رکورد شنا 50 متر شکسته شد! بررسی جزئیات و لیست رکورد داران

گفتنی است اولین رکورد شنا 50 متر آزاد مردان در رشته شنای طولانی توسط فدراسیون بین المللی شنا در سال 1976 به رسمیت شناخته شد. در مسابقات شنای دوره کوتاه، هیئت حاکمه جهان از تاریخ 3 مارس 1991 رکورد های جهانی را به رسمیت می شناسد. برای بررسی این مورد از رکوردهای شنا اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رکورد شنا 50 متر در بخش آقایان دست کیست؟

رکورد شنا 50 متر در بخش آقایان دست کیست؟

شنای رقابتی یکی از محبوب‌ ترین ورزش‌ های المپیک به شمار می رود که مسابقات مسافتی متنوعی را در انواع مختلف دارد. حال این موضوع را هم باید افزود که اولین رکورد جهانی شنای 50 متر آزاد مردان در رشته شنای طولانی توسط فدراسیون بین المللی شنا در سال 1976 به رسمیت شناخته شد. هم چنین ناگفته نماند که در مسابقات شنای دوره کوتاه، هیئت حاکمه جهان از 3 مارس 1991 رکورد های جهانی را به رسمیت می شناسد. حال این موضوع را هم باید افزود که در حال حاضر رکورد شنا 50 متر در بخش مردان در اختیار مایکل فلپس می باشد و هنوز کسی نتوانسته آن را جا به جا کند.

ثبت رکورد توسط مایکل فلپس

در رابطه با مایکل فلپس بهتر است بدانید که او متولد 30 ژوئن 1985 است. مایکل یک شناگر رقابتی سابق اهل آمریکا و پر مدال‌ ترین و موفق‌ ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران‌ ها می باشد که تا به اکنون رکورد های ورزشی زیادی را جا به جا کرده است که یکی از این رکورد ها، رکورد شنا 50متر می باشد.

رکورد شنا 50 متر در بخش زنان دست کیست؟

رکورد شنا 50 متر در بخش زنان دست کیست؟

بهتر است بدانید ورزش شنا در حال حاضر طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و این موضوع باعث شده تا علاوه بر مردان، بانوان زیادی هم در این ورزش به صورت حرفه‌ ای به فعالیت بپردازند و حتی رکورد هایی نیز توسط بانوان جا به جا و به ثبت رسیده است. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد جهانی زنان در مسافت 50 متر در اختیار سارا شوستروم است. در مسابقات جهانی شنا 2023: سارا شوستروم در 50 متر آزاد زنان به پیروزی رسید و توانست رکورد جدیدی را برای مدال‌ آوری به ثبت رساند.

ثبت رکورد توسط سارا شوستروم

سارا شوستروم به سوئدی (Sarah Sjöström ) متولد 17 اوت 1993 شناگر اهل کشور سوئد است. این شناگر سوئدی دارندهٔ چهار رکورد جهانی در شنای بانوان است. هم چنین او دارنده رکورد شنای پروانه 50 متر و 100 متر در استخر دراز 50 متری و شنای آزاد 200 متر و در نهایت پروانه 100 متر در استخر کوتاه 25 متری است.

رکورد شنا 50 متر ایران

رکورد شنا 50 متر ایران

ورزش شنا یکی از زیبا ترین و جذاب‌ ترین انواع ورزش‌ های حال حاضر به شمار می‌ رود که در اکثر مسابقات معتبر همچون المپیک جزو پربیننده‌ ترین و محبوب‌ ترین انواع ورزش‌ ها به شمار می‌ رود. حال این موضوع را هم باید افزود که این ورزش در ایران نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و خیلی از افراد به صورت حرفه‌ ای در شنا مشغول به فعالیت هستند و حتی عده‌ ای از آن ها توانسته اند رکورد هایی را در این زمینه جا به جا و به نام خود به ثبت برسانند.

حال ناگفته نماند که امیر محمد عزیزی مقدم در رقابت های جایزه بزرگ شنای کشور سال 97 با ثبت زمان 00:26,67 رکورد شنا 50 متر را به نام خود ثبت کند، اما سام توانست این زمان را بهبود بخشید. سامیار عبدلی در دومین روز از مسابقات شنا بازی‌ های آسیایی هانگژو 2022، توانست رکورد 50 متر آزاد را جا به جا و به نام خود به ثبت برساند.

رکورد شنا 50 متر در المپیک توکیو

رکورد شنا 50 متر در المپیک توکیو

در ابتدا بهتر است بدانید المپیک تابستانی 2020، با نشان تجاری توکیو 2020 (東京2020) ، یک رویداد چند ورزشی بین‌ المللی است که از تاریخ 23 ژوئیه تا 8 اوت 2021 در توکیو، ژاپن، با آغاز برخی رویداد های مقدماتی، برگزار شد. حال این موضوع را هم باید افزود که کائلب درسل با شکستن رکورد المپیک در 50 متر آزاد قهرمان شد. این شناگر آمریکایی در زمان 21.07 دیوار را لمس کرد.

رکورد دار شنا 50 متر قورباغه

رکورد دار شنا 50 متر قورباغه

شنای قورباغه یکی از انواع ورزش شنا است و از قدیمی‌ ترین و رایج‌ ترین انواع شنا محسوب می شود. در این نوع از شنا، شناگر قادر به تنفس راحت در حین شنا نیز می باشد و این موضوع باعث شده است تا این نوع از شنا از محبوبیت زیادی برخوردار شود. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد دار شنا 50متر قورباغه در حال حاضر در اختیار شناگری به نام (Hungary) می باشد. او توانست این رکورد را با زمان 25.95 جا به جا و به نام خود به ثبت برساند.

رکورد دار شنا 50 متر پشت

رکورد دار شنا 50 متر پشت

برخی از افراد تصور می‌ کنند که در شنای 50 متر پشت رکوردی جا به جا نشده و به نام کسی به ثبت نرسیده است. اما در این باره بهتر است بدانید که رکورد جهانی 50متر پشت توسط فینا، نهاد حاکم بر شنا، نظارت می شود و تا به اکنون رکورد هایی در این نوع به ثبت رسیده است. هم چنین گفتنی است که این رویداد برای مدت طولانی تری وجود داشته است، رکورد های جهانی برای هر نوع و در متر های دوره طولانی و کوتاه تنها از دهه 1990 به رسمیت شناخته شده است.

حال ناگفته نماند که رکورد شنا 50 متر پشت در حال حاضر در اختیار کلیمنت کولسنیکوف است. کلیمنت کولسنیکوف از روسیه در شنا 50 متر پشت (23.55) رکورد جهانی را شکست. 16 ثانیه کمتر از رکورد قبلی جهانی 23.71 که هانتر آرمسترانگ 22 ساله آمریکایی در آوریل گذشته ثبت کرد.

در رابطه با کلیمنت کولسنیکوف بهتر است بدانید که او یک شناگر اهل روسیه است که در مسابقات کشوری و بین‌ المللی در مجموع برندهٔ 24 مدال طلا، 11 مدال نقره و هم چنین 5 مدال برنز شده‌ است. هم چنین رکورد دار شنا 50متر پشت نیز می باشد. او یکی از پرافتخار ترین و موفق ترین شناگران اهل روسیه به شمار می رود که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید