بیوگرافی عرفان خان بازیگر هندی + بهترین بازی های او در بالیوود

عرفان خان یکی از بازیگران هندی مرد بسیار خوب بود. این چهره متولد 7 ژانویه 1966 بوده است و مدرک فوق لیسانس بازیگری را از یکی از دانشگاه های خوب در هند دریافت کرده بود. این هنرمند متاسفانه در سال 2020 بر اثر بیماری که داشت جان خود را از دست داد. این بازیگر خوب صاحب دو فرزند بود و همسر او نویسنده می باشد.

این بازیگر توانا تا سال 2020 فیلم های خیلی زیادی را بازی کرده است. عرفان خان تجربه بسیاری در بازیگری داشت و او یک بازیگر بسیار با استعداد محسوب می شود. این بازیگر از سال 1985 شروع به بازی کرده است و او در این زمینه تجربه های خیلی زیادی به دست آورده است و با بازیگران خیلی مشهوری همکاری داشته است.

عرفان خان کیست؟

عرفان خان کیست؟

عرفان خان یکی از بازیگران هندی سرشناس است که بازی خود را از سال 1985 شروع کرده است. او دو برادر و یک خواهر دارد و در یک خانواده مسلمان به دنیا آمده است. این بازیگر با استعداد در سن 28 سالگی با یک نویسنده بسیار معروف ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند شد.

این بازیگر توانا را همه در هند می شناسند و خیلی طرفدار دارد. این هنر پیشه فارغ التحصیل یک دانشگاه بسیار خوب بود که به او بورسیه تعلق گرفته بود. این بازیگر هندی بسیاری از افتخارات را از آن خود کرده است.

معروف ترین فیلم های عرفان خان کدامند؟

در ادامه معروف ترین فیلم های این هنرپیشه توانا را به شما معرفی خواهیم کرد. لازم به بیان است او تجربه بسیار بالایی در بالیوود دارد.

سلام بمبی

یک فیلم مشترک ایران و هند است که در آن فیلم محمدرضا گزار و بازیگران بسیار خوب دیگر بازی می کردند و این بازیگر توانا در این فیلم نقش آفرینی کرد.

مرگ یک دکتر

این یکی دیگر از فیلم های این بازیگر توانا است که بازی او در این فیلم بسیار جذاب بود و او در این فیلم طرفداران به سمت خود جذب کرد.

اشتباه

اشتباه نام فیلم این بازیگر است که در آن نقش آفرینی کرده است و او بازی بسیار زیبایی در این فیلم از خود نشان داده است. این فیلم را بسیاری از مردم هند دوست داشتند.

گناه

نام فیلم دیگر این بازیگر توانا بود که تا الان این فیلم طرفداران خیلی زیادی داشته است و این فیلم یکی از بهترین فیلم ها شناخته شده است.

بیماری

این یک فیلم دیگر این بازیگر بود که در این فیلم بسیار زیبا بازی کرد و همه طرفدار این فیلم زیبا شده اند.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز

این نام فیلمی از که فرانسه و هند با هم ساخته اند و در آن این بازیگر توانا نقش آفرینی می کرد و بازیگران دیگر این فیلم گلشیفته فراهانی بود که این دو بازیگر در این فیلم بسیار زیبا بازی کرده اند.

قبل قدرتمند

این یک فیلم دیگر است که این بازیگر بازی کرده است و در سال 2007 ساخته شده است و هنوز طرفداران خیلی زیادی دارد. بازی این بازیگر در این فیلم بسیار زیبا بود و همه این بازیگر را دوست داشتند و از بازی او لذت بردند.

جاده مرگ

این فیلم در سال 2006 ساخته شده است و در آن زمان فیلم بسیار خوبی بوده است و بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کرده است و این فیلم بازیگران خیلی زیادی داشته است.

عکس عرفان خان را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس عرفان خان را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس عرفان خان از زیبا ترین بازیگران هندی در بیمارستان را می توانید در اینستاگرام وی و همچنین در گوگل مشاهده کنید. عرفان خان ها دیگر در اینستاگرام فعال نیست و این بازیگر الان بر اثر یک بیماری جان خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند در اینستاگرام فعالیت کند. این بازیگر زمانی که زنده بود اینستاگرام را خیلی دوست داشت و عکس های خیلی زیادی از خود انتشار داده بود.

طرفداران این بازیگر پیج او را هنوز دارند و دوست ندارند که پیج این بازیگر را پاک کنند. البته عکس های خیلی زیادی از این بازیگر در سایت ها و اینستاگرام منتشر شده است و شما می توانید آن ها را در پیج های مختلف ببینید.

دسترسی به اینستاگرام عرفان خان چگونه ممکن می شود؟

اینستاگرام عرفان خان بازیگر هندی هنوز هم با نام و آدرس irrfan در این شبکه اجتماعی پرطرفدار قابل دسترس است. آخرین پست او در اینستاگرامش مربوط به بیش از 5 سال پیش است و او در آخرین سال های عمرش هم فعالیتی در آن نداشته است. به نظر نمی رسد بازماندگان عرفان خان سعی در فعال نگهداشتن پیج اینستاگرام عرفان خان داشته باشند.

او در دو پست در پیج اینستاگرام خود عکس هایی با گلشیفته فراهانی هم به اشتراک گذاشته است. این عکس ها مربوط به زمانی است که این دو در فیلم آواز عقرب ها با یکدیگر همبازی بودند. در صورت تمایل می توانید برای دیدن عکس های گلشیفته فراهانی و عرفان خان اینستاگرام او را دنبال کنید.

عرفان خان در چه سالی فوت کرد؟

این بازیگر بسیار خوب و توانا در سال 29 آوریل 2020 در گذشت. او یک بازیگر بسیار خوب سینما بود که در سن 53 سالگی به سرطان مبتلا شده بود و بعد از چند سال او از این دنیا رفت. بسیاری از طرفداران او از این خبر ناراحت شدند و هنوز پیج این بازیگر دارند. این بازیگر تا الان افتخارات خیلی زیادی را در عرصه هنری و سینمای هند از آن خود کرده است. این بازیگر بسیار جوان بود که از دنیا رفت و خیلی از طرفداران خود را ناراحت کرده است.

ثروت عرفان خان چقدر بوده است؟

ثروت عرفان خان چقدر بوده است؟

ثروت این بازیگر بسیار زیاد است و او تا وقتی که زنده بود فیلم های خیلی زیادی را بازی کرده بود و می توان گفت که یکی از بهترین بازیگران هند محسوب می شد. این بازیگر بسیار طرفدار داشت و حتی در یک بازی با گلشیفته فراهانی هم بازی بوده است. درآمد این بازیگر بسیار زیاد بود و او یک بازیگر بسیار خوب و گران در هند بود. این بازیگر با وجود اینکه در یک خانواده متوسط بود اما توانست با تلاش خود به یک بازیگر بسیار خوب تبدیل شود.

عرفان خان چه دستاوردها و جوایزی کسب نموده است؟

این بازیگر هندی در سال 2001 با بازی در فیلمی به نام جنگجو توانست جایزه بفتا که متعلق به آکادمی فیلم بریتانیا است را دریافت کند. این فیلم توسط یک کارگردان هندی – انگلیسی ساخته شد و با استقبال زیادی مواجه شد. عرفان خان با بازی در این فیلم توانست زمینه حضور خود را برای بازی در فیلم هایی دیگر در دو دهه بعدی فراهم کند. تا قبل از آن تعداد کمی در دنیا می دانستند که عرفان خان کیست، اما پس از آن او به عنوان یک بازیگر هندی در سینمای هالیوود هم حضور پیدا کرد.

او چند بار در سال های 2004، 2008، 2013 و 2018 موفق به دریافت جایزه فیلم فیر شد. جشنواره فیلم فیر در واقع معتبرترین جشنواره فیلم در کشور هند است که هر سال به بهترین بازیگر سینمای هند جوایزی اهدا می کند. جایزه معتبر دیگری که در سینمای هند در یک جشنواره مهم ملی به این بازیگر اهدا شد، جایزه ملی فیلم است. عرفان خان این جایزه را در سال 2013 برای بازی در فیلم پان سینگ تومار دریافت کرد.

همسر عرفان خان کیست؟

همسر عرفان خان کیست؟

این بازیگر در سال 1995 با یک نویسنده مشهور به نام سوتاپا سیکدار که هم دانشگاهی هم بودند ازدواج کردن و حاصل ازدواج آن ها دو فرزند بوده است. این بازیگر زندگی بسیار خوبی داشت و علاقه زیادی به فرزندان خود داشت. فرزندان عرفان خان الان در هند زندگی می کنند. عرفان خان و همسرش زندگی بسیار خوبی داشتند اما این زندگی خیلی زود به پایان رسید.

عرفان خان در دوران بازیگری چه حاشیه هایی داشته است؟

این بازیگر هم مانند همه بازیگران دیگر حاشیه هایی داشت و همانطور که می دانید شغل بازیگری یکی از شغل هایی است که در آن حاشیه و خبر زیاد دارد و باید ببینیم که آیا واقعاًًً این خبرها درست است یا نه، همان طور که می دانید بازیگران هندی هم مانند بازیگران ایرانی ما در شغل خود حاشیه هایی دارند. مانند خبرهای دروغ ازدواج و یا رابطه داشتن که بیشتر این حاشیه تکذیب شده است.

عرفان خان و همسرش کجا زندگی می کنند؟

عرفان خان و همسرش کجا زندگی می کنند؟

همسر او سوتاپا سیکدار نام داشت، او مانند عرفان خان هنرمند بود و در زمینه نویسندگی فعالیت می کرد. او به همراه همسر و دو فرزند پسرش بابل و آین در خانه ای در بمبئی هند و در محله ای به نام اوشیوارا زندگی می کردند. این محله در شمال بمبئی واقع شده است و هنوز هم محل زندگی همسر و دو پسر این بازیگر هندی درگذشته است.

این خانواده در سال 2016 به این خانه نقل مکان کردند و قبل از آن در جزیره مدح یا ماد در بمبئی هند ساکن بودند. آپارتمان محل زندگی این بازیگر هندی در اوشیوارا بسیار زیبا است و توسط افراد مشهوری در این کشور طراحی شده است. عکس هایی از آپارتمان محل زندگی عرفان خان و همسرش به همراه دو پسرشان در اینترنت موجود است که در صورت تمایل می توانید مشاهده کنید. عرفان خان در زمان بازی در دو فیلم Lunchbax و D-Day به مدت چهار ماه ساکن کشور آمریکا بود.

علت مرگ عرفان خان چه بود؟

این بازیگر خوب هندی بر اثر سرطان جان خود را از دست داد و یکی از بازیگران با استعداد هند بود که بسیاری از طرفداران خود را ناراحت کرد. این بازیگر برای درمان به لندن رفته بود که باز هم نتوانست سلامتی خود را به دست بیاورد. فوت عرفان خان برای همه بازیگران سینما هند ناراحت کننده بود.

عرفان خان فعالیت بازیگری خود را از چه سالی آغاز کرد؟

این بازیگر از سال 1998 فعالیت خود را در سینمای هند شروع کرده است و تا سال 2020 فیلم های زیادی بازی کرده است و افتخارات زیادی را به دست آورده است. او با وجود اینکه علاقه زیادی به بازیگری داشت؛ اما متأسفانه به دلیل بیماری جان خود را از دست داد. این بازیگر در هند بسیار شناخته شده است و بسیاری از مردم هند او را دوست دارند.

آخرین فیلم عرفان خان کدام بود؟

آخرین فیلم عرفان خان کدام بود؟

آخرین فیلم این بازیگر هندی مسلمان توانا مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود که در سال 2020 فیلم را بازی کرد و او در این فیلم با گلشیفته فراهانی هم بازی شد. فیلم عرفان خان و گلشیفته فراهانی با هم همکاری بسیار خوبی داشتند. این فیلم به زبان هندی است و اما بسیاری از افراد از این فیلم بسیار تعریف می کنند. البته بسیاری از فیلم های هندی زیبا هستند و طرفداران خیلی زیادی دارند.

عرفان خان و گلشیفته فراهانی همکاری داشته اند؟

این بازیگر هندی در گذشته در فیلم سینمایی به نام آواز عقرب ها در سال 2018 با گلشیفته فراهانی همبازی بود. این فیلم محصول مشترک دو کشور فرانسه و اسپانیا است و برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو به نمایش درآمد. این فیلم داستان مردمی است که در بیابان زندگی می کنند و گزیده شدن توسط عقرب ها را با نغمه سرایی معروف به آواز عقرب درمان می کنند.

گلشیفته فراهانی در فیلم آواز عقرب ها در نقش دختری به نام نوران بازی می کند. دختری از همین مردمان بیابان نشین، دختر مادری که از آواز خوانان عقرب است. او با شخصی به نام آدم با بازی عرفان خان در مسیر زندگی خود آشنا می شود و از او درخواست ازدواج می کند.

متاسفانه عرفان خان دو سال پس از بازی در این فیلم و همکاری با گلشیفته در اثر بیماری از دنیا رفت. او قبل از مرگش در ۵ مارس ۲۰۱۸ در حساب توئیتری خود در مورد ابتلا به نوعی سرطان نادر صحبت کرده بود. بعد از مرگ عرفان خان علت مرگ او ابتلا به سرطان نورواندوکرین معرفی شد. تشییع جنازه عرفان خان تنها با حضور تعداد کمی از افراد خانواده او در بمبئی برگزار شد.

در روز مرگ او گلشیفته فراهانی عکس هایی در کنار این بازیگر منتشر کرد و گفت کاش این یک کابوس بود. او عرفان خان را با عنوان مهربان ترین مردی که تا به حال دیده است خواند و از خدا برای روح او آرامش و شادی خواست.

عرفان خان در چه سریال هایی هنرنمایی کرده است؟

عرفان خان در چه سریال هایی هنرنمایی کرده است؟

او در سال های فعالیتش در زمینه بازیگری از سال 1985 تا سال 2020 در بیشتر از 100 فیلم و سریال هنرنمایی کرد. فیلم هایی چون ظرف ناهار، پیکو و مدرسه هندی در سینمای هند و فیلم هایی چون میلیونر زاغه ‌نشین، زندگی پی و دنیای ژوراسیک و مرد عنکبوتی شگفت‌ انگیز در سینمای هالیوود از جمله فیلم های معروف این بازیگر هندی هستند. اما او در چند سریال هندی هم به ایفای نقش پرداخته بود که در این بخش به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

سریال Jai Hanuman

او در سال 1998 در سریالی تاریخی هندی با نام Jai Hanuman اثر سانجی خان نقش والمیکی را بازی کرد. نام این سریال را به فارسی می توان پیروزی هانومان ترجمه کرد.

 سریال Tokyo Trial

این سریال با نام فارسی دادگاه توکیو و به کارگردانی راب کینگ و پیتر ورهاف در سال 2016 ساخته شد. سریال دادگاه توکیو سریالی کانادایی است و موضوعی مذهبی تاریخی مربوط به بعد از جنگ جهانی دوم دارد. در این سریال علاه بر عرفان خان بازیگران دیگری چون تیم آهرن و پال فریمن هم حضور دارند.

 سریال Chandrakanta

سریال هندی چاندراکانتا در مورد شاهزاده خانمی است که عاشق شاهزاده ای دیگر می شود. اما در این میان افرادی هستند که سعی در به دست آوردن دل این شاهزاده خانم جوان دارند. این سریال محصول سال 1994 است و به مدت دو سال از تلویزیون هند در حال پخش بود.

سوالات متداول

  1. آیا عرفان خان در هند زندگی می کرد؟

    این بازیگر توانا در هند زندگی می کرد و فقط یک مدتی برای درمان خود به لندن رفته بود که پس از مدت کوتاهی مجدد به هند بازگشت.

  2. آیا عرفان خان بورسیه تحصیلی داشت؟

    این بازیگر بورسیه تحصیلی داشت و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده بود. رشته این او بازیگری بود و او به این رشته علاقه زیادی داشت.

  3. عرفان خان کلاس بازیگری داشت؟

    او فقط یک بازیگر بسیار خوب بود؛ اما کلاس بازیگری نداشت اما خیلی دوست داشت که بتواند کلاس بازیگری داشته باشد اما نتوانست به آرزوی خود برسد.

  4. آیا عرفان خان با گلشیفته فراهانی هم بازی بود؟

    این بازیگر تا الان با بسیاری از بازیگران خوب کشور همکاری کرده است و البته که سر یک فیلم با خانم گلشیفته فراهانی هم بازی شده بود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید