس سکن با شنای 51.60 در 100 متر توانست رکورد کرال پشت جهانی را بشکند. این گونه یکی از رکورد های ورزشی بسیار پر طرف دار را به نام خود کند.

در رابطه با توماس سکن جالب است بدانید که او یک شناگر اهل ایتالیا است و تا به حال در مسابقات کشوری و بین‌ المللی توانسته در مجموع برندهٔ 1 مدال طلا، 3 مدال نقره و هم چنین 6 مدال برنز شود.

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 50 متر کرال پشت را در اختیار دارد؟

ورزش شنا یکی از ورزش‌ های فان و محبوب به شمار می‌ رود که در سراسر دنیا خیلی از افراد این ورزش را به صورت حرفه‌ ای دنبال می‌ کنند و این موضوع شامل خیلی از بانوان نیز می‌ باشد. حتی برخی از بانوان توانسته اند در ورزش شنا رکوردهایی را جا به جا و از آن خود کنند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر رکورد جهانی زنان در مسافت 50 متر شنا کرال پشت در اختیار کیلی مک کیون است که توانسته دوره شنای 50 متر کرال پشت را به نام خود به ثبت برساند.

در روز جمعه کیلی مک کئون استرالیایی رکورد جهانی 50 متر کرال پشت زنان را شکست. او به اولین شخصی تبدیل شد که رکورد های 50 متر، 100 متر و هم چنین 200 متر کرال پشت را به طور همزمان به دست آورده است.

در چه سالی رکورد جهانی کرال پشت آخرین بار شکسته شده است؟

بهتر است بدانید که کرال پشت یکی از زیبا ترین ورزش شنا به شمار می‌ رود که تا به اکنون برخی از شناگران ماهر و حرفه‌ ای توانسته اند در مسابقات رسمی رکورد کرال پشت را جا به جا و به نام خود به ثبت برسانند. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آخرین و سریع ترین دوره شنای طولانی 100 متر کرال پشت (مرد) 51.60 ثانیه بوده است که توسط شناگر ایتالیایی به نام توماس سکن شناگر در مسابقات جهانی فینا در تاریخ 2022 بدست آمده است.

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا کرال پشت ثبت می‌شود؟

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا کرال پشت ثبت می‌ شود؟

اگر علاقه مند به این رشته ورزشی هستید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین رکوردهای گینس در شنا کرال پشت در مسیر طولانی (50 متر) توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA)، برای زنان و مردان به رسمیت شناخته شد.

رکورد شنا کرال پشت سرعتی

بهتر است بدانید که در حال حاضر رکورد شنا کرال پشت سرعتی در دست سارا شوستروم می باشد. کرال پشت: 50 متر، 100 متر، 200 متر توسط این شناگر حرفه ای جا به جا شده است و سارا شوستروم چهار رکورد انفرادی جهان در شنای زنان را در اختیار دارد. هم چنین رکورد شنا کرال پشت سرعتی در مردان هم در دست توماس سکن می باشد.

رکورد شنا کرال پشت قدرتی

در قسمت قبل بیان کردیم، رکورد شنای کرال پشت سرعتی متعلق به سارا شوستروم شناگر سوئدی می باشد. حال ناگفته نماند که در حال حاضر رکورد شنا کرال پشت قدرتی نیز متعلق به سارا شوستروم می باشد.

سارا شوستروم زاده 17 اوت 1993 می باشد و شناگر اهل کشور سوئد است. او دارندهٔ چهار رکورد جهانی در شنای بانوان است و یکی از برترین شناگران سوئد به شمار می رود.

رکورد شنا کرال پشت در ایران

در حال حاضر رکورد شنا کرال پشت در ایران متعلق به ابوالفضل سام است. او در چهارمین روز از رقابت های شنا بازی های کشور های اسلامی در مرحله مقدماتی ماده (50 متر) کرال پشت با ثبت زمان (00:26٫36) موفق شد رکورد رده های سنی (15 الی 17) سال این ماده را جا به جا کند و رکورد شنا کرال پشت را به نام خود به ثبت رساند.

رکوردر جهان این ورزش چه کسی می باشد؟

جالب است بدانید که هنوز هم نام مایکل فلپس شناگر آمریکایی در کتاب رکوردهای دو میدانی ظاهر می شود. حال ناگفته نماند که در حال حاضر رکورد شنای کرال پشت در جام جهانی در دست مایکل فلپس شناگر آمریکایی می باشد و هنوز هم شناگری نتوانسته است این رکورد را جا به جا کند. مایکل فرد فلپس دوم متولد 30 ژوئن 1985 است. او یک شناگر رقابتی سابق اهل آمریکا و پر مدال‌ ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران‌ ها به شمار می رود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید