بهترین آهنگ های رپ فارسی قدیمی که همه با آن ها خاطره دارند

موسیقی رپ که در اواخر دهه هفتاد آهسته اهسته وارد ایران شد پس از چند سال توانست جایگاه خیلی خوبی در میان عموم مردم پیدا کند. امروزه اهنگ های رپ فارسی قدیمی دارای ابهت مثال زدنی می باشند و دارای احترام زیادی می باشند. فعالیت این رپرها سبب شد امروزه رپ به معنایی که باید شناخته شود و جوانان ایرانی بتوانند ازادانه به ادامه آن بپردازند. در ادامه این مقاله به بررسی چند اهنگ به یاد ماندنی از رپ فارسی آن دوره خواهیم پرداخت.

بهترین آهنگ های رپ فارسی قدیمی

بهترین آهنگ های رپ فارسی قدیمی

در این قسمت از مقاله به چند مورد از جذاب ترین اثار تاریخ رپ فارسی می پردازیم. اهنگ های زیادی می توانند در این لیست جای بگیرند، لذا به چند مورد از اهنگ هایی که اتفاق نظر بیشتری بر آن ها وجود دارد خواهیم پرداخت.

اهنگ الفبا از عرفان

این آهنگ فوق العاده از این رپر که دارای متنی غنی و آهنگی بسیار جذاب است، هم اکنون در پلی لیست هواداران زیادی قرار دارد. با شنیدن این موزیک در فضایی رویایی غرق خواهید شد و خاطرات خوب گذشته را به خاطر خواهید آورد.

اهنگ قبرستون هیپ هاپ از پیشرو

یکی از قوی ترین اثار هیپ هاپ در رپ فارسی توسط رضا پیشرو می باشد که در سال 91 منتشر شد. در این اهنگ وی تلاش می کند تا به نوعی به فرهنگ هیپ هاپ و هم به نوع زندگی و مشکلات افراد هیپ هاپی  اشاره کند. این اهنگ دارای یکی از غنی ترین و محبوب ترین موزیک ویدئو های موجود در ایران نیز می باشد.

اهنگ یه روز خوب میاد از هیچکس

یکی دیگر از آثار منتشر شده و محبوب رپ فارسی، اهنگ یه روز خوب میاد از هیچکس می باشد که در سال 88 و پس از اتفاقات ایام سال 88 منتشر شد و فضای ان دارای تراژدی تلخی می باشد. در طی این آهنگ سروش تلاش کرده که فضای یک آینده خوب را در ذهن مخاطب ایجاد کند که تا حدودی موفق بوده است.

اهنگ من ادامه میدم از یاس

یکی دیگر از اثار به جای مانده در رپ فارسی که توسط رپر فروتن ایرانی یعنی یاس منتشر شده، اهنگ من ادامه میدم می باشد. این اثر بسیار زیبا و غنی توسط وی در سال 92 منتشر شد. شایان ذکر است این اثر نیز همانند بسیاری از بهترین اهنگ های یاس به آهنگسازی فرید عرش انجام شده بود. این اثر یکی از اثر های انگیزشی یاس بود که توانست بسیار سروصدا کند و قدرت قلم این رپر را به نمایش بگذارد.

اهنگ افسوس از بهرام

یکی دیگر از چهره های رپر به یاد ماندنی بهرام نورایی می باشد که اثار بسیار خاصی را به جامعه رپ اهدا نموده است. وی در ساخت خاطره انگیز ترین اشعار با مضامین اجتماعی و اعتراضی شهرت داشته و هنوز هم در زمره بهترین های رپ فارس به حساب می آید.

رپ فارسی قدیم با امروز چه تفاوت هایی داشت؟

رپ فارسی قدیم با امروز چه تفاوت هایی داشت؟

اهنگ رپ فارسی قدیمی هم همانند دیگر سبک ها شامل زیباترین اثار ممکن در دوران های خود می باشد. علیرغم کمبود امکانات و مشکلات دشواری همچون جرایم که گریبان اغاز کنندگان این عرصه را در می نوردید، شاهد اثاری در دهه هشتاد تا نود هستیم که هرگز در تاریخ این موسیقی تکرار نخواهند شد. رپرهای پرشوری همانند هیچ کس، پیشرو، یاس، حصین، آرمین زارعی و امثال آن ها اثاری را به جامعه موسیقی ارائه داده اند که حتی علیرغم افزایش اگاهی و دانش ان ها در این عرصه سبب نشده بتوانند همانند آن ها را مجددا تکرار کنند. تعداد زیادی از موسیقی این هنرمندان به قسمتی از خاطرات اکثر جوانان دهه شصتی و هفتادی تبدیل شد و حتی سرمشق عده زیادی از رپرهای کنونی قرار گرفت. پرداختن به تاریخچه این موسیقی در ایران در یک مقاله نخواهد گنجید و آنچه که این هنر در طول 3 دهه اخیر تجربه کرده شایان ساخت مستندی کامل می باشد.

دانلود رپ فارسی قدیمی

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همه گیرشدن فضای مجازی این روزها به سادگی می توانیم موزیک ها و سایر محتواهای مورد نظر را در اینترنت جست و جو و دانلود یا خریداری کنیم. این روزها سایت ها و لیبل های زیادی این سبک از موسیقی را مورد پوشش قرار داده اند و در رابطه با به روز ترین اخبار و وقایع مربوط به آن می پردازند. عرصه این موسیقی همچنان با گذشت چند دهه داغ است و هر روز شاهد رشد روز افزون بستر آن خواهیم بود. از جمله سایت های رسمی که موسیقی رپ ایرانی را منتشر می کند سایت رادیو جوان می باشد، با این حال همواره یکی از راحت ترین گزینه ها برای دسترسی به مجموعه اهنگ های این هنرمندان و گلچین رپ فارسی قدیمی مراجعه به وب سایت یوتیوب می باشد.

ریمیکس رپ فارسی قدیمی

ریمیکس رپ فارسی قدیمی

همانطور که می دانید این روزها ریمیکس کردن مجدد اهنگ های قدیمی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. دلایل مختلفی در رابطه با این تصمیم وجود دارد، اما وجه مشترک میان آن ها این است که هنرمندان این اقدام را در جهت افزایش رضایت هواداران و به روزماندن با سلایق روز آن ها انجام می دهند. برخی اوقات این ریمیکس ها مستقیما به تقاضای صاحب یک اثر انجام می شود که مایل است اثری از البوم های گذشته خود را به روشی دیگر و با سلیقه روز تنظیم کند و در برخی موارد نیز توسط سایر دی جی ها و برای ادای احترام به هنرمندان قدیمی تر انجام می شود. در این میان یکی از رایج ترین اقداماتی که رپرها انجام می دهند بازسازی اهنگ های هیت سایر هنرمندان است و در طی آن شروع به رپ خوانی می کنند. این فعالیت نیز فعالین و همچنین هواداران خاص خود را دارا می باشد و نمونه های زیادی از ان برای دست یافتن موجود می باشد. شما هواداران عزیز جهت دسترسی به این اهنگ ها می توانید با سرچ کردن عبارت دانلود ریمیکس رپ فارسی قدیمی و دانلود برنامه رپ فارسی نسخه قدیمی به جست و جو در گوگل بپردازید.

موزیک ویدیو رپ فارسی قدیمی

موزیک ویدیو رپ فارسی قدیمی

در این سبک موسیقی بر خلاف سایر سبک ها، به خصوص در دهه اول ورود خود تعداد فعالیت به صورت تصویری و موزیک ویدئو محدودتر بوده و مورد حمایت کمتری قرار می گرفته است؛ با این حال همچنان موزیک ویدئوهای جذاب زیادی از این سبک موجود می باشد که در ادامه به برخی از ان ها می پردازیم.

موزیک ویدئوی بازم کلان هیچکس و رضا پیشرو

یکی دیگر از موزیک ویدئوهای جذاب و دیدنی قدیمی رپ فارسی اهنگ ” بازم کلان ” هیچکس و رضا پیشرو می باشد. این اهنگ که تلفیق جالبی از انیمیشن و عروسک گردانی می باشد با ماهیت طنزی که ایجاد می کند واقعا یکی از اثار تکرارنشدنی رپ فارسی، به خصوص در زیرشاخه گنگ رپ می باشد.

موزیک ویدئوهای ساسی مانکن

در هنگامی که سبک رپ در ایران تازه وارد و کمتر شناخته شده بود، یکی از افرادی که با موسیقی های خود اذهان عمومی را با این سبک اشنا کرد ساسی مانکن و ویدئوهای فان و طنز وی بود که البته به صورت تلفیقی با سبک هایی مانند پاپ و شش و هشت ارائه می شد.

موزیک ویدئوی قدیمی آرمین زارعی

یکی از افرادی که مردم ایران را در دهه هشتاد با موسیقی رپ اشنا نمود ارمین زارعی بود که حتی در این راستا از دانشگاه خود نیز اخراج شد. وی بیشتر به رپ گویی در سبک دیس لاو مشغول بود و الگوی تعداد زیادی از رپرهای دیس لاو پس از خود بود.

موزیک ویدئوی رپر قدیمی تتلو

یکی دیگر از رپرهای نسل اول که حسابی حاشیه نیز ساخته است امیر تتلو بوده است. وی که در فعالیت های خود فیت های زیادی نیز داشته موزیک ویدئوهای زیادی منتشر ساخته و اثار به یادماندنی زیادی در شناسنامه هنری خود دارد.

موزیک ویدئوهای قدیمی سندی

اگرچه خیلی از هواداران رپ سندی را به عنوان یک رپر واقعی نمی پذیرند، حقیقت این است که وی نخستین ایرانی بود که در دهه های 70 و وقتی که کسی رپ و هیپ هاپ را نمی شناخت، در موسیقی ها و موزیک ویدئوهای خود رپ را جاری می ساخت. حقیقتا وی در دوره خود رپ های فان و جالبی را به ثبت رسانده است.

فری استایل های رپ فارسی قدیمی

فری استایل های رپ فارسی قدیمی

در حالی که خوانندگان امروزی در سبک هایی مانند پاپ در موسیقی های خود از آتو تیون استفاده می کنند هنرمندان واقعی در سبک رپ از دیرباز برای اثبات قدرت اجرای زنده خود از فری استایل استفاده می کنند. فری استایل در اغاز ورود رپ به ایران به دلیل کمبود امکانات در دهه هشتاد، به عنوان کم خرج ترین گزینه موجود برای نشان دادن قدرت و استعداد خوانندگان رپ استفاده می شد. فری استایل های متعدد و زیبایی از خوانندگان نسل اول و دوم رپ ایران در فضای مجازی موجود می باشد که در فضای مجازی قابل دسترسی می باشند.

پربازدید ترین رپ فارسی قدیمی مربوط به چه کسی است؟

می توان با قاطعیت گفت بیشترین میزان مخاطبین و دانلودها متعلق به نخستین رپرها می باشد. تعداد بازدید و دانلود برخی از این اهنگ ها به چند میلیون نیز می رسند که رقمی قابل تامل می باشد. از جمله محبوب ترین اهنگ ها می توان گفت اهنگ ما یه مشت سربازیم از هیچکس جزو پر مخاطب ترین آهنگ های رپ فارسی می باشد. برخی از اثار دیگر هیچکس و همچنین یاس نیز پربازدیدترین اهنگ های رپ فارسی را تشکیل می دهند.

رپ فارسی قدیمی غمگین سبک چه خوانندگانی بود؟

رپ فارسی قدیمی غمگین سبک چه خوانندگانی بود؟

شاید بتوان گفت نخستین رپرهای ایرانی به محض ورود مضامین اجتماعی به این سبک، به خاطر تراژدی های موجود ایران ناخودآگاه این موسیقی حال و هوای غم به خود گرفت. عده زیادی از هواداران رپ فارسی از یاس به دلیل قلم وی و پرداختن به تراژدی های دهه 70 و 80 با احترام یاد می کنند. در این عرصه رپرهای دیگری نیز فعالیت داشته اند، از جمله هیچ کس، پیشرو و …

سبک دیگری نیز با نام دیس لاو اکنون رایج شده است که معمولا با ریتمی یکنواخت و کم ضرب همراه است و این روزها طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جلب نموده است. از جمله خوانندگان شناخته شده در این سبک مهراب، ارمین زارعی و بهزاد پکس می باشند.

سوالات متداول

  1. رپ فارسی از چه زمانی وارد ایران شد؟

    این موسیقی در اواخر دهه هفتاد وارد ایران شد و در دهه هشتاد به اوج خود رسید.

  2. رپرهای نسل اول شامل چه افرادی می شوند؟

    رپرهای نسل اول که همان اغازکنندگان رپ فارسی در ایران هستند شامل هنرمندانی همچون هیچ کس، پیشرو، حصین، تتلو، یاس و… می شوند.

  3. اهنگ های رپ فارسی قدیمی را از کدام سایت می توان تهیه نمود؟

    یکی از فعال ترین سایت ها در عرصه رپ فارسی سایت رادیو جوان می باشد.

  4. لقب پدر رپ فارسی به چه کسی داده شده است؟

    سروش لشگری یا همان هیچکس.

دیدگاهتان را بنویسید